Ernesto Che Guevara

Neven Anđelić RSS / 09.10.2007. u 21:49

anonimni navijac Rosario Central
anonimni navijac Rosario Central
Vidim, niko se nije sjetio ili nije udostojio spomenuti 40 godina od ubistva Ernesta Che Guevare. Stoga koncem dana po Greenwichu a bas negdje u doba kada je i ubijen u bolivijskoj zabiti, odlucih se pozvati na podsjecanje i razmisljanje. Zasto se niko nije sjetio covjeka ciji je imidz najrasireniji na svijetu. Coca Cola bi sve dala da je njena cuvena flasa do te mjere rasporostranjena. McDonalds bi vjerovatno poceo placati ljudske dnevnice nadnicarima u smrdljivim restoranima, mislim da bi i Osama bin Laden mozda popio casicu kakvog pica ukoliko bi mu zagarantovalo makar priblizavanje rasirenosti ideja kakvu je svojedobno Che imao.

Imao sam njegov lik na uniformi s radne akcije. Jesam, bio sam mlad, neiskusan i prijavio se. Ideologiziran sam bio, ali dugorocno je valjalo da se licnim iskustvom spozna tamna strana mladosti u socijalizmu. Svi seljaci, a vecina je takvih bila, imali su Cheov lik na majicama ili uniformama. Moda. Ideologija nije imala previse veze. Ona zvanicna je odobravala jer bio je borac protiv imperijalizma ali papani koji su isli na radne akcije nisu previse marili za ideje. Danas ih je vecina u nacionalistickim falangama svakako.

Prije nekoliko godina dobio sam crvenu majicu s njegovim likom. Nju cuvam. Malo je precesto rabljena ali volim je. Medjutim osim simpa ljudi i bjelosvjetski seljaci je nosaju pa sam je pohranio u ormar. Cudni su simboli a on je prvenstveno simbol. Znaci puno vise nego sto je sam zelio i puno vise stvari nego sto je stvarno bio. Hajdemo samo razmisliti da li je on bio pozitivac ili negativac. Ona stara dilema da li je neko terorista ili borac za slobodu. Sta je bio Gavrilo, Tito, Churchill te, mozda ponajveci covjek dvadesetog vijeka, Nelson Mandela?

Sve zavisi od sopstvenog stava i pogleda na svijet. Sjecam se jos dok je Laurent Kabila bio vlasnik grila na tockovima u Ugandi kako je ponosito pricao o sopstvenom ucescu skupa s Cheom u borbama u Kongu sredinom sezdesetih. Taj dio nije bio previse poznat u Cheovoj biografiji. Kabila senior, ni godinu kasnije, omalovazio je taj susret i zajednicku borbu nekih trideset godina ranije jer sada mu se iznenada ukazala prilika za ozbiljnu politiku. Ostavio je gril u Ugandi i, istjeravsi Mobutua, postao predsjednik preimenovanog Zaira.

Chea se, dakle, odricu iz interesa. Njega koriste ili iz interesa ili zbog pomodarstva.

Interesantno je, pisuci ovo u doba opste globalizacije te, trenutacne barem, pobjede liberalnog kapitalistickog pristupa ekonomiji, da kubanski fotograf Alberto "Korda" Gutierrez, koji je autor cuvene Cheove fotografije nije nikada naplatio autorska prava. Razlog je s jedne strane prozaican posto Kuba nikada nije potpisala Konvenciju iz Berna o zastiti literarnih i umjetnickih djela. Istine radi, u jednom slucaju sudski je naplatio od jedne kompanije upotrebu imagea u komercijalne svrhe reklamiranja alkoholnih pica. Sam Gutierrez, poput pravog sljedbenika Chea, nije imao nista protiv upotrebe njegove fotografije u protestne svrhe ili radi iskazivanja politickog stava.

Stoga ova fotka moze slobodno se objaviti, prekopirati i dalje slati. Originalna je slikana horizontalno, postoji, kao sto vidite, jos jedan lik, profil covjeka koji je usetao u kadar, ali se u masovnoj upotrebi taj profil izrezao i utisak je da je fotka snimljena aparatom u vertikalnoj poziciji. Nebitno, ali meni je draga prica pa je dijelim s vama.

Danas citam da je volio ragbi, da je cak bio i dobar igrac te da je tokom studija pokrenuo casopis posvecen ovoj snobovskoj igri. Najveci fudbaler svih vremena, Maradona, a ko drugi, ima ga istetoviranog iako je Che navijao za Rosario Central a ne Boca Juniors. Bio je svjestan da je fudbal narodna igra te je kritikovao ragbi upravo zbog snobizma. Ja ragbi ne volim ali nekako zbog ovih podataka navijam za Argentinu na ovom svjetskom prvenstvu. Ma navijam za Argentinu generalno. Malo zbog Chea, a malo zbog dobrih vina. Zivjeli.

 

Atačmenti



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gonzo Gonzo 22:00 09.10.2007

che

Uspesan revolucionar i ubica, neuspesan politicar i "teoreticar".
Kazezoze Kazezoze 22:12 09.10.2007

Re: che

u Amsterdamu u svakoj radnjici turistichkih artikala mozhesh naci neshto sa cheovom slikom.
verovatno najpopularnija lichnost 20tog veka.
evo Maradone sa tetovazhom

Neven Anđelić Neven Anđelić 22:29 09.10.2007

Re: che

imaju u peruu cigarete koje su nazvali CHE, a na svakoj cigareti, gore pri filteru je njegov lik nacrtan. kako dvije godine vec ne pusim, nesto sam pomislio da bih mogao jednog dana jednu zapaliti s njegovim likom. pusim che guevaru.
blue blue 22:33 09.10.2007

Re: che

a ja nedavno iz radoznalosti zapalih romeo y julieta stigle pravo iz Havane..
oldtajmer oldtajmer 03:19 10.10.2007

Revolucionar

Hasta La Victoria Siempre!



blue blue 22:06 09.10.2007

wrong

jedno malo drushtvance se setilo i to bas juche. onako, za svoju dushu i bez pompe.
AlexDunja AlexDunja 22:08 09.10.2007

Re: wrong

bajker:))
ivana23 ivana23 22:14 09.10.2007

Che

AlexDunja
bajker:))

Motociklista.
Neven Anđelić Neven Anđelić 22:26 09.10.2007

Re: wrong

lijepo. bas lijepo.
andjelija andjelija 22:06 09.10.2007

ma bre

psihopata....silan narod zbog njega izginuo....

pogledajte licni potpis andy garcia...

Neven Anđelić Neven Anđelić 22:25 09.10.2007

Re: ma bre

garciu volim u filmovima. ne svidjaju mi se njegovi politicki stavovi. nisam siguran da je che vec castro mogao nesto skriviti na kubi. film cu svakako pogledati jer odlican je glumac.
stevie stevie 22:31 09.10.2007

Re: ma bre

a ja garciu najvise volim kada je mita berbatov.
voila
andjelija andjelija 22:44 09.10.2007

Re: ma bre

Neven Anđelić
garciu volim u filmovima. ne svidjaju mi se njegovi politicki stavovi. nisam jos poslusao ovo s youtuba. ali nisam siguran da je che vec castro mogao nesto skriviti na kubi.



pa jes...ili si blesav kao hicina sekretarica sto nije znala sta se desava oko nje.

kubanska emigracija je prilicno jaka u americi i drze se.... nesto ne cuh da pevuse o cheu.

Neven Anđelić Neven Anđelić 22:54 09.10.2007

Re: ma bre

Ja ne bih kubance iz miamija obavezno ubrojao u pozitivce. svaka licna sudbina je drugacija i svako ima sopstveni razlog za osjecaje, positivne ili negativne, za pjevanje pjesmice i mumlanje. moje je pitanje je li se sta promijenilo u sivjetu, je li che bio heroj ili terorista. generalno moguce je dvojako gledati na vecinu velikana. eto... a adolfovu sekretaricu..... trebam li sta reci... taj mi se film nije svidio.
Neven Anđelić Neven Anđelić 22:58 09.10.2007

Re: ma bre

ovo je odlicno. jos kontam covjek mi poznat ali nikako da 'ubacim'. inace mi je tottenham omiljeni mali tim iz sjevernog londona.
stevie stevie 23:25 09.10.2007

Re: ma bre

kako mali, nevene?
gledala prosle godine, boxing day, protiv supruznikove miljenice a. ville.
ja sam, pak, liverpool girl.
do white heart lane kad se ide sa tube stanice ima turska burekdzinica/slasticarnica gde smo se ogrejali uz savrseni burek i tople, sveze baklave od pistaca, mmmm.
stadion, inace, prilicno ruzan, ali atmosfera bas dobra i melodicna.

sorry za skretanje sa teme gerile, heroja/ubica i revolucije (nisu bas moj resor), ali bih htela da doprinesem tekstu jos jednom laksom notom, a u vidu podrske nekadasnjim omladinskim radnim akcijama - i moj brat je jednog pubertetskog leta rmbacio ne bi li osetio zajednistvo (ponajvise sa devojcicama), samopregalastvo i samostalnost. nije daleko odmakao - mama i ja smo mu svakog vikenda nosile kolace:)

dunjica dunjica 22:07 09.10.2007

Drugari

Da li bi Kastrova Kuba imala tu egzotičnu privlačnost da nije bilo i Chea?
shone shone 22:05 10.10.2007

Re: Drugari

Da li si te nekad bila na Kubi ?

Egozoticna privlacnost !!!

Mozda da odes malo do Havane (u stanju raspada ) i vidis
dunjica dunjica 22:23 10.10.2007

Re: Drugari

Shone,
pa i stanje raspada je nekima privlačno! Eto, stalno susrećem ljude kojima je želja da vide Kubu, "ali dok je Fidel živ", kažu unisono. Mislim da nije sve samo Kastrova karizma, nego još uvijek ima odsjaja i Cheove na njemu.

Istovremeno, postoji neka romantika koju zapadnjaci pronalaze u posjetama i upoznavanju tih mjesta koja kao da pripadaju nekom drugom vremenu. I posjeta Srbiji je za mnoge od njih pomalo takva.
ivana23 ivana23 22:26 10.10.2007

Re: Drugari

shone
Da li si te nekad bila na Kubi ?Egozoticna privlacnost !!!Mozda da odes malo do Havane (u stanju raspada ) i vidis

Hotel Nacional, Havana

Stanje raspada, tesko.
http://www.shunya.net/Pictures/Havana/Havana.htm
shone shone 23:03 10.10.2007

Re: Drugari

Ja samo mogu da zalim (ajde da ne kazem i prezirem) ljude koji vide karizmu u liku i djelu Fidela Castra.

I ja bih sve te zapadnjake osudio da zive najmanje godinu dana u Havani pa onda da ih priputam nekoliko romanticnih pitanja .

Pokusavam da nadem pogodnu rijec koja bi opisala svu kolocinu neznaja ,gluposti ,hipokrizije svih tih zapadnjaka ,koji sebe vole da vide lijevo jebote i koji se dive ljepotama i orginalnosti raspadnute Havane sve u istorijskom rasponu od 7 dana koji provedu tamo.








vucko vucko 23:08 10.10.2007

Re: Drugari

Pokusavam da nadem pogodnu rijec koja bi opisala svu kolocinu neznaja ,gluposti ,hipokrizije svih tih zapadnjaka ,koji sebe vole da vide lijevo jebote i koji se dive ljepotama i orginalnosti raspadnute Havane sve u istorijskom rasponu od 7 dana koji provedu tamo.

Hm... a šta kažete na koncerte Stonsa? :)
ivana23 ivana23 23:11 10.10.2007

Re: Drugari

shone
Ja samo mogu da zalim (ajde da ne kazem i prezirem) ljude koji vide karizmu u liku i djelu Fidela Castra.I ja bih sve te zapadnjake osudio da zive najmanje godinu dana u Havani pa onda da ih priputam nekoliko romanticnih pitanja .Pokusavam da nadem pogodnu rijec koja bi opisala svu kolocinu neznaja ,gluposti ,hipokrizije svih tih zapadnjaka ,koji sebe vole da vide lijevo jebote i koji se dive ljepotama i orginalnosti raspadnute Havane sve u istorijskom rasponu od 7 dana koji provedu tamo.

Zar nisu argumenti jaci od psovki? Kada ste bili i videli tu raspadnutu Havanu? Dajte neku fotku, valjda ste i zabelezili nesto od te raspadnutosti.
shone shone 23:17 10.10.2007

Re: Drugari

Bio sam tamo djevejcice ,fotku nemam jer foto aparat nisam nosio

I ja ne vidim psovke ovdje

Raspitaj se o stanju Havane kod bilo koga ko je bio tamo

ivana23 ivana23 23:26 10.10.2007

Re: Drugari

shone
Bio sam tamo djevejcice ,fotku nemam jer foto aparat nisam nosio I ja ne vidim psovke ovdje. Raspitaj se o stanju Havane kod bilo koga ko je bio tamo

Psovku sam boldovala, a u Havani sam bila, ne moram da se raspitujem. Idete na daleki put i ne nosite foto aparat.. a mobilni? Niste vi tamo bili.
Nesh Nesh 12:45 11.10.2007

Re: Drugari

dunjica
Shone,
pa i stanje raspada je nekima privlačno! Eto, stalno susrećem ljude kojima je želja da vide Kubu, "ali dok je Fidel živ", kažu unisono. Mislim da nije sve samo Kastrova karizma, nego još uvijek ima odsjaja i Cheove na njemu.

Istovremeno, postoji neka romantika koju zapadnjaci pronalaze u posjetama i upoznavanju tih mjesta koja kao da pripadaju nekom drugom vremenu. I posjeta Srbiji je za mnoge od njih pomalo takva.


Lepo je gajiti neznu i romanticnu zelju da se poseti Kuba. Ipak, ja bih preporucio romanticnim ljubiteljima lika i dela Che Guevare i druga mu po "slobodarstvu" Fidela Kastra da se presele na Kubu i da sa "srecnim" kubanskim narodom podele romantiku zivljenja na tom "obecanom" "slobodarskom" ostrvu. Jos kad bi neko vreme proveli u nekom lokalnom zatvoru u dsrustvu malobrojnih politickih zatvorenika, imali bi prilike da sa samog izvora crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika!
Kazezoze Kazezoze 13:06 11.10.2007

Re: Drugari

Jos kad bi neko vreme proveli u nekom lokalnom zatvoru u dsrustvu malobrojnih politickih zatvorenika, imali bi prilike da sa samog izvora crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika!

jesi li ti to bio u kubanskom zatvoru pa nam iz lichnog iskustva sugerishesh kako je tamo?
Nesh Nesh 13:17 11.10.2007

Re: Drugari

Kazezoze
Jos kad bi neko vreme proveli u nekom lokalnom zatvoru u dsrustvu malobrojnih politickih zatvorenika, imali bi prilike da sa samog izvora crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika!
jesi li ti to bio u kubanskom zatvoru pa nam iz lichnog iskustva sugerishesh kako je tamo?


Dakle, ..imali bi prilike da sa samog izvora crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika!

A ko je govorio o tome kako je tamo? Da li je tako tesko procitati i razumeti jednu, doduse, slozenu recenicu??? Dakle, jos jednom: imali bi prilike da sa samog izvora crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika!. Ili ti mislis da ne bi imali prilike da u kubanskim zatvorima crpu blagodeti Kastrove harizme i vecnog odsjaja "voljenog" Cheovog lika? Mozda mislis da kubanski zatvori i zivot u njima nisu protkani "slobodarskim" idejama Chea i Kastra??? Hm...
Kazezoze Kazezoze 13:39 11.10.2007

Re: Drugari

izvini, al' nikad nisam razmishljao o zatvorima na kubi, chak sam mislio da ih uopshte nema, al' pre izvesnog vremena saznadoh da ima jedan.
kad malo bolje razmislim mislim da ti zarobljenici chesto na usnama, u ochajnoj molitvi, izgovaraju kastrovo ime odmah nakon alahovog imena.
ivana23 ivana23 13:46 11.10.2007

Re: Drugari

Kazezoze
izvini, al' nikad nisam razmishljao o zatvorima na kubi, chak sam mislio da ih uopshte nema, al' pre izvesnog vremena saznadoh da ima jedan.kad malo bolje razmislim mislim da ti zarobljenici chesto na usnama, u ochajnoj molitvi, izgovaraju kastrovo ime odmah nakon alahovog imena.


Mora da je ovaj...
Kazezoze Kazezoze 13:52 11.10.2007

Re: Drugari

to je taj!
Nesh Nesh 14:12 11.10.2007

O argumentima i "argumentima"...

A Amerikanci su i bacili atomske bombe na Hirosimu i Nagasaki...Mislim da si to, verovatno u zurbi, ispustio... A bez toga je besmisleno uopste polemisati o Cheu, Kubi ili kubanskim zatvorima...
Postovani Kazezoze, promasio si temu...
Ovde se govori o Cheu, Kubi...itd...To sto su radili ili rade Amerikanci nece od Kastra, Chea i drugih diktatora i ubica napraviti andjele...
Radije kriticare kubanskom rezima bombarduj primerima sloboda i postovanja ljudskih prava na Kubi nego sto potezes SAD koje niko (ili bar ja nisam) nije pomenuo. To bi bili pravi argumenti. Uostalom, siguran sam da ti nece biti tesko da nabrojis svetle primere demokratije koja vlada na Kubi. Zato, navali...zapusi usta neprincipijelnim (i sasvim izvesno nefotogenicnim i zbog toga beskrajno zavidnim!!!) neljubiteljima lika i dela "voljenog" CHEa (Kastro and co...included)!!!
U ocekivanju pravih argumenata,
Pozdrav!!!


Kazezoze Kazezoze 14:40 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

pa che i kastro su se i borili protiv americhkog imperijalizma, i osim tog konc-logora, ameri nisu uspeli da chitavu kubu pretvore u konc-logor, za chim i dan danas zhale.
Nesh Nesh 15:16 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Kazezoze
pa che i kastro su se i borili protiv americhkog imperijalizma, i osim tog konc-logora, ameri nisu uspeli da chitavu kubu pretvore u konc-logor, za chim i dan danas zhale.


Izgleda da, nazalost, ipak nece biti nabrajanja svetlih primera kubanske demokratije......A bas sam se spremao da naucim nesto novo!!!
s56a s56a 15:42 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Evo jednog pozitivnog primera: Kubansko zdravstvo je bolje od Americkog po statistici UN! Amrikancima kvari prosek 47M neosiguranih gradjana koji prerano umiru od uobicajenih bolesti ili pistolja.

USA ne intervenise na Kubi po dogovoru sa SSSR iz vremena raketne krize! Ocekuje se mirna promena rezima posle odlaska vladajuce gerontoloske generacije. Na fakultetima vec studiraju ekonomiju tranzicije
nestorijanac nestorijanac 15:49 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

A bas sam se spremao da naucim nesto novo!!!

Na Kubi nema nepismenih.
Mali je procenat (ne znam koji) samoubistava.
Odredjen procenat (ne znam koji) onih sto ne stignu u camcima do Floride.
Veliki procenat (ne znam koji) onih sto se smeju, pevaju i sviraju.
Nesh Nesh 16:23 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

s56a
Evo jednog pozitivnog primera: Kubansko zdravstvo je bolje od Americkog po statistici UN! Amrikancima kvari prosek 47M neosiguranih gradjana koji prerano umiru od uobicajenih bolesti ili pistolja.

USA ne intervenise na Kubi po dogovoru sa SSSR iz vremena raketne krize! Ocekuje se mirna promena rezima posle odlaska vladajuce gerontoloske generacije. Na fakultetima vec studiraju ekonomiju tranzicije



Svaki pozitivan primer je dobrodosao.......lepo je kad svi gradjani imaju zdravstveno osiguranje i kada je pismenost na visokom nivou...
A koliko gradjana koristi kompjuter i internet, koliko moze slobodno da putuje, slobodno izrazava svoje politicke stavove, bira vlast....kakvi se automobili voze po Kubi...n,n+1....

Nazovite me sitnicarem ili naivcinom, ali "usudio" bih se da sistem u kome jedan covek ima bezgranicnu licnu i dozivotnu vlast i u kome su sve "slobode" ogranicene samovoljom vodje i njegove klike nazovem diktaturom.

Mozda kod nekih kubanski sistem i njegovi zivi ili mrtvi "junaci", pa i onaj sa majica, bude romanticne osecaje...Takvima bih preporucio da se odsele tamo i uzivaju u punom ugodjaju, a ne da sa bezbedne daljine "brane" kubanski narod od "imperijalizma"...
That's all!!!
Nesh Nesh 16:31 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

nestorijanac
A bas sam se spremao da naucim nesto novo!!!
Na Kubi nema nepismenih.
Mali je procenat (ne znam koji) samoubistava.
Odredjen procenat (ne znam koji) onih sto ne stignu u camcima do Floride.
Veliki procenat (ne znam koji) onih sto se smeju, pevaju i sviraju.


Kako stoje stvari sa slobodama i ljudskim pravima (Ne racunam tu "prava" i "slobode" Fidela i Raula Kastra)? Hoce li neko konacno da nam nabroji kubanska dostignuca iz te oblasti?
Ili je dovoljno sto se smeju, sviraju i pevaju....Uostalom, ako je vecini Kubanaca to dovoljno - onda nista!!! Ali bilo bi lepo to proveriti otvaranjem granica i organizovanjem slobodnih izbora...Ili bi to pokvarilo "egzotiku" Kube?
Hm...
ivana23 ivana23 16:59 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Nesh

....kakvi se automobili voze po Kubi...n,n+1....That's all!!!

Ja bih jedan, ako moze...

cuban cars
Nesh Nesh 17:06 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

ivana23


Ja bih jedan, ako moze...

cuban cars


Jel samo zato sto su americki (imperijalisticki)? ;-) Priznaj!!!
ivana23 ivana23 17:15 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Nesh

ivana23Ja bih jedan, ako moze...cuban carsJel samo zato sto su americki (imperijalisticki)? ;-) Priznaj!!!

Zar nisu lepi, nebitno je gde su proizvedeni. Nisu krsevi u svakom slucaju, kao sto ima ''mladjih'' po Bg ulicama.
Nesh Nesh 17:25 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

ivana23

Zar nisu lepi, nebitno je gde su proizvedeni. Nisu krsevi u svakom slucaju, kao sto ima ''mladjih'' po Bg ulicama.


Naravno da su lepi...salim se malo. I ja bih jedan!
nestorijanac nestorijanac 19:24 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Ali bilo bi lepo to proveriti otvaranjem granica i organizovanjem slobodnih izbora...Ili bi to pokvarilo "egzotiku" Kube?

Bice i toga. Uskoro...
vucko vucko 19:24 11.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Evo jednog pozitivnog primera: Kubansko zdravstvo je bolje od Americkog po statistici UN! Amrikancima kvari prosek 47M neosiguranih gradjana koji prerano umiru od uobicajenih bolesti ili pistolja.

Ovo za dobro zdravstvo sam ja čuo od Argentinaca sa kojima smo se družili u Danskoj. Kažu da dosta lekara iz južne Amerike ide na Kubu na praksu.
dunjica dunjica 14:11 12.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Samo asocijacije radi:
li je dovoljno sto se smeju, sviraju i pevaju....


Narod kaze: Tko pjeva, zlo ne misli.
Moj ex-prof: Tko misli, nije mu do pjevanja.

Kakve to sve veze ima s kubanskim narodom?
nestorijanac nestorijanac 14:20 12.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Kakve to sve veze ima s kubanskim narodom?


Smejanje, sviranje i pevanje je cesta pojava u kubanskom narodu.
Razmisljanje, misljenje, takodje.
dunjica dunjica 14:08 13.10.2007

Re: O argumentima i "argumentima"...

Razmisljanje, misljenje, takodje.


Slazem se, jer inace ne bi pokazali toliku inventivnost kada su u pitanju npr. predmeti iz svakodnevne upotrebe (uklj. i one americke aute, krstarice, koji su jos uvijek u upotrebi). Vidjela sam prosle godine jednu reportazu na TV o tome kako se na Kubi ljudi dovijavaju i pronalaze nadomjestke za nedostatak (naj)novije tehnike. Stvarno impresivno.
Dejan Stanković Dejan Stanković 22:13 09.10.2007

Ubica

al opasno fotogenican.
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:42 10.10.2007

Re: Ubica

ovo je genijalno...
nestorijanac nestorijanac 22:21 09.10.2007

Ce

Kuba je prepuna zahvalnosti prema Ce Gevari. “ Tvoja pobeda je vecna ”, “ Ti zivis “ - pise na brojnim panoima sa Ce Gevarinim likom. Fidel je pisao o Ceu i o njihovom prijateljstvu. Mnogi su pisali studije o Ceu. Ipak, sta mozemo zaista reci o njemu - da je lepo izgledao i da je bio bez mane i straha ? Da je imao ljubavi prema ljudskom bicu ? Da je svojom pogibijom potvrdio vrednost te ljubavi ?

Sta se uopste moze znati o coveku koji ostavlja vlast i umire u sumi ?

Za mnoge je Ce tumac buducnosti i veruju da je znao da se u Boliviji nece ponoviti Kuba. Veruju i da je znao protiv koga se Ce borio i da tu kompromisa nije ni moglo biti. Njegovo pogubljenje organizovano uz pomoc obavestajnih sluzbi Sjedinjenih Drzava, amputiranje saka da bi se otezala identifikacija, sakrivanje lesa u dzungli Bolivije, pa iznenadno otkrivanje tih Ceovih "ostataka" nakon skoro cetrdeset godina - to je takodje njegovo zavestanje, bas kao i bilbordi sa njegovim likom, posteri i fotografije, knjige uspomena i politickih studija. Za mnoge, Ce je "apostol" ovozemaljske, jednostavne ljubavi prema coveku.
trba trba 22:24 09.10.2007

De acuerdo...

Dobro vino.
Fudbal.
Ragbi.
Motor.
Cigara.
Bera.
Do pobede,uvek.
Nije ni mogla da bude "obicna" prica...
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:44 10.10.2007

Re: De acuerdo...

nije...
stevie stevie 22:35 09.10.2007

"hot dude"

imam drugaricu, pametna, vredna, uspesna, skroz "na mestu". jednom sedimo u drustvu i povede se prica o che-u i, izmedju ostalog, i o toj cuvenoj fotografiji, i kaze moja mila nicole: "all my life i wondered who was that hot dude on peoples' t-shirts".
Neven Anđelić Neven Anđelić 22:48 09.10.2007

Re: "hot dude"

Blago njoj. Ja zavidim takvim ljudima.
apatrid apatrid 10:49 10.10.2007

Re: "hot dude"

Neven Anđelić
Blago njoj. Ja zavidim takvim ljudima.


Kako je lepo biti glup?
Radojicic Radojicic 22:39 09.10.2007

...

Kubanski lekari prosle godine vratili vid Mariu Teranu koji je pucao u Chea



Korda - The girl with the doll made of wood

Radojicic Radojicic 22:55 09.10.2007

Re: ...

nsarski nsarski 23:26 09.10.2007

CHE

Evo sta je danas napisao Comandante Fidel

I make a halt in my daily struggle to bow my head in respect and gratitude to the exceptional combatant who fell in combat on October 8th, forty years ago; for the example he passed on to us as leader of his Rebel Army Column, crossing the swampy grounds of the former provinces of Oriente and Camagüey, while being chased by enemy troops. He was the liberator of the city of Santa Clara and the mastermind of voluntary work; he accomplished honorable political missions abroad and served as messenger of militant internationalism in East Congo and Bolivia. He built a new awareness in our America and the world.
I thank him for what he tried and failed to do in his home country, because he was like a flower prematurely severed from its stem.
He left to us his unmistakable literary style. He was elegant, swift and true to every detail of whatever happened to cross his mind. He was a predestinate, but he didn’t know it. He still fights with us and for us.

Yesterday, we commemorated the 31st anniversary of the killing of all passengers and the crew of a Cubana airliner blown in mid-air, and we are on the threshold of the tenth anniversary of the cruel and unjust imprisonment of the five Cuban anti-terrorist heroes. We likewise bow our heads in respect to them all.

It was with great emotion that I watched and heard the commemoration ceremony on TV.


Fidel Castro Ruz

October 7, 2007

3:17 pm

s56a s56a 00:03 10.10.2007

Re: CHE

Cudno da je Castro spomenuo Congo jer tamo Che nije uspeo sa revolucijom! Latinska Amerika je plodnije tlo antiamerikanizma zbog velikih socijalnih razlika i korupcije. Danas je glavni lozac Chavez sa teorijama nemackog marksista i lovom od nafte.
nsarski nsarski 00:15 10.10.2007

Re: CHE

Latinska Amerika je plodnije tlo antiamerikanizma zbog velikih socijalnih razlika i korupcije

Jel moze objasnjenje ovoga za nas zaostale? :)
s56a s56a 01:11 10.10.2007

Re: CHE

Glavni problem Latinske Amerike je agrarna reforma koja je sprovedena samo u Chileju. Glavni kupci poljoprivrednih proizvoda su Amerikanci pa je izrazena "ljubav" obespravljenih seljaka do njih. U politici je ogoromno korupcije koja dovodi do sporih reformi i daljeg nezadovoljstva sa USA preko IMF.

Zanimljiv podatak od Vicente Foxa danas na CNN, da tvoj omiljeni Meksiko izvozi vise nego cela Juzna Amerika!

Amerika ima putera na glavi sa odcepljenjem Paname od Kolumbije za potrebe izgradnje Kanala. Takodje je precesto intervenirala u Srednjoj Americi i Karibima.

Tu se lepo vidi EU soft power koji je uspeo sa tranzicijom Istoka dok USA nisu sredile svoje dvoriste.

Zahvaljujuci Karl Maju sam posetio Argentinu, Brazil, Peru i Portoriko!
ugly ugly 23:27 09.10.2007

Kraljevic i Prosjak...

Buntovnici su uvek golicali mastu i osvajali srca, koketirali sa nemogucim. Che, medjutim, nije jedini koji se nasao na majicama i posterima. James Dean, Marlon Brando (film "Wild One", cak i Jim Morrison (koji se bas i nije nesto mnogo bunio, ali je bio malo divalj i dobro izgledao).

Da je Che kojim slucajem bio sef neke (banana) drzave, bio bi pogubljen kao diktator i/ili ratni zlocinac. Ovako, kao poginuli romantizovani buntovnik je usao u istoriju revolucije (kako nekima slatko ova rec zvuci i posle svega sto je nama kao narodu uradila, a i ne samo nama, unesrecivsi stotine miliona ljudi sirom planete).
nsarski nsarski 23:35 09.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

poginuli

Pogubljeni, ne poginuli. U masovnoj egzekuciji.
stevie stevie 23:36 09.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Buntovnici su uvek golicali mastu i osvajali srca


lepo receno. i tacno.

punk's not dead.
ugly ugly 00:02 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Pogubljeni, ne poginuli. U masovnoj egzekuciji.

Sto su radili drugima, to su i sami dobili...

Che je romantiziran u vreme kada je to bilo "in", kada je sirom sveta krenuo masovan bunt protiv establishmenta. Od tada do danas je proslo oko cetiri decenije, pa stvari treba staviti u ispravan kontekst, a detalje tadasnje istorije i njenih aktera prouciti pazljivo. Informacija je danas dostupna svakom mnogo lakse nego pre nekoliko decenija.

Dakle, pre nego sto zakukamo nad "svijetlim likovima" bilo bi dobro da se informiseno sta su doticni zaista radili i kako su ziveli (te zasto su pogubljeni). Zbog slicnog romantiziranja i mitologiziranja YU proslosti, pola veka kasnije sedimo u brlogu, bez izgleda da se ista dobro skoro desi.

s56a s56a 00:09 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Danas je ekvivalent Che-ja Usama bin Laden. Na nasim prostorima Arkan. Nazalost sa cestim pojavama drzavnog terora.
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:16 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Joe Strummer je na pitanje kako bi zelio da ga potpisu na ekranu rekao ' punk rock warlord. warlord jedna rijec'. Odlican film o njemu sam pogledao nedavno.
ivana23 ivana23 00:18 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

s56a
Danas je ekvivalent Che-ja Usama bin Laden. Na nasim prostorima Arkan. Nazalost sa cestim pojavama drzavnog terora.

Ma dajte, molim vas!
nsarski nsarski 00:24 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

A gde bi smestili Louis Posada Carilles-a



koji danas zivi srecno na Floridi?
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:29 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

ja bih mu dao da bira izmedju venecuelanskog i kubanskog pravosudja kad vec americko kasljuca i preskace neke dogadjaje i zlocine.
nsarski nsarski 00:30 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Pa, americko pravosudje ne misli tako:

On September 28, 2005 a U.S. immigration judge ruled that Posada cannot be deported because he faced the threat of torture in Venezuela.
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:39 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

zato je ICC, medjunarodni krivicni sud, dobra stvar. americki predsjednik opet ne misli tako ali tu bi bilo mjesto onda i za ovog teroristu da bezbjedno i bez torture bude osudjen...
nsarski nsarski 00:44 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Amerikanci ne priznaju nadleznost ICC-a, niti su clanovi suda, koliko znam.

As of October 2007, 105 states are members of the Court. A further 41 countries have signed but not ratified the Rome Statute. However, a number of states, including China, India and the United States, are critical of the Court and have not joined.

Bese li ono Bush pricao o zemljama "aiding and abetting terrorists?"
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:56 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

clinton je bio potpisao na samom kraju mandata kada je bush vec bio izabran (ovo uslovno treba shvatiti) da bi bush 'povukao' potpis po ulasku u bijelu kucu. a zemlje koje se protive su sa americke liste osovine zla plus sami autori liste. uglavnom.
ugly ugly 01:05 10.10.2007

Rock is dead

Joe Strummer je na pitanje kako bi zelio da ga potpisu na ekranu rekao ' punk rock warlord. warlord jedna rijec'. Odlican film o njemu sam pogledao nedavno.

Joe je bio sjajan tip, kao i ostatak Clash-a i mnogih iz te generacije. Ta epoha je verovatno bila poslednji "dobar" (iskren) bunt XX veka.

Licno, ne volim da stavljam u isti kontekst ovakve rock buntovnike sa propalim revolucionarima. Muzicari se bore protiv nepravde i establilshmenta poezijom i muzikom, mobilisu dusu i svest, ne zrtvuju niciju krv za svoje ideale. No toga je sve manje. Proslo je vreme kada su ljudi verovali da pesmom moze da se promeni svet. Politika je kurva, prljav posao, tezak put do pravde i istine. Upravo zbog svega toga je i rock umiruci zanr. Kada se pomesaju ideali i novac dobije se djubre.
nsarski nsarski 01:12 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

E, pa onda nista. Neka nam pozivi Posada u zdravlju i veselju! Ameri ne mogu da se dogovore, pa to ti je. Ljudi smo, treba razumeti.

A ono sa Libijomm i onom dvojicom sto su navodno eksplodirali bombu u avionu iznad Lockerbie-a? (Jedan oslobodjen, drugi se zali i bice novo sudjenje sledece godine. Obojica odricu umesanost). Uzgred, ima i drugih objasnjenja, za taj incident. Posada se, s druge strane, hvalio da je postavio bombu u kubanski avion.
s56a s56a 01:15 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Nazalost je UBL u ekstremnom Islamu jednak revolucionarni idol kao Che.

Za Arkana se verovatno slazete mada je bio manje ideologiziran, a vise sluga rezima i svog djepa.
ugly ugly 01:15 10.10.2007

Sve moj do mojega...

clinton je bio potpisao na samom kraju mandata kada je bush vec bio izabran (ovo uslovno treba shvatiti) da bi bush 'povukao' potpis po ulasku u bijelu kucu.

Clinton je bio veci mafijas i lopina od Busha. Da ne ulazim u detalje njegove zaostavstine i mahinacija, samo ovo - na kraju svog mandata pomilovao je koga je hteo, moglo mu se. Izmedju ostalih, pomilovao je ljude koji bi po pravdi Boga trebalo da robijaju dozivotno, a za takve i robija je malo...
stevie stevie 01:25 10.10.2007

Re: Rock is dead

Licno, ne volim da stavljam u isti kontekst ovakve rock buntovnike sa propalim revolucionarima.


Buntovnici su uvek golicali mastu i osvajali srca, koketirali sa nemogucim. Che, medjutim, nije jedini koji se nasao na majicama i posterima. James Dean, Marlon Brando (film "Wild One", cak i Jim Morrison (koji se bas i nije nesto mnogo bunio, ali je bio malo divalj i dobro izgledao).
ugly ugly 01:55 10.10.2007

Na prodaju

Znao sam da ce neko da potegne ovu stilsku konfuziju. Ali nije isti kontekst kada se govori o majicama i posterima i sustini necijeg bunta. Na ovo drugo sam mislio. Obrati paznju.
stevie stevie 02:15 10.10.2007

Re: Na prodaju

ugly, bez da se preganjamo, a nadam se i bez spocitavanja ("obrati paznju"?).
niko pri zdravoj svesti ne bi mesao muziku i krv drugih, a mislim da si za "stilsku konfuziju" sam zasluzan. ja sam autorovo pominjanje strummera shvatila kao nastavak thread-a na tvoju temu buntovnistva i (kasnijeg pomena) punk/rock stava, i nisam primetila da je iko zeleo da meri efikasnost njegovog politickog revolucionarizma sa che guevarinim likom i delom.
tvoja rasprava je, po meni, bila nepotrebna, teze si izmenio sam, kao i kontekst. ali, bilo je simpaticno.
pozdrav.
DejanOz DejanOz 02:35 10.10.2007

Re: Na prodaju

ugly
Obrati paznju.
Ne treba ti ovo, kvari ti imidz... inace vrlo dobro pises i mislis. (Napomena nije slucajna, naime i meni si jednom-dvaput tako "obracao paznju" ...ima nas koji smo potpuno cool sa drugacijim misljenjem, no prst u oko niko ne voli).
ugly ugly 07:53 10.10.2007

Public Image Ltd.

Ne treba ti ovo, kvari ti imidz... inace vrlo dobro pises i mislis.

Dobro, sorry, 'ajde necu vise. Image je sve (kao Che).
AleksaZ AleksaZ 09:02 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

Stariji bi ga mozda pre nazvali kubanski Krcun.
apatrid apatrid 10:52 10.10.2007

Re: Kraljevic i Prosjak...

s56a
Danas je ekvivalent Che-ja Usama bin Laden. Na nasim prostorima Arkan. Nazalost sa cestim pojavama drzavnog terora.



Auuuuu.....
apatrid apatrid 10:55 10.10.2007

Re: Na prodaju

ugly
Znao sam da ce neko da potegne ovu stilsku konfuziju. Ali nije isti kontekst kada se govori o majicama i posterima i sustini necijeg bunta. Na ovo drugo sam mislio. Obrati paznju.


Ma, ti ne znas sta pricas.
ugly ugly 15:48 10.10.2007

Cekaj malo....

Ma, ti ne znas sta pricas.

...da se otreznim, pa da vidis kako pricam. U medjuvremenu, za tebe, Kazeozu i ostale ljubitelje majica:
vucko vucko 23:29 09.10.2007

Evo ga i ovde :)

Evo gledam legendarni "If" - i na zidu, naravno, Če :)
Covek u belom Covek u belom 23:48 09.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

vucko
Evo gledam legendarni "If" - i na zidu, naravno, Če :)
Film4 .

Inace film je iz 68. tako da je Che na zidu u to vreme bio zestoki underground.
vucko vucko 00:06 10.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

Da, četvorka :)

A na zidu je i drug Mao, koji je tada, čini mi se, bio dosta popularan :)
ivana23 ivana23 00:11 10.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

vucko
Da, četvorka :)A na zidu je i drug Mao, koji je tada, čini mi se, bio dosta popularan :)

Ovako nesto (1960.g.)?
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:18 10.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

cak i bez znanja cinjenica koje xse tek rasvjetljavaju, a stavljaju broj zrtava maovog rezima iznad onih hitlerovog i staljinovog, nije mi bio nikada simpatican. za razliku od guevare.
s56a s56a 14:02 10.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

Nemacki list Bild je nedavno sastavio listu najvecih masovnih ubojica i Mao ubedljivo vodi sa 50M!

Drugo mesto zaseda ruski diktator Josip Stalin, ki naj bi imel na duši smrt štiridesetih milijonov ljudi, za njim pa se je uvrstil Adolf Hitler z dvajsetimi milijoni. Četrti je dolgoletni kitajski diktator Čang Kaj Šek z desetimi milijoni, za njim pa Lenin s štirimi milijoni.

Sledijo Japonec Tojo Hideki (tri milijone), zloglasni Pol Pot (dva milijona), osmi je etiopski diktator Mengitsu (dva milijona) ter predzadnji Pakistanec Yahya Khan, ki naj bi bil odgovoren za smrt milijona ljudi.

Na zadnjem 10 mestu je nas dragi J. B. Tito sa milion zrtava? To je u dezeli aktuelno jer otkrivamo grobove pobijenih POSLE WW-II. Ponova se rasplamteo gradjanski rat penzionera za nadoknadu stete...

Castro & Che su "amateri"



Neven Anđelić Neven Anđelić 16:12 10.10.2007

Re: Evo ga i ovde :)

moze li se zaista do miliona dobaciti. bez obzira na najnovija otkrica...
vucko vucko 19:41 10.10.2007

A per capita?

A šta se dobije kad se podeli broj ubijenih sa kompletnom populacijom? Jel naša ljubavnica onda najlepša? :)
Neven Anđelić Neven Anđelić 20:25 10.10.2007

Re: A per capita?

pol pot je onda neprevazidjen u necemu sto se naziva auto-genocid. cak i kada bi bilo priblizno milion, opet je to daleko, daleko od crvenih kmera. pa, letimicno gledajuci spisak, mislim da su i svi ostali tu bitno zlocudniji. ovo bez ozbiljnijeg premisljanja pisem.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 21:50 10.10.2007

Re: A per capita?

Репутација дневног листа Билд у Немачкој је идентична репутацији Курира у Србији.
Дно дна.
s56a s56a 01:49 11.10.2007

Re: A per capita?

Znam da Bild nije bas neka referenca ali isto tako znam, da su Nemci bili najveca manjina u YU pre WW-II. E onda ih je nestalo 0,5M. Ostatak do 1M su verovatno dopunili pobijeni domaci izdajnici i Informbiro. Morbidno!
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 06:59 11.10.2007

Re: A per capita?

s56a
Znam da Bild nije bas neka referenca ali isto tako znam, da su Nemci bili najveca manjina u YU pre WW-II. E onda ih je nestalo 0,5M. Ostatak do 1M su verovatno dopunili pobijeni domaci izdajnici i Informbiro. Morbidno!


Билд је ужасна референца, читати такво ђубре од новина је стварно губљење времена и ништа друго.
Са овим другим што сте написали могу да се сложим да је јако морбидно шта је банда која је дошла на власт на крају рата радила. Тачне бројке, колико је Немаца живело у Југославији, не знам.
Neven Anđelić Neven Anđelić 09:32 11.10.2007

Re: A per capita?

Prema posljednjim predratnim podacima, u Jugoslaviji je zivjelo malo vise Njemaca nego Albanaca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana