Život

Ljudsko biće i piće

gordanac RSS / 08.06.2007. u 04:28

imgsizer.aspx?img=18972&h=0&w=0"Pijem, jer ne znaaaam šta da raaaadim..." i još "Piiiiijem da je zaaaaaboraviiiim..." i sigurno ima još puno i stihova i pesama...
Ovi stihovi zaboravljenih šlagera služe mi samo da "omekšam" jezovitu informaciju koju su objavile institucije EU, a prenele naše novinske agencije i mediji:
"Svaki peti stanovnik Evropske unije, star između 15 i 24 godine, redovno i prekomerno pije alkohol, saopštila je Evropska komisija, pozivajući vlade članica EU i industriju alkoholnih pića da pojačaju napore za suzbijanje te opasne navike. Komisija je, međutim, navela da ne planira uvođenje zakonskih mera na nivou Unije, već je naglasila da vlade pojedinačnih članica treba da budu odgovorne za rešavanje tog problema.

Ispitivanje, sprovedeno u oktobru i novembru prošle godine u 27 članica Unije, u Hrvatskoj i severnom delu Kipra, pokazalo je da 19 odsto mladih Evropljana pije pet ili više alkoholnih pića u jedan mah, što se smatra merilom za prekomerno pijenje. Podaci su, takođe, pokazali da više cene pića ne bi suzbile potrošnju alkohola, s obzirom da je 62 odsto ispitanika izjavilo da ne bi pili manje ako bi cene bile povećane."
Kako se izboriti sa prekomernom upotrebom alkohola, sa posledicama po zdravlje i život, kako se ne petljati u ekonomiju (pa onda napraviti štete na drugoj strani), a ipak uvesti nekakvu kontrolu ili stvoriti nekakvu "kulturu" konzumiranja alkohola?

Svet se bavi i proizvodnjom i potrošnjom alkohola, kao i zakonima koje donose sektori zdravlja, postoji i svetski izveštaj za 2006.

Na internetu postoje potpuni izveštaji EU, kao i potpuna istraživanja koja daju uvid u razmere alkoholisanja u EU, ali i ostale oblasti koje prati EUBarometar - organizacija koja istražuje javno mnjenje EU.

imgsizer.aspx?w=200&h=200&img=18973Ljudi piju. Prekomerno. Muškarci nešto više nego žene, ali i žene. I deca piju, istraživanja to dokazuju. Kod nas maloletnicima nije dozvoljeno prodavati cigarete, a kako je sa alkoholom? Reći ćete "ma, kakve zabrane! deca će uvek doći do pića, šta ti je!?". I šta da odgovorim? Znam da hoće, ali ne mogu da odustanem da se bar priča o tome. Ako ste ikada videli nekog obeznanjenog od pića, ako ste pokušali da mu/joj pomognete, onda ćemo se razumeti.

A kada dođe do tragedija, kad se objašnjavaju nesreće, kad se traži tumačenje za nasilje, sa istom lakoćom sklizne i tvrdnja "pa, bio/bila je pijan/a".

I ?

Kakva je to uteha za žrtve nesreće? Da misle da se ništa zlo ne bi dogodilo da pijanstva nije bilo?

Nemam ja ni iluzija ni želja da zagovaram bilo kakvu prohibiciju (dokazano je da to ljude ne zaštiti, a da se fukara obogati), želim samo da predložim da se o prekomernoj upotrebi alkohola razgovara, o razlozima vikend-pijanstava, o prepodnevnim ispijanjima "čašica razgovora" u raznim starosnim grupama, o samotnom ženskom alkoholisanju...o svemu onome o čemu obično ne želimo da razgovaramo, zato što SVE TO smatramo privatnošću.

Povezanost alkohola sa nasiljem UKIDA ovoj temi pravo na privatnost.

Nisam uspela da nađem istraživanje o alkoholu kad je Srbija u pitanju, ali znam za vladavinu predrasuda kod nas, od one (već čuvene, a besmislene!) kako će EU da nam zabrani naše tradicionalno i ritualno "pečenje rakije" s jeseni, do zabluda o tome kolika je USTVARI potrošnja alkohola kod nas.

Kako bi izgledala pitanja u takvom istraživanju:

Pijete li prekomerno? Znate li da li Vaše dete pije? Jeste li bilo kada imali izrazite nevolje sa pijanim ljudima? Vozite li auto alkoholisani? Da li znate da se "pet pića u nizu" i na mah smatra alkoholizmom? Smatrate li da imate alkoholne navike?...itd.

Možda ćete reći - a što o cigaretama i štetnosti duvana ne pišem - i to je zavisnost! Samo zbog povezanosti alkohola sa nasiljem. I zato što pušenje već JESTE tema, i zakona i u društvu, a alkohol nije. A deci je zakonom zabranjeno prodavati i alkohol i cigarete. Primenjuje li se taj zakon ili i tu imamo uobičajenu "selektivnu primenu"? Smatramo li uopšte SVE TO nekakvim problemom koji zavređuje "čašicu razgovora"? Zabranjeno je i reklamirati alkohol, utiče li to na smanjenje prekomerne upotrebe?


Ljudi piju. Ljudi prave alkohol, oduvek. Ljudi alkohol smatraju neophodnim sastojkom proslava, druženja, večera, praznika, koktela (naravno!), slava i slučajnih susreta. Ne pričam ja o toj ugodnosti dobre čaše vina, piva ili rakijske zdravice - pričam o prekomernoj upotrebi o kojoj NEĆE da se priča, a koja snižava kvalitet života mnogim ljudima. I muškarcima i ženama. I deci, naročito deci.


imgsizer.aspx?w=200&h=200&img=18974Koliko puta smo u skoro zavereničkom tonu čuli od nekoga "znaš, on/ona je sjajan/na, šteta samo što tako puno pije..."?

Postoje vesele priče o ljudima i piću u kojima su svi onako "taman" p`jani, priče koje se rado prepričavaju jer se dešavaju retko i o posebnim prigodama i ne prozvode ništa drugo osim izuzetnosti trenutka "začinjenog pićem".O takvim pričama ne govorim.

Govorim o onim pričama koje svi znamo za "neko ljudsko biće i piće", a za koje postoji svojevrsna "zavera ćutanja".

Progovorimo. Možda nekome pomogne.



Komentari (177)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Mungos Mungos 05:45 08.06.2007

Ti, koji piju alkohol, pa jos...

... i neumerno, stvarno su teski psisosocijlani slucajevi!
Pobogu, ljudi, ko normalan pije alkohol pored "sljive", pelinkovca, viskoga, piva, vina?!
Na... ali STVARNO NE RAZUMEM!:(

Mungos, The Zbunjet

"Bolje jedno vruce pivo, nego cetir' 'ladna!" (Rambo Amadaeus, The Svjetski Mega-Car alias Anonije Pusic)
Gothsa Gothsa 06:43 08.06.2007

Nema istrazivanja u Srbiji

Kada sam se zaposlila bila sam zaprepastena slobodnom i prekomernom opstom konzumacijom alkohola na radnom mestu. Verujem da je to sad istorija.
Vlasta Vlasta 06:59 08.06.2007

Gordanac

ozbiljna je tema i ja ću biti ozbiljna, malo kasnije. Sada moram da vam ispričam fazon u fazonu.

Došla TV ekipa na selo kod Lale da snima priču: "Jedan dan u životu vojvođanskog seljaka". Stavili Lalu pred kameru i on počne
-Pa, ništa, ja kad ustanem prvo popijem dve-tri, onda fruštukujem, popijem još jednu, odem nanjivu, tamo isto mal'popijem, vratim se, pre ručka po..
Tu ga zaustavi novinar i kaže mu da ne može tako, da će emisija ići pre podne, videće deca kako naši seljaci samo piju. Dajte, kaže Lali, da vide da vi nešto nekad i čitate. Malo se kao trgo Lala, ali se brzo razmislio i počeo ispočetka
-Pa, ništa, 'vako, ja kad ustanem prvo pročitam stranicu-dve, onda fruštukujem, malo usput čitam, odem nanjivu, tamo isto pročitam koju stranicu. Posle ručka, pročitam pa legnem malo, a kada se probudim odem u biblioteku. Tamo čitamo, čitamo, čitamo, sve dok nas bibliotekarka ne izbaci. E, onda idemo kod Pere, Pera ima štampariju.
Kazezoze Kazezoze 07:42 08.06.2007

Gordana

vratit cu se kasnije da neshto vishe kazhem o temi ...

mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 07:56 08.06.2007

E Goce, Goce,

ti kao majka čini mi se ČETVORO dece, klasičan si negativan primer kako jedna majka može da izREGRUTUJE nove i nove zavisnike od nikotina.

šta misliš, da tvoja deca ne gledaju šta ti radiš, kako se ponašaš, šta pričaš, i t.d.

dobro, učena si žena, to jest majka, rečita si, pametna neosporno, uspešna čak i u politici, ali zato nisi svojim karakterom odolela čarima svekolikih odvratnih poroka.

lično sam te video na ekranima tv-prijemnika kako duvaniš li ne duvaniš, ružno do koske, a još kako rekoh da si majka ipak ne tako odrasle dece tim pre je moja zgroženost veća i jača.

poznato je odavnina da je pušenje bilo privilegija uboge sirotinje raje, to jest populacije sa dna društvene lestvice, ali Srbija je i tu šampion paradoksalnosti, u istoj više puše fakultetski obrazovani ljudi no kočijaši , šoferi , piljari i klošari sa dna društvene margine.

lično sam uveren, to jest svojim očima sam video i konstatovao da školska omladina od 12-20.godina više pije, puši i drogira se u BEOGRADU i verovatno u celoj Srbiji , nego u bilo kojoj državi sveta.

za to je neko odgovoran, za to neko od vas političara mora da ide u zatvor, jer se tako nepobitno uništava 70 % naše mlade generacije, a oni retko karakterni i uspešni i onako kasnije pobegnu odavde sa završenim školama glavom bez obzira u razne amerike, australije i evrope.

i šta nam ostaje : pa ostaju oni koji truju sebe, truju druge, truju zemlju, vodu, nebo !!!

a sem mene nema nikoga ko bi im vam stao na rep, na bahatost, na nemarnost, na neodgovornost i na brutalnost prema prirodnim , čistim i zdravim oazama.

Lektorka Lektorka 09:35 08.06.2007

Re: E Goce, Goce,

školska omladina od 12-20.godina više pije, puši i drogira se u BEOGRADU i verovatno u celoj Srbiji , nego u bilo kojoj državi sveta.


evo kako to izgleda kad alkohol žešće podgreje dobru zabavu - a nije u srbiji.

prvomajske demonstracije u švajcarskoj:



navijači jednog fudbalskog tima, takođe u švajcarskoj:



dole postiram fotke koje dokumentuju probleme sa drogom, sa kojima je cirih bio suočen do polovine devedesetih godina. jedan danas prelepi gradski park, platzspitz, postao je sedamdesetih godina mesto okupljanja narkomana koji su se ubrzo raširili po celoj jednoj gradskoj četvrti (i danas neomiljeni "kreis 4". raj za narkomane iz cele evrope - trebalo je više od 20 godina intenzivnog političkog angažmana da grad konačno reši ovaj problem! naravno, tek kad su na placšpicu osvanuli ne samo predozirani nego i ubijeni narkomani...


platzspitz nekad:




svako u svom dvorištu nek čisti, naravno, ali varaš se grdno kad tvrdiš da se u srbiji više pije, puši i drogira nego negde drugo. dok bi ti političare poput gordane u zatvor (bar sam te tako razumela), ja bih kampanje, kao i intenzivnu razmenu iskustava sa drugim zemljama u pokušajima da se ovi problemi reše.
vucko vucko 10:31 08.06.2007

Nije Milutin mnogo pogrešio,

Iako ne verujem da je baš obišao sve zemlje na svetu da bi došao do tog zaključka :)

Bila je pre par godina objavljena anketa (mislim da su prenele i B92 vesti, ali nisam siguran odakle sam pročitao) da je Srbija druga u Evropi po broju pušača na broj stanovnika (iza Turske, jašta), a prva po broju mladih koji puše.

Emir Halilovic Emir Halilovic 10:45 08.06.2007

Re: E Goce, Goce,

A što ovi navijači gore nose ruske zastave i otkud lada sa ruskom registracijom u Švajcarskoj :)?
Lektorka Lektorka 11:01 08.06.2007

e, emire,

ili bolje odmah da kažem: e, lektorka, lektorka :))
nisam obratila pažnju, a evo objašnjenja:
bila je neka kampanja protiv alkohola u švici, raspravljalo se upravo o problemu koji gordana pominje, tj. spoju alkohola i nasilja. u okviru kampanje bilo više izložbi fotografija, a jedna od njih je - ova, nju su stavili uz tekst. :)
vadim se da je na ovaj način problem još mnooooogo internacionalniji nego što to milutin (a s njim pomalo i vučko, he, he) hoće da vidi! :))))

vule, o pušenju priča milutin, da, a ja sam ga namerno izostavila, ne zato što bih da branim pušače u ovom kontekstu, nego zato što znam da s time stvari drugačije stoje.
vucko vucko 11:36 08.06.2007

E, Lektorka, Lektorka :)

Ma znam ja za ovo što se tiče napijanja - što ideš više na sever Evrope, to se više pije. Mi kažemo "pije k'o Rus" a Rusi kažu "Pije k'o Finac" :)

Danski maturanti (ovo nema veze sa mojih 20 godina mature, majke mi ) imaju neki običaj da je glavni dasa ko toliko popije da moraju da ga šalju u bolnicu da mu se ispumpa stomak. Važi i za maturantkinje. Mislim da smo u Srbiji, što se tiče pića, posebno dece, sasvim umereni. Gordana, lažna uzbuna, to se ne odnosi na nas :)

Ne znam, do duše, kako je što se tiče droga (iako znamo Milutinov stav što se tiče pušenja i drogiranja dece )
Lektorka Lektorka 12:06 08.06.2007

Re: E, Lektorka, Lektorka :)

što ideš više na sever Evrope, to se više pije

eto zašto ja preferiram južnije krajeve, bili evropski ili ne.. :)

sun_to_rock sun_to_rock 00:01 09.06.2007

o.k. Hajde, priznajmo!

Tokom srednje skole i prve godine faxa, ja sam pila. To je bio hit, to je bio bunt.
Izvinite, ali ja se toga ne stidim. Mislim da kroz to svako dete mora i treba da prodje. Mislim da je to vazno da se dogadja bas u tim godinama. Jer, videla sam mnoge smerne i fine, kojima se to dogodilo 10 godina kasnije. Kad mu vreme nije.
Tih godina sam i cesto duvala. I toga se ne stidm opet.
Zatim zivot donese obaveze i odgovornosti, pa covek shvati da vise nema vremena za ludovanja, zatim tokom duge apstinencije, vise nema ni potrebe. Sve u svoje vreme.

Черевићан Черевићан 08:09 08.06.2007

Време сисања

веома често кад младост усећање призовем немимоилазан ми је детаљ из средње где учисмо о локативу као синтаксичкој норми очињег нам језика,а Пижон и Шаале,баш отпочеше да цугају те наставише током трајања животног. данас је први начет канцером плућа а други са свиралом удушнику ,но идаље сисају
пелинковац ,свакодневно
- мора се однечег изићи животем ,веле углас
па стога,само весело,подржава их Повучени наш пајташ који се једини пороку отрго навреме ,а баш смо се одмалена,а и кафански дружили . . немош касти.мени још у све глувљим ушима стихови надахнутог воколног солисте одзвањају
-штоти шарку змиу из недара језиком намамих па се суновратих
којеје тек тек фалш мрсио кроз чупаве бркове у микрофона унашем бирцузу.нема томе ни 55 година . . коби реко.додуше пиће се точило али је угоститељски објекат више бијо јазбина неморала и трпеза предбрачног секса,неко сеоска кафана намењена намернику да се освежи од живота и цугне шприцера,кабезу ,ил звучну шамарчину ,ако се неком од затечених гостију бијо замеријо.одрание.
Ми тадањи полазници међутим избора нисмо имали ,била је наиме само та једна кафана уселу . . па бирај ,а да нас је мамила ,мааамилаје ,лагоби да је друкчие било.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:11 08.06.2007

E, draga, čačnula

si ovdašnju bolnu temu...ovde se pije, ali junački...Slovenija je u vrhu po alkoholizmu, u vrhu po samoubistvima i u vrhu po kombinaciji - samoubistvima zbog alkohola.
Zbog toga su uvedene mnoge mere, recimo: nema reklamiranja alkohola, prodavnice posle 22h ne smeju da prodaju alkohol, ali isti ne sme u to vreme ni da budevizuelno dostupan mušterijama...ni jedan lokal ne sme pre 10h da prodaje alkohol (zato se mačići dosetili, pa u kafiću kraj mog ulaza, stoji tabla koja stranke obaveštava da svaki naručilac dve kafe, uz njih DOBIJA žestoku čašicu, dakle ne prodaju, ali poklanjaju)...
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 08:20 08.06.2007

Re: E, draga, čačnula

Jeličice,

mene nikada ne nerviraju oni koji se što bi se reklo ubiju od ALKOHOLA, Droge i ostalih supstanci za odvajanje od života.

mene nervira sama pomisao da će oni preživeti sve to i probuditi se iz te kome.

najiskrenije,

mada znam da se ovom našem Blogu iskrenost ceni manje od bilo kog licemerja, foliranja i ostalih besnih glista.
Coco Rosie Coco Rosie 08:30 08.06.2007

Jelice

tata moj sluzio vojsku na Bledu. Kaze da nikad nista odvratnije nije video od prizora u restoranu kada se sa stola pored njegovog digla pijana slovenka ni ne shvatajuci da joj je suknja mokra u medjuvremenu upiskila. strasno.
inace, imate snimak kod derete i jelice na blogu kako peva pijana primadona dragana del monako.
Dejan Stanković Dejan Stanković 08:40 08.06.2007

Šta fali piću

Dejan Stanković Dejan Stanković 08:42 08.06.2007

Vino je odlično za zdravlje.

gordanac gordanac 09:21 08.06.2007

Re: Vino je odlično za zdravlje. - tačno! :))

...a šta fali?
Fali kad ima VIŠKA! Onda sve fali.

Kao kad te pitaju:
"Pa, šta fali ovoj osobi za...",
a odgovor bude:
"Ima sve što joj/mu fali!" :)

p.s. probala "Quinta Hidrangeas". Može. Valja ti.
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:17 08.06.2007

Re: Vino je odlično za zdravlje. - tačno! :))

Mani je najveci šok bio kad sam kolima natrcao na coveka kako spava nasred kolovoza. Izasla moja svastika iz kola i podigla ga - kaze - a, to je senjor manuel, voli da popije, pa malo posrnuo i zaspao. Mogao sam na dusi da ga nosim.

Iane ovde s esvi roditelj sekiraju d aim slučajno deca ne duvaju, a niko ne kapira da deca uopšte i ne duvaju nego ozbiljno cirkaju od malih nogu.
gordanac gordanac 15:47 08.06.2007

Re: Vino je odlično za zdravlje. - tačno! :))

a niko ne kapira da deca uopšte i ne duvaju nego ozbiljno cirkaju od malih nogu.


E, zato što i ja mislim da je to tačno, zato i nudim da progovorimo o alkoholizmu.

Zbog činjenica koje ljudi neće sebi da priznaju, zbog realnosti sa kojom neće da se suoče. A deca ozbiljno cirkaju...
Modesty Blaise Modesty Blaise 08:52 08.06.2007

Flatrate

Pojam oznacava fiksnu cene usluge bez obzira na konzumaciju...ovde najkoriscenija rec posle Bier...nema toga sto se danas u nemackoj ne moze dobiti po flatrate - 17 brojeva na jednom mobilnom telefonu, uticnica u kuci koja telefonira, televizuje, internetuje, usisava, susi kosu i depilira...O tome da je gorepomenuta rec orudje zla...lightsaber of the dark side niko nije razmisljao do ovoga:
Flatrate partys su zabave na kojima klinci za 9.99 € piju celu noc dok ne padnu. Ne pije se iz casa, ne pije se ni iz flasa...U sredinu se stavi kofa, puna alkohola i metarske plasticne cevcice, oni stanu u krug i vuku, sisaju kao dojencad dok ne padnu...Slika ledi krv u zilama. Lici na ritualno samoubistvo...i tako iz nedelje u nedelju.
Tesko je opisati razliku izmedju nacina na koji klinci piju u juznoj Evropi i onog na koji piju ova deca ovde. Prvi put sam se sa tim srela 2001 u Bristolu. Subotom i nedeljom ujutru oko 5 po ulicama u centru grada isli smo po tepihu od djubreta i onesvescenih tela uzrasta 16 do 20...KO bi ponovo izasao oko deset, video bi blistav, okupan, cist i miran grad u nedeljno jutro! U prolomu izmedju 5 i 10 gradske sluzbe prodju i "pociste" ...i zabluda o sredjenom i srecnom zivotu se nastavlja.
Istu sliku vidjam i ovde, i na Majorci gde citava slika postaje jos uzasnija jer se onda ne trezne od prvog do poslednjeg dana "letovanja", po velikim turistickim centrima sirom Evrope...ne znam kako bih to opisala, niti mogu da razlucim odakle ta razlika potice: klinci na jugu piju da vide gde im je granica, ovi ovde piju da je predju!
Tragedija je u ljudskoj nesposobnosti da uci iz sopstvenih gresaka, u odbijanju svakog novog narastaja da uci od drugih:
Prica je toliko puta ispricana...ali Lukas W., sesnaestogodisnji ucenik iz Berlina koji je 18. aprila umro posle 6 nedelja kome nije imao od koga, ili nije imao kad da je cuje...Jedne ledene zimske subote, njemu je na flatrate party neko prodao 50 tekila. Pao je tek kada je u susednom baru pokusao da noc zavrsi jos jednim pivom!
Mislim da se ovde u Nemackoj ne moze pricati o nepostojanju drzavne strategije za borbu protiv tog zla...na to se sigurno trose milioni. Samoooooo, meni ovako neukoj i bez ikakvog iskustva kada su u pitanju deca, strategija izgleda potpuno pogresna!

Prava strategija po meni: uciti roditelje KAKO da svoju decu VOLE. Jer ako nema ko da ih vise i duze mazi, vise i duze ljubi, prica im da su rodjeni jedinstveni i drugaciji od svih i da ih tera da skacu po baricama radosti sve dok ne budu potpuno mokri...koja drzavna strategija koja im govori NE ima sanse protiv kruga ISTIH ocajnika i KOFE!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:39 08.06.2007

Re: Flatrate

samo još jednom

Prava strategija po meni: uciti roditelje KAKO da svoju decu VOLE. Jer ako nema ko da ih vise i duze mazi, vise i duze ljubi, prica im da su rodjeni jedinstveni i drugaciji od svih i da ih tera da skacu po baricama radosti sve dok ne budu potpuno mokri...koja drzavna strategija koja im govori NE ima sanse protiv kruga ISTIH ocajnika i KOFE!


od nekih viškova glava ne boli! : )
gordanac gordanac 09:47 08.06.2007

Re: Flatrate još jednom...

...jer je važno, neopisivo važno...

snezana mihajlovic
samo još jednom

Modesty Blaise:

Prava strategija po meni: uciti roditelje KAKO da svoju decu VOLE. Jer ako nema ko da ih vise i duze mazi, vise i duze ljubi, prica im da su rodjeni jedinstveni i drugaciji od svih i da ih tera da skacu po baricama radosti sve dok ne budu potpuno mokri...koja drzavna strategija koja im govori NE ima sanse protiv kruga ISTIH ocajnika i KOFE!

od nekih viškova glava ne boli! : )

vucko vucko 10:27 08.06.2007

World peace

"That would be tougher penalties for parole violators, Stan. And world peace." (Iz "Miss congeniality"

Da možda niste odabrale najstrmiju stranu brda za ovaj uspon, drage dame? :)
Modesty Blaise Modesty Blaise 12:18 08.06.2007

Re: World peace

Znas kako Vucko...
Nekada su bolest lecili tako sto su lepili pijavice po telu da isisu zlu krv...

Ali me iznenadjujes. Nekako sam mislila da si "obliji" a i da ti sabiranje bolje ide, kad smo vec kod "final question". S jedne strane izuzetno visoke kazne za prekrsaje pod dejstvom alkohola u severnoj Evropi, s druge strane I DALJE uzasno visoki procenti alkoholicara medju decom izmedju 15 i 24...bice da tougher penalties taktika ne drzi UVEK vodu i da ima stvari koje se samo PRAVIM pricama pred spavanje, ljubljenjem i mazenjem mogu pobediti...

u potpisu,
Miss Kiss My Shamelessly Overkissed ... and there is a reason why there is no such word as overkissed ...
Lektorka Lektorka 12:36 08.06.2007

Re: World peace

and there is a reason why there is no such word as overkissed ...


another one kiss to you :))
vucko vucko 13:57 08.06.2007

Hakuna Matata

Pa nisam baš ni mršav, znaš - iako sam skinuo desetak kila u poslednjih 6 meseci... bio sam mnogo obliji kad sam počeo da se bložim.

Čuj, imam ja jednu još bolju ideju: treba učiti ljude kako da budu srećni. Ako su srećni, voleće više svoju decu, ako vole više svoju decu, ona će manje piti alkohol :)

Be happy, be free, be in love - kažu reklame na TV-u (i proture uz to neku robu čija je cena takva da odmah poželiš da se napiješ od muke, ako te baš to čini sretnom, slobodnom itd).

Ja sam prilično idealista, ali ovo gore mi je stvarno malo daleko bilo u smislu neke mehanike "upravljanja društvenim sistemom" - kao i ideja da naučimo ljude da svi budu srećni.

Pa ako svi budu srećni, napiće se od sreće :)

Modesty Blaise Modesty Blaise 15:47 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

You like potato and I like potahto, You like tomato and I like tomahto

Oh my...chubaca, izgleda da me nikako ne razumes :( A ja tako mrzim raspravljanje...
Daklem, ono sto htedoh reci je ovo:

Zamislimo da je predsednik drzave psiholog. Zamislimo da njemu ili njegovim u blogosferi vecito prisutnim savetnicima padne na pamet da bi svoj inace poprilicno jednolican i da ne kazem jalov posao doticni mogao da obogati sprovodjenjem edukativne kampanje za borbu protiv alkoholizma u skolama...
Jer, opste je poznato da je u 19. veku batina bila legitimno nastavno sredstvo...pravilnom kampanjom i edukacijom doslo je do izumiranja(?) takvog vida vaspitanja...mozda ideja nije tako suluda...
i sednu tako oni, u radno vreme i smisle npr:
1. Proglasiti borbu protiv alkoholizma predsednickim prioritetom
2. Napraviti psiholoski test (anoniman) posvecen temi alkoholizma koji ce biti podeljen svim ucenicima 3. razreda u svim skolama u Srbiji i dati odogovarajucoj katedri na FF da sistematizuje rezultate i napravi analizu istih.
3. Osmisliti edukativnu akciju koja ce u vidu nastave biti sprovedena na casovima gradjanskog vaspitanja a koja tretira temu alkoholizma
4. Izabrati taj 3. razred osnovne skole za godinu kada ce roditeljima jednom mesecno biti deljen materijal o tome kako da svojoj deci priblize temu alkoholizma i pomognu u formiranju sistema odbrane
5. Deci u cijim porodicama postoji alkoholicar obezbediti psiholosku podrsku unutar ili izvan skole

I onda se bace na posao...

Ti mislis da je sistematska edukacija roditelja o pravilnim nacinima odgajanja dece idealizam? hmmmmmmmm...

Samoooooooo, ja mrzim da odavde solim nekome pamet sta i kako treba da radi...smatram to jednostavno za nedostatak ukusa. Odakle ja znam da li je bilo sta od ovoga gore moguce kad ne zivim u Srbiji??

I mnogo bitnije, mrzim da pricam u ovim suvoparnim recenicama. Ja napisem onako kako umem a ko razume razume...Gordana je uvek razumela. Ti nisi...Idemo dalje
Brooklyn Brooklyn 17:48 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

Modesty Blaise
Ti mislis da je sistematska edukacija roditelja o pravilnim nacinima odgajanja dece idealizam? hmmmmmmmm...


a ti mislis da drzava treba da se mesa i u odgajanje dece?

(valjda se ne mesa dovoljno u privredu, kulturu i ostalo, pa ajde jos...)
vucko vucko 17:49 08.06.2007

Ma sve je to u redu...

Nego zašto kažeš "ljubav", a misliš na edukaciju? :)
gordanac gordanac 19:40 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

a ti mislis da drzava treba da se mesa i u odgajanje dece?


...pa SVAKA država se meša u odgajanje dece, pitanje je samo KAKO to radi.
Sistemom vrednosti koje neko društvo ima (ili nema), deci se predlaže poželjan model ponašanja, Za predškolske i školske sisteme i upravljanje javnim poslovima u tom sektoru - odgovorna je država. Razlike među državama po vrstama, načinima i metodu koje koriste su ogromne. Ali - sve se mešaju...

Kao što se, recimo, meša u legalizaciju braka kad prihvata ili ne prihvata istopolne brakove ili razvod, kao što se meša u život i smrt odlučujući o smrtnoj kazni ili o eutanaziji....

Naša država je u procesu kojim se prisiljava da bude skup javnih poslova koji služi svojim građanima/kama, a ne sistem koji ugrožava i omalovažava svoje građane/ke.

Država ne ume, nikad nije umela i nikad neće umeti da bude uspešna u "komandovanju" ekonomijom, ona ne ume da zarađuje i treba je izbaciti iz svega osim iz obaveze da zakonima kreira poželjan "okoliš" za stvaranje profita.

Ali, dobra država mora biti sklona ljudima koji su je napravili, bez obzira da li je atrateški vođena socijalno odgovornom politikom ili je "land of opportunities" sa slobodnom inicijativom kao poželjnim ponašanjem i širokim spektrom šansi, pa sad, ko sposoban, njemu/njoj bolji život...
Lektorka Lektorka 19:51 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

e, fala bogu, gordanac, uštedela si mi na vremenu za kuckanje! taman htedoh...
Brooklyn Brooklyn 20:03 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

to sto se svaka drzava mesa u odgajanje dece, ne znaci da svaka drzava treba da se mesa u odgajenje dece. ja, na primer, verujem da ne treba, bez obzira sta rade ostale drzave.
Brooklyn Brooklyn 20:08 08.06.2007

Re: Hakuna Matata

Država ne ume, nikad nije umela i nikad neće umeti da bude uspešna u "komandovanju" ekonomijom, ona ne ume da zarađuje i treba je izbaciti iz svega osim iz obaveze da zakonima kreira poželjan "okoliš" za stvaranje profita.


jel moz' to da kazes djelicu. plz?
gordanac gordanac 20:18 08.06.2007

:))))

Normalno!
Kažem uvek, i imam svest o procesu u kojem se nalazimo i gledam uporedno preseke kakvi su rezultati sličnih država...i sve mi je presporo i znam da sa drugima delimo prostor, ali ne delimo vreme...
Kazala sam već ovih dana, pravi se budžet...
gordanac gordanac 20:21 08.06.2007

lektorka...

...služim narodu! :))

p.s. puno ti hvala za uputstva koja si stavila u profil,,,
i ti si meni uštedela vreme...:))))
pidola pidola 20:22 08.06.2007

tacno


...pa SVAKA država se meša u odgajanje dece, pitanje je samo KAKO to radi.
Sistemom vrednosti koje neko društvo ima (ili nema), deci se predlaže poželjan model ponašanja, Za predškolske i školske sisteme i upravljanje javnim poslovima u tom sektoru - odgovorna je država. Razlike među državama po vrstama, načinima i metodu koje koriste su ogromne. Ali - sve se mešaju...

Ali to je problem i odatle treba da se krene.Nekvalitetno se mesa,kao pozeljan model velica neznanje,lopovluk,kriminal i sto sta drugo,al ostacu samo na alkoholu.

Pa samo u posednje vreme smo u kratkom intervalu videli,direktora,kako oni vole da kazu javnog servisa,sa svojim bahatim ponasanjem,udaranjem o sto(onako muski),ubijanjem po studiju.Za to jedino mogu da mislim da je bio pod dejstvom alkohola.Zatim u poligrafu,covek kome bala curi,samo sto,dok prica nije poceo baloncice da pravi od pljuvacke,ocima prevrce,verovatno smo svi cekali samo trenutak kada ce glava da mu padne na sto i da zaspi,isto jedino mogu da kazem alkohol.A za sebe kaze da je malo vise od vlasti.

Zato ne moze preko reda da se radi.Prvo drzava.drustvo,mora barem malo da stane na noge,neku normalu.
Kada pocnu da se cene prave stvari,pravi ljudi,a uzas nestane sa javne scene,ili barem se svede na takav minimum,da nema posledice po siru javnost.Onda ce moci i da se pomogne na pravi nacin,nece biti potrebe za bezanjem i z stvarnog zivota.
Nisi tu,a tu si.
Lektorka Lektorka 21:00 08.06.2007

Re: lektorka...

odnosno, i ja služim narodu, i tako smo zatvorile dvostruki krug! :)

što se pravopisa tiče, biće novi dodatak s moje strane od nedelje, a i umbra se ponudila da uradi jedan deo, pa će bar da vas šetamo po blogu, već kad vas mrzi da listate pravopise. :)

nego, na temu da se vratim i konačno da pitam: navodiš rezultate nekih istraživanja, predlažeš nova istraživanja. ukazuješ na važan problem. postoji li i nekakva strategija, makar u nacrtu, kako u srbiji taj problem da se načne? o tome blagog pojma nemam.
i u "hijerarhiji" bezmalo beskraja velikih problema, gde bi ti "udenula" alkoholizam. odnosno, kakvi su prioriteti? šta mora da čeka, a šta može jedno s drugim da ide?
(mislim, naravno, pre svega na zdravstvo, pa na školstvo, pa... da ne nabrajam, sve to daleko bolje znaš nego ja.)
gordanac gordanac 21:27 08.06.2007

Re: lektorka...

Multitasking.

Tako reći - modernizacija države ti je po profilu jedan "ženski posao" - to znači mnogo poslova istovremeno.

Mi, kao društvo i država tek ulazimo u fazu izgradnje liste prioriteta, do sada se (manje-više) svi bave listom nasleđenih problema i možda neće zvučati utešno, ali je istinito:

- baviti se nasleđenim problemima je lakši posao nego usaglasiti se oko jasne liste prioriteta.

Mi imamo okvir, osnovne pravce strategija, ali sadržaj tog (EU) okvira moramo, kao i svi, da popunimo sami.

Navešću ti moju idealnu listu:

obrazovanje (kao investicija)
preventiva (zdravstvo)
socijalna politika (strategija za odgovorno roditeljstvo i populacionu politiku)
reforma administracije (svih nivoa) u servise, reforma državne uprave u celini
uklanjanje selektivne primene zakona (smanjenje nepravdi)

A lista neopohdnih poslova izgledaće otprilike ovako:

restruktuiranje velikih sistema
reforme penzionog sistema i reforme poreskog sistema (smanjenje javne potrošnje)
reforme sektora bezbednosti

E, sad ćeš pitati kakve to veze ima sa alkoholizmom?
Velike i direktne. Kao i sa rakom grlića materice ili sa dijabetesom ili sa povećanjem oboljenja usled stresa ili ...
Ako se prioriteti definitivno okupe ispod naslova "strategije za veći (bolji) kvalitet života svih", onda sektorske politike koje sam navela imaju jasan okvir za definisanje cilja, roka, sredstava (novca) i kontrole primene odnosno davanja odgovora na pitanja :
Koliko to sve košta, ko će to da plati, koji su rokovi za rezultate,
Da bi se to moglo uraditi, moraju se imati osnovni podaci o svemu.
A ja to za alkoholizam hoću da se napravi...kao i za sve ostalo...
Da bi se napravili prioriteti moraju se znati tačni podaci o realnosti. Moraju se "podići" teme koje utiču na kvalitet života...

Lektorka Lektorka 22:29 08.06.2007

Re: lektorka...

iscrpno, hvala, gordanac!

ovo pretpostavljam ide istovrmeeno, a ne hronološki, tj. nije hijerarhijski strukturisano:
obrazovanje (kao investicija)
preventiva (zdravstvo)
socijalna politika (strategija za odgovorno roditeljstvo i populacionu politiku)
reforma administracije (svih nivoa) u servise, reforma državne uprave u celini
uklanjanje selektivne primene zakona (smanjenje nepravdi)

meni prve dve stavke najviše znače - naravno, za mene su najočiglednije.

da, u pravu si, alkoholizam je deo svega toga, nije problem koji na istom nivou treba izolovati.

neka druga pitanja, vidim, postavio vučko dole, pa ih neću ovde ponavljati. s tim što ne delim njegovu "hladnoću" (vule, ). lako odraslom, zaposlenom i još-uvek-zdravom pričati o tome kako je svuda i kako on voli da popije :))). šalu na stranu, problem su mladi ljudi, problem su deca, to hoću da kažem.
Brooklyn Brooklyn 14:41 11.06.2007

Re: :))))

ali pozuri, jel ce poreski novac sada poceti da se trosi i na tenis. apparently.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:55 08.06.2007

Ja moram da priznam da

kod mene funkcioniše patrijarhalno vaspitanje i poprilično mi smeta kada gledam pijane žene, a nešto ne mogu da se naviknem ni na žene, koje u kafiću naručuju samo alkohol...recimo, posle roditeljskih sastanaka, mame odemo na trač partiju, ja jedina pijem kafu ili sok, ekipa pije pivo za pivom...iako shvatam da je sasvim svejedno, u krajnjem slučaju, kog pola je onaj ko pije, meni ovo nekako više smeta i ne mogu da se naviknem...uvek se zezam i kažem da dve stvari, u Sloveniji, zbog kojih se nikada neću potpuno asimilisati su: alkohol i bicikli.
Coco Rosie Coco Rosie 08:59 08.06.2007

jos jednom

evo, moram, prosto moram da i ovde okacim ovo. to moraju svi da vide.
Vlasta Vlasta 10:43 08.06.2007

Re: Ja moram da priznam da

Jelice, a ja zamalo da te pozovem na pivo! Pa, ništa, pićemo kafu i duvaćemo Karbofiks ))
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:44 08.06.2007

Coco Rosi

ti nemas srca. Ovo je potresno.

PS Prioznaj da si ovo ti okacila na youtube!
Lektorka Lektorka 12:51 08.06.2007

Re: Coco Rosi

pa jeste ona okačila, nije ni krila! :)

to samo u pripitom stanju može da se konzumira, priznaj :))
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:28 08.06.2007

Ne, nego ćemo

da jedemo Karbofix onom malom plastičnom lopaticom, priloženom u zagradi. A možemo i da ga mažemo na 'leba.
Krasici Krasici 17:53 08.06.2007

Re: jos jednom - dragana jugovic del monako

Evo, gledam vec 4. put za dva dana i ne mogu da verujem ni svojim očima ni ušima. Kakav je profesionalac ovaj njen partner, izdržao čovek do kraja! A nesretnica nije ubola ni jednu jedinu notu.

Potresno, zaista. A najpotresniji mi je na kraju bio - aplauz! Da li su vraćali novac na blagajni SNPa, posle ovoga?
JJ Beba JJ Beba 20:17 08.06.2007

Coco...

...ova Karmen je antologija...:)) Ovde nishta ne pomaze - ni pice ni droga ni ovo ni ono....
Coco Rosie Coco Rosie 20:40 08.06.2007

:)

evo sad se vratih sa otvaranja bijenala u veneciji, pa ako vas zanima da vam napisem utiske...bio nam i dragi predsednik i jos drazi i beblji savetnik mu.
JJ Beba JJ Beba 20:43 08.06.2007

Re: :) Coco

daj detalje...
Coco Rosie Coco Rosie 21:12 08.06.2007

Re: :) Coco

nas paviljon je stvarno na super mestu tamo. na paviljonu i dalje stoji gore Jugoslavija, ali su sa strane, pored ulaza stavili u nekom mat metalu i Srbija. zvanicno otvaranje bilo u 17 h a predstavlja nas Mrdjan Bajic. Tadic ga je predstavio kao mladog umetnika (rodjen 1957!., vec izlagao u Veneciji) Inace izlozba se sastoji od 3 dela: 1)backup, 2)yugomuseum i 3)reset. simbolicno prikazivanje svega onoga sto nam se do sada dogadjalo kroz skulpture, videozapise, crteze i skice. meni se bas dojmilo.
inace, sve smo to mogli da vidimo tek posto je vlada velickovic odrzao govor( koji sam propustila) ali sam zato stigla na mlaki i dosadni govor predsednika uz los prevod na italijanski. rekao je da mu se najvise dojmila skulptura Andjeo koja predtavlja cinican odgovor na Merciful Angel ili naziv za nato kampanju 1999. rekao je da nam u stvari svi zavide na paviljonu i njegovoj poziciji ali je on odmah svima rekao da mi ne damo nas paviljon i nasu kulturu. znojio se on, znojio se i debeli savetnik... zorica tomic se nije znojila, ona se kreveljila i pozirala u jednoj ultra uskoj i kratkoj haljini nedefinisanog dezena ali vrlo upecatljive forme. dragan sakan izgleda ocajno, prepala sam se kad sam ga videla.
inace, setih se kad sam ga videla da sam negde procitala da je jedan od sakanovih sinova jako ponosan na njega i u znak divljenja je istetovirao njegov lik na bicepsu. kako li je decku da se budi svako jutro sa tim likom...a da li svojoj devojci kaze ajde poljubi mi i tatu kad me vec ljubis?:)
nisam obisla sve paviljone ali od onih sto sam videla, rusi su ubedljivo najbolji.
JJ Beba JJ Beba 21:48 08.06.2007

Re: :) Coco

A u kom je svojstvu bila Zorica Tomoc tamo?
Za Dragana Sakan a nishta chudno, on tradicionalno izgleda ochajno. Vazno da se dokopao i ivog predsednika. U stvari on je jedina konstanta svim predsednicima i svim vladama i rezimima - od KPJ osamdesetih, preko Ante Markovica i Miloshevica, do Koshtunice & Tadica naravski . Chovek servisira sve - od Marije Sherifovic do Bijenala. Bljaaaak. A sin Laza, chedo tatino, to je pricha za sebe. Ono shto obicho mushkarci kazu za zene vazi za njega - lep i glup. Zato nemoj da te buni taj tatoo.
Chula sam da je Velichkovic neshto pomagao oko opreme paviljona?
Coco Rosie Coco Rosie 22:02 08.06.2007

Re: :) Coco

zorica tomic je bila sa drzavnom delegacijom. u svojstvu...miss guze? ( zgodna je, nema sta)
vlada velickovic je commissioner za srbiju.
Coco Rosie Coco Rosie 22:07 08.06.2007

a, jos nesto

u venecijanskom paviljonu je omaz Emiliu Vedovi. Radovi raznih autora, georg baselitz, marina abramovic, pier paolo calzolari, vedova...
JJ Beba JJ Beba 22:08 08.06.2007

Re: :) Coco

Pa dobro, vec i ptice na grani znaju da su sestre Bobic josh u Prvoj beogradskoj bile zaljublhene u starijeg maturanta, sada savetnika Krstica. Prichala je druga sestra Bobic da su svashta radile da bi kao uchenice prvog radzeda privukle paznju lepog maturanta - pokretale chasopis, pisale pesme itajrad, ali njente, zero, nada. Ali, hot medjutim, dosshla gica na kolica....:))
Coco Rosie Coco Rosie 22:15 08.06.2007

Re: :) Coco

e, ne mozes da zamislis kako se ponasala i kako je pozirala.
a ja sam upoznala mamu i cerku koje zive vec 20 godina u americi i dolaze na svaki bijenale, ne propustaju nijedan. sutra me vode na neku vip zurku, juce sam eto, propustila jednu u hotelu bauer, bila i naomi campbell.
ma, vazno da sam ja videla mog znojavog predsednika.
JJ Beba JJ Beba 22:23 08.06.2007

Coco...

...mila, samo upri, ne propushtaj nishta zbog znojavih preCednika , njihovih savetnika i uspaljenih chlanica drzavne delegacije. I provedi se za sve nas...
Coco Rosie Coco Rosie 22:29 08.06.2007

zavrsavam sa trolom, majkemi

Bebo,
javljam sutra kako je bilo. i provescu se za sve...uz naravno , umerenu kolicinu alkohola...vikend alkoholicar.
d j o l e d j o l e 08:59 08.06.2007

Vikend pijanstva

Da li je neko pokusao da zagrebe po ovome, sem price o tome da se radi o instant opustanju koje traje dok ne pocne nova radna nedelja. Da li su, naprimer, vikend ubijanja od alkohola ucestalija na severu Evrope (cuo sam price od kolega koji su bili na postdiplomskim studijama u Finskoj da se citav grad transformise u petak uvece ... da prestaju sve dotada vazece norme ponasanja i da pocinje totalni pijani haos koji traje do nedelje ujutru ... kada pocinje kolektivno otreznjenje koje traje do ponedeljka). Da ne pominjem price o pijanim brodovima, koji krstare Baltickim i Severnim morem na relaciji (SWE, FIN, GER, DEN) <-> RUS i obratno.
Coco Rosie Coco Rosie 09:14 08.06.2007

Re: Vikend pijanstva

Ja sam cula za te pijane brodove. Pricao mi Islandjanin (inace lucki radnik) kako je to nesto najbolje sto ima od provoda na Islandu.:))) Mo's misliti koliko taj pije i kakav je to njemu provod.
A videla u Danskoj kako svedjani petkom pohrle u Helisingor i kupuju neogranicene kolicine pica jer je jeftinije nego kod njih i vracaju se u Svedsku.
Zli Zli 12:02 08.06.2007

Re: Vikend pijanstva

Bio u Finskoj, video, i apsolutno je tačno. Bez obzira na to što bilo šta žešće od piva sme da se kupi u jednoj jedinoj radnji, koja još radi samo do 18h (državni Alco), i što pivo ne smeju da prodaju posle 21, i što najjeftinija krigla u najjadnijem karaoke baru nije ispod 4 evra, petkom i subotom uveče sam sa Italijanima, Špancima i ostalim južnjacima bukvalno preskakao zombifikovane Fince. I ne samo tinejdžere/adolescente - popriličan broj njihovih roditelja se isto tako valjao po trgovima...

Što je najgore, nije u pitanju to da su osetljiviji na alkohol, kao na primer Japanci, već stvarno piju nenormalno mnogo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:07 08.06.2007

Koliko vidim,

kod nas počinje da radi i alkoholičarski turizam. Otkako su niskobudžetni letovi krenuli od Londona i sl. ka Ljubljani, vikendom se pojavljuju, u Ljubljani, oveće grupe mrtvosanih mladih turista. Ovde je piće mnogo jeftinije nego u Škotskoj, Engleskoj...dušu dalo da se za sitne pare dovezeš, mrtvošeš i srećno vratiš kući.
gordanac gordanac 09:32 08.06.2007

dekadencija

Jedan mudar čovek mi je rekao (citirajući nekog, mislim):
"Kad ljudi počnu prekomerno da slikaju sopstvenu kožu (telo, tatoo) i da neumereno troše hranu i piće bez osećanja uživanja u ukusima - to je nepogrešiv signal da je počelo vreme dekadencije."
wolwerine wolwerine 10:03 08.06.2007

Re: Koliko vidim,

Znam da je ovde vise rec o problemu alkohol kroz drustvenu prizmu, ali ja bi sagledao ovu temu kao turisticku prednost Srbije.
Mislim da treba iskoristiti ovaj potencijal, koji je i u ovom momentu dominantan turisticki predznak u Srbiji, Guca, Exit, splavovi - zajednicki imenitelj = alkohol u veeelikim kolicinama.


i zecevi piju zar ne!?
Thelma Thelma 10:23 08.06.2007

A svadbe ne volem

Otac mog oca je jednom mesec dana proveo u komi. Zbog alkohola.
Stric mog oca se utopio u bari. Zbog alkohola.
Komsija mog oca je izgubio obe noge, jer je jedne zimske noci zaboravio da ne zivi u sumi. Zbog alkohola.
Itd
Moj otac je iz Like. Tamo ko ne pije nije normalan.
Generacija mog oca je zavrsila faks, otisla u veliki grad, izgradila karijere, osnovala svoje porodice…e i nastavila da pije.
Mnogi su umrli mladi. Zbog alkohola vrlo cesto kombinovanog sa janjetinom.
Roditelji su mi odrzali mnoge lekcije o zivotu, ali nikad ni jednu jedinu o alkoholu…tako da kad se sad okrenem dobro sam i prosla.
Sa sadasnjim suprugom nisam zivela ni 10 dana kad me je posle mog pitanja hoce li pivo posle vecere, poseo preko puta sebe da ozbiljno razgovaramo.
- Sreco, ti PREVISE pijes! Evo danas si popila pre rucka pelinkovac, a posle CITAVU casu vina. I tako svaki dan. A kad smo bili kod kume popila si DVA piva.
Prvo sam mislila da nije normalan. Zaboga to su dva-tri pica dnevno!!! NIsam se napila od Gimnazije!
Posle me je bilo malo sramota, jer sam alkoholicar, a to nisam primetila. Mislim i kako cu kad svi oko mene ceo zivot piju. Bez crnog ne znas sta je belo.
I tako…danas pijem po svadbama - ne vise od pet …kao jedan ujak mog oca sto je ziveo do 101 i umro od starosti, u snu..bas kako treba.
pufna pufna 11:03 08.06.2007

Re: A svadbe ne volem

ako je sve ovako kako pises, mozda i nisi alkos( pretpostavljam da je kategorija- "imati problema sa picem" bila, samo malo vise pila. A gde je granica? U ponasanju ili ipak u kolicini?

Ono sto ja znam o alkoholu je da pogadja "centre nagrade" u mozgu ( usled borbe sa stresom) i da nam je na primer dovoljna casa piva na dan. sve preko, preopterecuje enzime za razgradnju alkohola. isti se kod dece razvijaju tek sa 6-7 godina, a mi kao nacija vrlo navijamo da dete proba malo piva ili rakije. Kao da mu se zgadi. Nije nego...
vise uz to ide onaj podrugljiv osmeh[, he, he jos si mali pa ne mozes da se lesis od alkohola. Detetu kao da se usadi u svest - samo da porastem pa da mogu i ja mogu isto.

reanimator reanimator 10:59 08.06.2007

...

Ova slika vec jednom postavljana, u nekom drugom kontekstu, a ovoga puta, tematski, da pokaže da alkoholisanje ima i lepšu stranu :)
pufna pufna 11:05 08.06.2007

Re: ...

a sta je tu lepse? Sto ne moze da se buni?!
reanimator reanimator 11:16 08.06.2007

Re: ...

E..mojne si tako smrtno ozbiljna. Fotka je fora i sama po sebi ne bi trebala da bude povod za demonsttraciju političkih, sexističkih, moralističkih i inih korektnosti :)
Coco Rosie Coco Rosie 13:34 08.06.2007

mislim da je i ovo vec postovano ali evo...

indian yoga


vs
serbian yoga
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 11:00 08.06.2007

Priča iz Poljske

Radnja ove istinite priče smeštena je u jedno varšavsko predgrađe s pocetka '90-ih.
Tmuran zimski dan, suvomrazica, ne sviće pre 9, a smrkava se vec oko 2 popodne. Trojica kolega vraćaju se s posla iz propale socijalisticke fabrike. Primili nešto plate, pa svracaju u obliznji bircuz na "po votku"... ... ...
Posle toga, krecu kući, na tramvaj.

Epilog:
Jedan je ušao u tramvaj, unutra, ubrzo pao na pod - hitna pomoć - detoksikacija - jedva ostao živ.
Drugi nije ušao u tramvaj, pao je na trotoar na tramvajskoj stanici - hitna pomoć mogla je samo da konstatuje smrt.
Treci se nekud izgubio, tražili ga satima po obliznjem šumarku i ševaru. Našli ga mrtvog i smrznutog.

(izvor: Gazeta Wyborcza, 1993.)

PS: U Poljskoj, kada od kelnera naručite jednu votku, doneće vam jednu flašu od pola litre (ako ne naglasite da želite samo jednu čašicu).
Lektorka Lektorka 12:38 08.06.2007

Re: Priča iz Poljske

PS: U Poljskoj, kada od kelnera naručite jednu votku, doneće vam jednu flašu od pola litre (ako ne naglasite da želite samo jednu čašicu).


a u češkoj, ako ne stavite podmetač na praznu kriglu piva, donosiće vam nove krigle dok ne padnete pod sto :) (bar je tako bilo pre xx godina)
Atomski mrav Atomski mrav 13:33 08.06.2007

Re: Priča iz Poljske

A u Rusiji votku naručuju u gramima (nikad ispod 100g).
blue blue 13:39 08.06.2007

nikad ispod 100 gr .. il' dve-tri partije


Kazezoze Kazezoze 15:51 08.06.2007

Re: nikad ispod 100 gr .. il' dve-tri partije

xexe, dobra ti fotka blue... podseti me da bi ovaj svet bio siromashniji za mnoge filozofske teorije ili inovacijske ideje da ne beshe njegovog velichanstva alkohola.
kazhu, na primer da je gutemberg na ideju o pravljenju shtamparske mashine doshao tako shto je video presu za gnjechenje grozhdja u vino, a tek koliko je poezije nastalo u vinu? svi pesnici su skloni kapljici:):):)

Krasici Krasici 15:55 08.06.2007

Re: Pričama iz Poljske nikad kraja...

Pedja, jeziva priča! Ali tako česta za ondašnje zemlje soc-lagera.

Sve gledala svojim očima jer sam baš krajem 70-tih i početkom 80-tih, a u svojim "formative years" (15-20) živela u Varšavi.. Trave nije bilo ni za lek, kao ni bilo koje druge vrste "zabave" koju su upražnjavali moji vršnjaci iz Beograda. A votka bila jeeeeftinaaa... "Vudečku" po difoltu donosili u čaši za vodu od 2 deci, punoj do vrha. Mi devojke smo uvek bile degutirane količinom, pa smo naglašave "samo stotku, molim". Bio je to ozbiljan trening, priznajem. A jedini smisleni benefit od toga: kasnije, na studijama, nije bilo tog dečka koji je mogao da me napije :)) Pod uslovom da to uopšte mogu da knjižim pod "benefit".

Verovatno kao reakcija organizma, danas ne podnosim short drinks. Sad mogu da me napiju samo šampanjcem. Eto još jednog benefita - skupo je pa se nikad ne dešava.

blue blue 19:12 08.06.2007

o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma



a koja kapljica vishe uzrokom mnogo chega.. pa i sjajnih stihova..

nije bash da razumem ljude koji piju na dnevnoj bazi, ali ih i ne osudjujem blanko..

jebi ga.. nisu svi isti..nisu svi dovoljno jaki za zhivot sa svim njegovim surovostima i tegobama, nemaju svi isti
gen.. zhao mi je kad deca potonu u taj porok, al opet nisu ni ona kriva..
u rusiji ljudi (i zhene ravnopravno) piju enormne kolichine alkohola.. napravljenog od kojechega.. i od daske
ako treba.. njih je muka naterala da se snalaze u svemu, pa i u tome..
a ista ta muka ih i gura u taj porok.. u taj pakao.. ne treba zaboravljati okvire u kojima je slika.. i slika je
drugachija kad je okvir dobar... (okvir: drushtveni, socijalni, ekonomski momenat)

Ah, najjacha je kushnja neimashtina. I najmudrije ribe tera glad na udicu.<-- J.W.Goethe
tako da.... alkoholizam je samo jedno od zala koja su oko nas.. a sva su ona povezana uzrochno-posledichno.

i zhao mi je sad shto ne mogu precizno da se setim svih detalja jedne skroz zgodne prichice koja vuche na
mit.. o vinovoj lozi.. (ako neko zna tachno, bilo bi fino da ispravi postojeche i doda izostavljeno)

elem.. zasadi (Netko) choveku kao dar i vinovu lozu.. i dok je ona rasla, da izvinesh, zapishaju je prvo lav, pa
majmun i na kraju svinja..

zato je chovek koji popije malo vina hrabar kao lav, kad popije malo vishe glupira se kao majmun.. a kad
pretera.. onda je kao svinja...

tako nekako beshe..


bauer bauer 19:56 08.06.2007

Blue,

a kako bese idu one faze u ispijanju tekile?

two shots - I am handsome
four shots - I am rich
six shots - I am bulletproof
eight shots - I am invisible!
gordanac gordanac 19:57 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma

zato je chovek koji popije malo vina hrabar kao lav, kad popije malo vishe glupira se kao majmun.. a kad
pretera.. onda je kao svinja...


:))
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 20:04 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma

kad pretera.. onda je kao svinja...


... ako nije Velja.
blue blue 20:29 08.06.2007

Re: Blue ... hahahaa bauer

(ne znadoh za te faze)

uuuu, evo sad se setih jedne priche o tekili..
dodje jedan mladac i pochne da mi pricha kako mu je bilo na ekskurziji.
aha, velim, davaj.
kazhe, imali smo celonochni program. u shumi.
pochne da pricha, a ja se setim zhute lagune..
nije bash sve bilo vezano za alkohol, ali dosta toga jeste. ebi ga...

ovo mu oprostih nekako:
tekilu su ispijali (naravno uz so i limun) ali sa ledja nazochnih drugarica.. dok iste lezhe potrbushke, jel...

sad neshto kontam, to i nije bilo ispijanje.. vishe nekako ko laptanje ?

Dr M Dr M 21:26 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma

Psiholozi kazu: 1. Stadium petlica 2. Stadium vuka 3. Stadium svinje.

Iskustvo kaze: 1. Opasan za sebe 2. Opasan za okolinu 3. Opasan za zdravstvenu sluzbu.
gordanac gordanac 22:27 08.06.2007

Dr M...

je l` sme ovo da se citira?

osobito ovo što "Iskustvo kaže...."
JJ Beba JJ Beba 22:34 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma

doktor:
Psiholozi kazu: 1. Stadium petlica 2. Stadium vuka 3. Stadium svinje.

Iskustvo kaze: 1. Opasan za sebe 2. Opasan za okolinu 3. Opasan za zdravstvenu sluzbu.

e vala kad doktorsko iskustvo kaze onda je tako. Mon shapo, dottore...:))
Dr M Dr M 23:16 08.06.2007

Re: Dr M...

Naravno, bice mi drago ako "Iskustvo..." ne ostane samo prica za kucnu upotrebu.
Dr M Dr M 23:28 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma

Hallo JJ,

posle tolikog proucavanja dosao sam do zakljucka:

Pametan si, lep si,

ako pijes...PEPSI

Pozdrav, Dr M
Coco Rosie Coco Rosie 23:32 08.06.2007

Bebo

a kad cemo tebe da citamo? Mislim, veteran si ovde, red bi bio da nam i ti malo pises.
JJ Beba JJ Beba 23:38 08.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma - Doktore

Pametan si, lep si, ako pijes...PEPSI

....aaaaa tu je gvint.!!! Pa shto ne reche ranije, choveche boziji...... nalivam se ovom crnom ribizlom -nishta, sok od paradjza, sok od djusa - nishta.....vidim ja neshto nije urtedu......PEPSI kaesh, a?
vucko vucko 23:39 08.06.2007

Probaj takođe

Koštice od jabuka :)
JJ Beba JJ Beba 23:57 08.06.2007

Re: Bebo

U bre Coco vi'sh da je guzva pred golom, samo josh ja falim. :))) Ne mosh glavu da dignemo, ni ovu produkciju ne postizavamo. Pisacu kad se steknu uslovi :))) , kad dodje pravo vreme . Dotle uzivajmo u Pipi, u Kosovu, u znanju , u maturama, u dnevnicima, u deci i strim dobrim VIPovcima....Blog Nebjoshe Milenkovica je charoban a Srdjanov G6 najaktuelniji,,,ima shta da se radi....A kad dodje pravo vreme...boooom :))
JJ Beba JJ Beba 23:59 08.06.2007

Re: Bebo ispravka

Restache vracaj opciju uredjuj, odmaaaa, pod hitno!!! Ispravka na G8 :)))
vucko vucko 23:59 08.06.2007

Pa čekaj...

... to smo već imali, to je Dule pisao - Bejbi Booom - daj nešto novo :)
JJ Beba JJ Beba 00:10 09.06.2007

Re: Pa čekaj...

pa dobro Chubaka kad si zapo, bice neshto savim drucahje...

:))
vucko vucko 00:15 09.06.2007

Super!

Postala si član novog streljačkog kluba, sjajno! Daj neku svoju sliku u ovom dresu :)
JJ Beba JJ Beba 00:20 09.06.2007

Chubaka...


jel ok? :))
vucko vucko 00:31 09.06.2007

Ma da ti kažem...

... ovde su se Restaku razni žalili kako su mala slova - slova su super, nego su slike minijaturne, ama ništa baš se ne vidi...
Dr M Dr M 08:03 09.06.2007

Re: o, daaa Kaze..sluchajnost je majka mnogog izuma - Doktore

Dr M 2 JJ,

naucne istine radi: Kako to da moj slogan ne funkcionise u sopstvenom slucaju a kod Vas daje pozitivan rezultat i uz sok od paradajza? Murphy?
Dr M Dr M 12:08 08.06.2007

Alkoholicar je...

...covek koji pije vise od svog doktora.

Postovana gordanac,

Ovo drustvo podstice alkoholizam. Uprkos zakonu kojim se zabranjuje reklamiranje alkohola, sa svih strana nas bombarduju poruke ubedjujuceg i obavezujuceg karaktera- " Jesi li ...ili nisi...Lav"!

Drzava tu igra prilicno licemernu ulogu, kao i kod duvana, izgovarajuci se nuznoscu punjenja budzeta.

Zasto se, onda, ne legalizuje heroin? Jeziva misao, zar ne?

Mislim da bismo morali, svako u svojoj sredini, da energicno izrazimo neslaganje sa zloupotrebom alkohola i da se surovo podsmevamo svakom ko ne zna gde mu je granica. Prohibicija, naravno ne dolazi u obzir, tu smo se slozili, ali malo inhibicije ne bi bilo lose.

A sad, u ime zahvalnosti za otvaranje ove teme, dodajem nekoliko recenica iz beleznice koja bi, mozda, mogla da preraste i u memoare.

Zvali su ga da kolektivu Zemljoradnicke zadruge odrzi predavanje o stetnosti alkohola. Prihvatio je poziv sa osecanjem da poznaje materiju- ta on je bio covek koji je, izlazeci iz “Lipe” u jesen “65 rekao “Zaustavite svet, hocu da sidjem”-a taj vapaj je posle obisao Beograd mozda iz drugih usta ali svakako iz iste flase. Takodje, znao je da ce imati upucenu publiku, publiku koja je mnogo ucinila na prakticnom planu ali joj je bio potreban i teorijski aspekt. I, tako je poceo:”U ovoj zemlji vise ljudi zivi bez mozga nego bez jetre…” i nastavio u tom stilu, dobrih pola sata, a zavrsio je sa “…a ako je tacno da je alkoholicar covek koji pije vise od svog doctora, u ovom selu NEMA ALKOHOLICARA”.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana