Život

Aseksualnost, čemu?

vladimir petrovic RSS / 08.07.2009. u 18:18

No sex, please!

                                                                                   How can you tell an asexual designed a street? The "Not enter" signs are at all intersections.

 

 

 

Da li slučajno poznajete nekoga ko je u svojim najboljim godinama (recimo od dvadesete do četrdeset i pete), ali  kome do seksa nije stalo ni koliko do lanjskog snega? Ič.

Ili ste, možda, čuli da takva osoba uopšte postoji - osoba koja ne samo da seks smatra «životinjskim i odvratnim», već jednostavno nema nikakve stavove po tom pitanju osim što zna da je seks ni u kojoj formi ne - interesuje?

Nisu ovo neozbiljna pitanja, mada smo u mesecu julu, letnjem vremenu u kome se uglavnom izbegavaju preozbiljne teme.

Zapravo, ovo jeste ozbiljno pitanje. Jer, kažu, da postoje osobe koje su aseksualne.

Po definiciji, aseksualci su osobe koje ne doživljavaju ama baš nikakvu seksualnu privlačnost, ni prema suprotnom ni prema istom polu, te jednostavno nemaju interesa za seks.No sex please, we're asexual! Dakle, aseksualci postoje, bilo da oni same sebe tako vide i doživljavaju, bilo da  ih drugi tako vide.

Da se razumemo: ovde se ne radi o sporadičnim situacijama, kada čoveku nije stalo ni do čega, pa ni do seksa. Jer se smatra da se mnogi ljudi, povremeno, nadju u takvim situacijama. Ovde se radi o trajnim situacijama, u kojima jedna osoba živi i radi bez ikakve želje za seksom. Ni sa kim, ni u koje vreme.  I sebe, s pravom, smatra normalnom. Takve osobe, medju onima koji se ne kriju, često nose majice sa natpisima u stilu: "Ponosan sam što sam aseksualan" ("Asexual and proud", "Glad to be asexual"), i majice lepo izgledaju.

Time se proširuje stereotipna šema čovekove seksualnosti. Pored većinske heteroseksualnosti (muško-žensko) i manjinske homoseksualnosti (muško-muško, žensko-žensko), te biseksualnosti (istovremena seksualna privlačnost prema osobama oba pola), postoji i - aseksualnost. S tim u vezi, aseksualci sve više dižu glas širom sveta, od Novog Zelanda do Kanade i šire, da im se prizna status "seksualne orijentacije", odnosno da budu priznati na način kako su to homoseksualci i biseksualci (valjda po onome rezonu da «i nemanje stava o nečemu jeste - stav»).

A naučnici istražuju i istražuju. Nedavno je ugledni američki "The Journal of Sex Research" objavio istraživanje Antonija Bogarta (Anthony Bogaert), psihologa i eksperta za ljudsku seksualnost na jednom kanadskom univerzitetu, da oko jednog procenta odraslih apsolutno nema interesa za seks (About one percent of adults have absolutely no interest in sex, according to a new study, and that distinction is becoming one of pride among many asexuals). To je kasnije preneo još ugledniji "New Scientist", tako da je tema aseksualnosti dobila na značaju.  Prema tome, ako su homoseksualci i biseksualci u manjini u odnosu na heteroseksualce, aseksualci su u još većoj (ili manjoj) manjini. Tek jedna osoba na 100. Ali - postoje.  

Da li aseksualci mogu da vole? Svakako. Romantična privlačnost se odvaja od seksualne privlačnosti. U njihovom slučaju bliskost sa nekom osobom nije, dakle, bazirana  na seksualnoj privlačnosti, već na želji da se ima veza sa nekim. Onako - platonski. I to može biti solidna veza.

Mnogim ljudima nije jasno kako jedna veza može da funkcioniše bez seksa, jer seks vide i kao izraz, odnosno potvrdu ljubavi. Za aseksualce seks nikako nije izraz ljubavi, te im je takvo shvatanje strano (cinični aseksualci kažu ako bi se seksanje smatralo "izrazom ljubavi" onda bi prostitutke bile najvoljenija bića na svetu). Jer, kao što se može imati seks bez ljubavi, tako se može imati ljubav - bez seksa.

Ako hoćemo da budemo realni, moramo reći i ovo: ako je neko aseksualac, to ne mora da znači da nikada nije ni sa kim imao seks; aseksualnost samo znači da takve osobe ne privlače druge osobe na "onaj uobičajeni način". Naime, neki aseksualci su, ipak, probali seks, pa su shvatili da im to nije ništa značilo. I umesto da zamere partneru "što ih nije oborio s nogu", uvidjaju da je stvar u njima samima, te da ih niko ne može seksualno uzbuditi. Medjutim, kod nekih se povremeno javlja odredjena seksualna želja, pa tada masturbiraju, ali ne žele da "idu do kraja", odnosno upuste se u seksualni odnos sa nekom drugom osobom, bilo muškom bilo ženskom. A oni koji (eventualno) probaju, bivaju razočarani, dok je onima tvrdokornima, svaka pomisao na seksanje potpuno odbojna i grozna.

Smatra se da aseksualnost nije isto što i frigidnost. Frigidnost znači izostanak seksualnog uzbudjenja, ali ne i nedostatak želje, dok kod aseksualnosti nema - želje. Srce neće, a u tome ga mozak podržava. Naravno, moguće je da je neko bude istovremeno aseksualan i frigidan.

A kako stoji stvar sa aseksualcima i institucijom braka? Najpre, neki kažu da ima brakova u kojima seks, posle nekoliko godina, prestaje. Neverovatno, ali je tako. Naime, seksolozi tvrde da postoje osobe koje se seksaju jedno odredjeno vreme, skoro reda radi, a onda prestanu, jer shvate da ih samo seksanje ne privlači, da im dolazi čak kao veliki teret. Nepotrebno akanje. Ali te osobe ne traže (obavezno) da žive same. Zato ima ne mali broj veza u kojima je jednoj osobi stalo do druge, ali se seks ne praktikuje. Ima i slučajeva da aseksualci ulaze u bračnu vezu zato što žele da imaju dece. Problem za takve je u tome što ne vole redovno praktikovanje seksa, pa to može zasmetati bračnom partneru, ukoliko nije tolerantan, i dovesti do teškoća i prekida braka.

S druge strane, treba razlikovati aseksualce  i od onih koji ne žele da udju u bračne vode, jer celibat je stvar izbora,  a aseksualnost nije.

Naime, aseksualci tvrde da aseksualnost nikako nije stvar izbora (baš kao što isto tvrde i homoseksualci), već da se oni radjaju takvim. Prema tome, ideja da aseksualce treba lečiti je besmislena. (Uzgred budi rečeno, pakosnici ukazuju da je san mnogih gejeva da naidju baš na aseksualne žene; onda mogu i hoće da se vežu sa njima, jer im je stalo do braka, ali zele da imaju punu slobodu da izvan te veze rade šta hoće i s kim hoće).

Naravno, tvrdnja da postoje aseksualci stvara nelagodnost kod nekih, koji smatraju da su "sva ljudska bića - seksualna bića", odnosno da je seksualnost prirodna osobina ljudskog bića. Stoga, skoro sve religije seks vide kao «dar od Boga», jer služi za prokreaciju. Neke od njih, recimo, otvoreno se protive ideji da čovek ne želi da ima decu, pa to smatraju grehom. Zato nemaju razumevanja za aseksualce baš kao što nemaju razumevanja ni za homoseksualce.  

Imajući u vidu da se već u drugoj polovini prošlog veka svetsko javno mnjenje umnogome promenilo u odnosu na ljudsku seksualnost, u smislu veće tolerancije različitosti, ima izgleda da će i aseksualci, s protekom vremena,  sve više biti uvažavani.

Medju poznatim ličnostima bilo je aseksualaca. Zapravo, o njima se spekulisalo da su bili aseksualci, mada ima glasina da su neki od njih bili biseksualci/gejevi:

Isaac Newton (1643-1727), fizičar

Immanuel Kant (1724-1804), filozof

Nikola Tesla (1856-1943), pronalazač

Frederic Chopin (1810-1849), kompozitor

Maurice Ravel (1875-1937), kompozitor

Erik Satie (1866-1925, kompozitor

Antonio de Oliveira Salazar (1889-1970), političar

Salvador Dali (1904-1989), slikar

Hans Christian Andersen (1805-1875) pisac

H. P. Lovecraft (1890-1937), pisac

John Ruskin (1819-1900), kritičar

Emily Brontë (1818-1848), pisac,

Jorge Luis Borges (1899-1986), pisac

Florence Nightingale (1820-1910), aktivista

Ralph Nader (1934-), aktivista

Simone Weil (1909-1943), filozof

Otto Warburg (1883-1970), naučnik

Pál  Erdős (1913-1996), matematičar

Karl Lagerfeld (1933-), modni dizajner

Cliff Richard (1940-), pevač

Steven Patrick Morrissey (1959-), pevač

Naravno, ova lista se može proširivati.

Ako znate nekoga, dodajte ga. Makar i ne bio slavan. Važno je da ga znate, ili da znate za njega.  Ne mora biti 100 posto tačno, jer u životu ionako ništa nikada nije stoprocentno tačno.

 

Atačmenti



Komentari (548)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:55 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

To je baš paradoksalna situacija : ako ne odgovoriš na komplimente - mnogi će pomisliti da si naduvenko.
Ako odgovaraš, rizikuješ da te smatraju za ljigoša čiji su komentari u rasponu od "hvala" do "hvala najlepše" i koji sve to radi samo da bi uvećao broj komentara (video ja lično negde neko oplitanje u tom smislu)
...pa vi sad vidite

Jeste i to... dva puta sam za rođendane bila u potpuno vansebisanom stanju - šta da uradim - al opet rekoh sebi osećam zahvalnost, zašto da to i ne napišem. Ako izgleda smešno - briga me, to je najbolje što mogu u tom trenutku.
Unfuckable Unfuckable 14:58 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

pitanje ličnog stava, baš to i rekoh.
Po meni, bolje je ipak reagovati nego - ne reagovati, ali razumem i drugačiji stav
antioksidant antioksidant 15:21 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

a postoji jos jedna stvar na koju bih skrenuo paznju - mi ovde pricamo polazeci iz pozicije bloga b92 koji je (moj utisak) "intimniji" nego sto je to uobicajeno.

s druge strane blog bi (ipak) trebalo da bude platforma za komunikaciju medju nepoznatima
Unfuckable Unfuckable 15:28 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

platforma za komunikaciju medju nepoznatima

pa i jeste, isn't it ?
topcat topcat 15:37 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

margos
Ako izgleda smešno - briga me, to je najbolje što mogu u tom trenutku.

Nikad ne izgleda smiješno, ako je iskreno - pa da se primaoc komplimenata i čestitki ne znam kako izgubi, smota i izbezumi. Čak je i nevjerojatno simpatično kad vidiš da je netko onako djetinje stidljiv.

vladimir petrovic vladimir petrovic 15:38 15.07.2009

Re: Nepoznato, volim te nepoznato

Antioksidant
...s druge strane blog bi (ipak) trebalo da bude platforma za komunikaciju medju nepoznatima

Unf
...pa i jeste, isn't it ?


Naravno da jeste, i ja kažem.

Naime, verujem da se velika većina (to mu dodje u meri u kojoj su heteroseksualci većina) ne poznaje, a moguće je da se mala manjina (to mu dodje kao homoseksualci, biseksualci i aseksualci skupa) poznaje, he, he, he...

Ja tvrdo verujem da smo u ovoj velikoj većini, ali da, naravno, imamo uvažavanja za manjine.
antioksidant antioksidant 15:38 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

pa i jeste, isn't it ?

jeste samo se mi ne tretiramo medjosobno kao nepoznati

pa ovde se rodjendani cestitaju, malo malo pa neka zurka...

ne osporavam (naprotiv uzivam i trudim se da dam svoj doprinos) ali zato kreiramo prostor u kome nismo "nepoznati"


vladimir petrovic vladimir petrovic 15:39 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Unf
Po meni, bolje je ipak reagovati nego - ne reagovati, ali razumem i drugačiji stav

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:43 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...


Unfuckable
platforma za komunikaciju medju nepoznatima

pa i jeste, isn't it ?

to je tvoj izbor druze unfe.
Unfuckable Unfuckable 15:45 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

to je tvoj izbor druze unfe.

očekivao sam ovu macolu od drugarice njanje, nije da nisam
i stoički ću je podneti
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:46 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Unf
To je baš paradoksalna situacija : ako ne odgovoriš na komplimente - mnogi će pomisliti da si naduvenko.
Ako odgovaraš, rizikuješ da te smatraju za ljigoša čiji su komentari u rasponu od "hvala" do "hvala najlepše" i koji sve to radi samo da bi uvećao broj komentara (video ja lično negde neko oplitanje u tom smislu)
...pa vi sad vidite


Tačno. Ispada (a tako je) da postoje dve vrste blogera: oni koji su iz "stare životne škole", pa su naučeni da ne iskazuju svoja osećanja (u stilu: Hard to say I love you), i oni koji su spontani, koji se ne ustručavaju da iskažu šta u datom trenutku osećaju, bilo da je to svidjanje ili nesvidjanje...

Po mojoj logici, ovi prvi nisu rasli uz guvernante, ili guvernante nisu bile prave, pa ih nisu naučile spontanosti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:53 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Antioksidant
... to bi u stvari trebalo da znaci da radis za cia-u???


Pa nama više Zapad nije (ideološki) neprijatelj.
Stoga, generalno govoreći, ništa nije rdjavo raditi za CIA, samo ako dobro plaća...


Jedino što ne valja jeste što ima verovanja da su oni koji rade za CIA - većinom aseksualci, he, he, he...
vishnja92 vishnja92 15:58 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nego deco - vidite cega se igraju na fb (kacio Srdjan Mitrovic, podbo ga B.Lj.J.)
linak
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:00 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Antioksidant
...pa ovde se rodjendani cestitaju, malo malo pa neka zurka


Hm. To sam i ja primetio. Pa ljudi se zezaju.
A nemaju ideje da nešto pametno pišu, pa onda izvode detinjarije...

A čuo sam da neki vode ljubav preko Interneta (cybersex), pa zašto ne bi drugi bar nazdravljali jedni drugima za virtuelne rodjendane, he, he, he...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:04 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nego deco - vidite cega se igraju na fb (kacio Srdjan Mitrovic, podbo ga B.Lj.J.)

koji bre end of internet???
vishnja92 vishnja92 16:05 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nisu to virtuelni rodjendani nego pravi pravcijati. meni je juce slucajno bio virtuelni kod TiR. sve se to ispomesalo kako Dobri Veliki Amon Ra i nalaze.

nego Pizone - jel ti ono gore rece da se spontanost uci od guvernanti?
ako bude potvrdno, odo ja opet veceras da skacem...
vishnja92 vishnja92 16:06 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

koji bre end of internet???

al pajz ovo
Thank you for visiting the End of the Internet. There are no more links. You must now turn off your computer and go do something productive. ...

:)))))))))
bas je smesno
margos margos 16:08 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

A čuo sam da neki vode ljubav preko Interneta (cybersex),

Samo čuo?????
Tjah...
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:14 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nego Pizone - jel ti ono gore rece da se spontanost uci od guvernanti?


O, da.

Dobra guvernanta čuda može da napravi od deteta (u pozitivnom smislu, naravno).
Bio sam srećnik.
vishnja92 vishnja92 16:18 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nista. idem sad odmah pa cu kasno uvece opet.
margos margos 16:19 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Dobra guvernanta čuda može da napravi od deteta.

E, pre par godina, u nekom društvu pitam za jednog poznanika gde je, a njegovi drugari, onako sa švalerskim osmehom u stranu, kažu: 'Ha... poslala ga žena na zimovanje s decom i kućnom pomoćnicom... ' pa sve he he he, kao ti.
A ja na to kažem ''Au... opasna žena... Kakvu li je tek kombinaciju za sebe smislila...?!''
Odmah im nestao osmeh.
He he :)
antioksidant antioksidant 17:10 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Dobra guvernanta čuda može da napravi od deteta

vidi se da se ovde zanemaruje vaspitanje zenske dece
antioksidant antioksidant 17:10 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

A čuo sam da neki vode ljubav preko Interneta (cybersex)

ovde na blogu?
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:17 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

A čuo sam da neki vode ljubav preko Interneta (cybersex)
Antioksidant
... ovde na blogu?


Ma jok, kod mojih drugara iz ulice.

(Ovdašnji blogeri su pošten svet).
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:36 14.07.2009

Značaj komunikacije na blogu

Antioksidant
...hajde sad kad je cela prica "nsarski, eizo" gotova da pitam: a zasto je toliko bitno komunicirati sa citaocima?


Dobro pitanje.
A dobrog odgovora sigurno nema, ili ga bar nije lako brzo formulisati, makoliko pitanje izgleda jednostavno. (Takva jednostavna pitanja su najgora, he, he, he)...

Svima je manje više jasno da je blog specifičan način komuniciranja medju ljudima. Ako se podje od one banalne definicije da je blog «javni dnevnik» (što on donekle jeste), onda je normalno da očekujemo reakcije drugih. A te reakcije drugih, kao i sve reakcije, mogu biti dobre i loše, delotvorne i štetne. Ali ja polazim od toga da jedan blogovski tekst komentari mogu umnogome da obogate, poboljšaju. Ja to očekujem kada pišem na blogu. Javljaju se veoma različiti komentari, neki su beznačajni i plitki, ali neki drugi su razumni i korisni. I jedni i drugi mi znače, jer pokazuju reakcije drugih, a to je bitno. I, naravno, ne može se očekivati da sve reakcije drugih budu iste.

S druge strane, na blogu se mi (po mom shvatanju) umnogome zezamo, neobavezno pričamo, ne očekujući ništa naročito od drugih. Ali i to malo što u razmeni mišljenja dobijamo može biti od koristi.

Da ne dužim, reakcije drugih su važne za nas same. Ako nema reakcija onda se mi uvek pitamo da li smo u nečemu omanuli, jer smo očekivali reakcije. Da nismo, ne bismo pisali blog, već bismo pisali zatvorene tekstove i to čuvali «samo za svoju dušu».

Na kraju, biti dobar komunikator jeste umeće. Ne ume svako da dobro komunicira sa drugima – na blogu. Nekima je to teško, ali se trude. A neki se i ne trude i bivaju ignorisani. A ne valja biti ignorisan. Naime, kada čovek to oseti, on valjda napušta blog i traži neki drugi način izražavanja.

Da dodam još ovo. Ima na blogu izvanrednih tekstova (koji prevazilaze blogovski nivo per se), ali meni je smešno ako vidim da ljudi daju preporuke a ne žele da daju komentare. Primer: tri komentara i devet preporuka! Tu nešto ne štima. Da li je tekst toliko jak da nemamo stvarno šta da kažemo? Teško mi je da to poverujem. Tamo gde nešto treba pohvaliti, pohvalimo. Englezi kažu: Give Credit Where Credits Are Due. Tamo gde treba nešto pokuditi, pokudimo – ili ignorišimo. Naravno da se niko od nas ne trudi da čita svakoga i svašta, jer ne samo da ne može fizički da stigne, nego i nema interesa. Čitamo ono što nas na neki način dotiče.
Stoga je komunikacija na blog bitna.
antioksidant antioksidant 22:41 14.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

reakcije drugih su važne za nas same. Ako nema reakcija onda se mi uvek pitamo da li smo u nečemu omanuli, jer smo očekivali reakcije. Da nismo, ne bismo pisali blog, već bismo pisali zatvorene tekstove i to čuvali «samo za svoju dušu».

slazem se, ali ovde pricamo o "reakcijama na reakcije"
Englezi kažu: Give Credit Where Credits Are Due. Tamo gde treba – pohvali.

preporuka je pohvala, anonimno tapsanje po ramenu, diskretno klimanje glavom...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:53 14.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

Antioksidant
...slazem se, ali ovde pricamo o "reakcijama na reakcije"

Pa važne su i reakcije na reakcije. Ja polazim od toga da neko reaguje s razlogom, pa onda mu treba odgovoriti, znači reagovati na njegovu reakciju. To je razmena mišljenja. To može da se izrodi u finu polemiku, a polemika može da bude viši način komuniciranja medju zainteresovanima. Ima polemičkih knjiga koje su vredne i dobre za čitanje.
Sanjajmo o tome (da budemo dobri polemičari) i kada odgovaramo na običan komentar, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:03 14.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

Antioksidant
...preporuka je pohvala, anonimno tapsanje po ramenu, diskretno klimanje glavom...

Koliko se sećam, bilo je predloga da uredništvo bloga B92 uvede znakove za "negativne preporuke" - situacije u kojima komentator hoće da izrazi svoje neslaganje. To nije prihvaćeno.

Što se tiče "anonimnog tapšanja po ramenu" ne znam šta da kažem. Lično, nisam nikada imao premnogo preporuka (maksimalno do 30), tako da ne poznajem taj osećaj kada neko ima, recimo, preko 80 ili više, ali meni ne bi bilo drago da vidim veliki broj preporuka a mali broj komentara. A nema teksta koji istinski zaslužuje preporuku a da baš u nama ne budi nikakvu želju da bilo šta kažemo.

Da dam jedan banalan primer: mladić može svakodnevno anonimno da šalje devojci buket ruža; devojci će u početku biti milo da prima "od nepoznatog obožavatelja", ali će se vremenom pitati ko joj to šalje i šta ga motiviše da to čini... Ako se ona to nikada ne upita onda je sve džabe, he, he, he...
cult cult 00:41 15.07.2009

Re: eizo situation

Ne znam dal ste svesni
kako je rečita ova
eizo situation.
topcat topcat 01:33 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

edit & troll :
plačem, plačem....cimer...engleski cimer ! ! !


Jel može netko pojasniti o čemu se radi (za nas tupavce koji ne znamo ni koji je dan)?

Pižon
A nema teksta koji istinski zaslužuje preporuku a da baš u nama ne budi nikakvu želju da bilo šta kažemo.


Nemati želju
Želja, čemu?
Eto nas u temi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:10 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

Jel može netko pojasniti o čemu se radi (za nas tupavce koji ne znamo ni koji je dan)?

ja mislila samo ja ne razumem - zbog opravdanog oDsustva (ili beše oTsustva???)
Unfuckable Unfuckable 06:00 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

pojašnjenje, čemu ?
Ok : ima Kaz gore jedan giga - komentar koji još više dobija na tom "giga" kada se malo procunja blogom i naleti na pričicu o engleskom cimeru koji ne zna šta je jogurt

ps : ovo se zove diskretno centrirati za 500
vishnja92 vishnja92 06:20 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

hvala
gordanac gordanac 06:21 15.07.2009

Značaj komunikacije na blogu...

...kroz primer.

ps : ovo se zove diskretno centrirati za 500

voila!

za dan kad su "pale" vize!


s levog krila - zuuuuuuuuuuuu!
i - 500!

EDIT:

TZVRTZ!
501
ako, ako

maksa83 maksa83 06:25 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu...

TZVRTZ!
501

Ne'a veze, u to ime:

vishnja92 vishnja92 06:26 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu...

pitacemo Pizona da pobrise moj, ima smisla :)
gordanac gordanac 06:32 15.07.2009

:))))

ma super je i 501 !
znaš ono - kao LEVI`S 501 - "legenda živi...."



p.s.
oooo. maksa, kakav fini ton za "da me isprati na drum"!

evo, zauzvrat:

"...legenda živi"

vishnja92 vishnja92 06:39 15.07.2009

Re: :))))

evo, zauzvrat:

e sad cu ovim da budim decu. spavaju ko klade, ne micu.
odlicno.
bauer. bauer. 06:39 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

ps : ovo se zove diskretno centrirati za 500

argh%&%)/=)%$, ovoga puta mlađahni bauer nije uspijeo biti najvišlji u skoku.

nema veze, dao sam jedan gol malo ranije kod njanje. višnja, čestitam na skoku
maksa83 maksa83 06:43 15.07.2009

Re: :))))

oooo. maksa, kakav fini ton za "da me isprati na drum"!

Evo malo bolji slika i ton: (Volim ja Kridense, ali volim brate i T-Rexe)



vladimir petrovic vladimir petrovic 06:46 15.07.2009

Re: :))))

Gordanac
... ma super je i 501 !
znaš ono - kao LEVI`S 501 - "legenda živi...."


Ovo se dogadja prvi put.
Lep osećaj....
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:51 15.07.2009

Re: eizo situation

Cult
Ne znam dal ste svesni
kako je rečita ova
eizo situation.


Rečita?
Da, i više od toga.
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:57 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

Topcat
Nemati želju
Želja, čemu?
Eto nas u temi.


Ma jesmo u temi. I to dvostruko.

Jer nedavno smo pričali i o budizmu (Niccolo je upravo podsećao na to), a sada o aseksualizmu u kojima (čudna koincidencija) je nemanje želje od suštinskog značaja.

Naravno, stvari ne treba shvatati bukvalno...
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:04 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

Unf
ps : ovo se zove diskretno centrirati za 500

Ponekad izmedju diskretnog i indiskretnog (skoro da) nema razlike.

Ja sam, ipak, za indiskretnost, he, he, he...

I spontanost.

A brojka od 500 došla je spontano.
crossover crossover 17:00 15.07.2009

Re: Značaj komunikacije na blogu

I spontanost.

Да, најбоље је кад је спонтано.

vladimir petrovic vladimir petrovic 16:55 15.07.2009

Jedan sa Liste aseksualaca

Pošto upravo očekujem da bude zatvoren ovaj blog (protiče jedna sedmica), želim da napišem nekoliko reči o jednom čoveku koji se nalazi na Listi poznatih aseksualaca.

Radi se o Englezu Džonu Raskinu.
U pitanju je bio jedan vrlo obrazovan, ali ujedno i drag čovek. Mnogo dobrih knjiga i eseja je napisano o njemu. Da pomenem da je filozof Žan Pol Sartre u mladim godinama pisao tople redove o njemu. Takodje, naš Jovan Skerlić nije krio svoje simpatije za Raskina, nazivajući ga «jednim od najvećih sinova Engleske».

Kada sam pomenuo Skerlića, moram da ukažem da on Raskinov odnos sa suprugom ovako romantičarski opisuje: «Raskin je bio u najsladjim danima ljubavi sa svojom mladom ženom koju je voleo iznad svega kada mu dodje u goste jedan prijatelj, slikar po struci. Izmedju slikara i Raskinove žene planu bezumna, fatalna ljubav. Raskin je bio filozof, i učinio je isto što i Lopuhov. Ugušio je u sebi niski osećaj ljubomore, izložio je ljubavnicima i njihov i svoj položaj, i, mada oni nisu hteli da prime tu natčovečansku žrtvu, on se mirno i pošteno razveo sa svojom ženom, koja se udala za slikara».

A Wikipedia danas ima ovakve redove o Raskinovoj seksualnosti:
Ruskin's sexuality has led to much speculation and critical comment. His one marriage, to Effie Gray, was annulled after six years because of non-consummation. His wife, in a letter to her parents, claimed that he found her "person" (meaning her body) repugnant. "He alleged various reasons, hatred to children, religious motives, a desire to preserve my beauty, and finally this last year he told me his true reason... that he had imagined women were quite different to what he saw I was, and that the reason he did not make me his Wife was because he was disgusted with my person the first evening 10th April." Ruskin confirmed this in his statement to his lawyer during the annulment proceedings. "It may be thought strange that I could abstain from a woman who to most people was so attractive. But though her face was beautiful, her person was not formed to excite passion. On the contrary, there were certain circumstances in her person which completely checked it.
The cause of this mysterious "disgust" has led to much speculation. Ruskin's biographer, Mary Lutyens, suggested that he rejected Effie because he was horrified by the sight of her pubic hair. Lutyens argued that Ruskin must have known the female form only through Greek statues and paintings of the nude lacking pubic hair and found the reality shocking. This speculation has been repeated by later biographers and essayists and it is now something that "everyone knows" about Ruskin.However, there is no proof for this, and some disagree. Peter Fuller in his book Theoria: Art and the Absence of Grace writes, "It has been said that he was frightened on the wedding night by the sight of his wife's pubic hair; more probably, he was perturbed by her menstrual blood.". Ruskin's biographers Tim Hilton and John Batchelor also take the view that menstruation is the more likely explanation, though Batchelor also suggests that body-odour may have been the problem.

Ne znam da li da verujemo da se učeni Raskin baš grozio stidnih dlačica ženskih, ali definitivno se može smatrati da on nije “slučajno” dospeo u Listu svetskih aseksualaca, he, he, he…

Unfuckable Unfuckable 16:56 15.07.2009

Re: Jedan sa Liste aseksualaca

Pižone, troluješ
antioksidant antioksidant 17:12 15.07.2009

Re: Jedan sa Liste aseksualaca

Ugušio je u sebi niski osećaj ljubomore

znaci ipak je imao "nisi osecaj ljubomore" cim je imao sta da gusi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana