Društvo| Gradjanske inicijative

Odlučnost u modi

Srđan Mitrović RSS / 22.06.2009. u 12:52

41400.jpg„Veliki nam izgledaju velikima jer klečimo na kolenima. Ustajmo!"
(Lustalov pregled, 1789)


Retko na blogu pišem o stvarima iz naše ne baš šarene svakodnevice, ali ovo što su uradili ljudi koji su se pobunili protiv banke zaslužuje pažnju i reči hvale.

Naime, kao što ste mogli da prethodne nedelje čujete na Radiju B92 i pročitate na sajtu, grupa građana okupila se putem Fejsbuka, nezadovoljna zato što je njihova banka, Inteza, podigla kamate na stambene kredite iako njihovi ugovori to nisu dopuštali.

Zasigurno i zahvaljujući njihovim aktivnostima, banka je morala da vrati kamate na prethodne vrednosti, propisane ugovorom. Naravno, banka im je napisala da i dalje smatra da nije prekršila ugovor o kreditu, da ima osnova u ugovoru za tako nešto ali „u nameri da razvijamo svoje odnose sa klijentima na fer način, na obostrano zadovoljstvo, bez lišavanja mogućnosti dijaloga o otvorenim pitanjima, naročito u svetlu aktuelne potrebe očuvanja finansijske stabilnosti u zemlji, ovim putem Vas obaveštavamo da je Banka odlučila da uvaži Vaš prigovor". (A što su nepismeni! Veliko „v" u „vas", u ugovorima im piše „akta" umesto „akti"... Srbija, šta ćeš.)

Verujete u ovo obrazloženje? Da li biste vi bili spremni da se odreknete hiljada i hiljada evra zbog „obostranog zadovoljstva" i zbog „očuvanja finansijske stabilnosti"? Da li biste u nove ugovore unosili drugačiju odredbu ako smatrate da vam stari pružaju opravdanje za podizanje kamate?

No, to nije bitno. Banka je postupila kako je morala, vratila je kamate i to svakako ide njoj na čast. Ako je pametna od toga može da napravi i reklamu. Ako pak nije, ponovo će sutra pokušati nešto slično (čega se ljudi na grupi i boje jer su napisali da smatraju da imaju uporište u ugovoru; ali i oni imaju advokate).

Bitna je druga stvar, ono što smo naučili i građani i banke.

Prvo, UGOVOR JE SVETINJA. Banke su naučile da se ne mogu ponašati kako im se ćefne, već da moraju poštovati potpisano, makar im to išlo na štetu jer TAKO je predviđeno ugovorom. Da su građani prekršili ugovor - banka bi im uzela stan. Kada banka krši ugovor - pa, barem mora da vrati pare! Dakle, svaki sledeći put banke će dvaput razmisliti šta će da rade jer im se to stvarno može olupati o glavu. Pitam se, pitam, da li bi im to palo na pamet da rade u matičnim zemljama...

Drugo, VREDI SE BORITI. Posle decenija nemoći, ovo je potvrda da se u ovoj zemlji ipak nešto menja. Teško, sporo, nevoljno - ali se menja. Zamislite kako biste vi sami reagovali da se to desilo pre deset godina. Verovatno nikako, osim bensedina. Danas, 2009. godine, pokazalo se da vredi organizovati se, „dići galamu" i uraditi nešto.

Ljudi iz ove grupe na Fejsbuku bili su već dobrano zagazili u osnivanje udruženja i pripremanje tužbe protiv banke. Oni su bili odlučni da se bore za svoja prava, jer DOSTA JE bilo. Novac jeste bio njihov glavni motiv, ali tu je i čisti bes zbog bahatog ponašanja. Nažalost, Narodna banka se nije baš potrudila da zaštiti građane, ali su se zato potudili građani. Ima li čega lepšeg od toga.

Treća stvar, pokazalo se da je INTERNET NAŠ NASUŠNI. Bez Fejsbuka i interneta do ovog sasvim sigurno ne bi došlo.

Dakle, ti su ljudi uspeli da se izbore, njima su kamate vraćene na nivo iz ugovora i oni su, naravno, vrlo zadovoljni. No, njihova akcija značila je nešto i za celo ovo društvo koje se polako upristojava, jer su pokazali da je moguće izboriti se za neka prava, da IMA SMISLA boriti se.

Svaki sledeći put kada se ljudi budu bunili biće lakše.

Kabadahije izlaze iz mode. Simple as that.

 



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 12:57 22.06.2009

ključno :

VREDI SE BORITI
NNN NNN 19:08 22.06.2009

Re: ključno :

Unfuckable
VREDI SE BORITI
i manje ključno: FB
Piromanski Piromanski 13:15 22.06.2009

Lepa vest

Nadam se da ce se povecati broj ovakvih slucajeva a samim tim i sansa da srpsko drustvo postane zaista gradjansko.

A sto se tice:
A što su nepismeni! Veliko „v" u „vas"...

Proveri jos jednom. Mislim da se saopstenje ipak ne obraca drugom licu mnozine.Da ne bude "Cega se pametan stidi..."
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:11 22.06.2009

Re: Lepa vest

Klajn kaže da je "dopustivo" da se piše veliko "v" u poslovnoj prepisci. Ovo jeste poslovna prepiska i utoliko jeste ok. No, to je novotarija a u pravopisu teško da postoji kategorija "dopustivog". Klajn je inače prilično liberalan. Ja nisam.
pix3lchick pix3lchick 14:53 22.06.2009

Re: Lepa vest

Srđan Mitrović
Klajn kaže da je "dopustivo" da se piše veliko "v" u poslovnoj prepisci. Ovo jeste poslovna prepiska i utoliko jeste ok. No, to je novotarija a u pravopisu teško da postoji kategorija "dopustivog". Klajn je inače prilično liberalan. Ja nisam.

Hm, nas su u školi učili da u drugom licu množine treba koristiti veliko "V", a mislim da smo blizu po godištu - tako da i nije baš novina Lično ne koristim veliko V, jer osim tada na časovima srpskog, tu pojavu nisam nigde susrela....
Bili Piton Bili Piton 15:07 22.06.2009

Re: Lepa vest



Ne znam, u moje vreme se "Vi", i jos gore, "Ti", napisano velikim slovom, smatralo izuzetno losim ukusom, misljenje koje u potpunosti delim i dan danas.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:33 22.06.2009

Re: Lepa vest

to Vi sa velikim V mislim da se vuce od nemackog Sie.
ti = du
Vi (kada persiramo drugom licu jednine = Sie
vi (kao drugo lice mnozine), a u nemackom sie kao trece lice mnozine i i trece lice jednine, ženski rod. tu vidim bezu izmedju tih velikih i malih slova.

ps. sad sam ga zakomplikovala...valjda ce nekom biti jasno
NNN NNN 19:14 22.06.2009

Re: Lepa vest

nas su u školi učili da u drugom licu množine treba koristiti veliko "V"
Pogrešno!

Evo, BoL je objasnila (uz pomoć nemačkog , mada bi Klajn radije koristio italijansko lei/Lei )
muaddib92 muaddib92 22:29 22.06.2009

Re: Lepa vest

Поздрав Теби за веома јасан текст, Срђане.
У пословној преписци смо се партнерима (фирми) увек обраћали са малим в, али овде се банка (са којом хвала богу немам ништа) можда обраћала сваком појединачном клијенту, а онда иде В.
Такође, коренспонденција са ино-партнерима би започела са Dear Sirs, али је у тексту бивало you, yourselves...
4krofnica 4krofnica 13:29 22.06.2009

****

hvala za optimizam
iako nas okruzuju mnoge ruzne, ja se fokusiram na lepe stvari!
i naravno-za pravdu uvek! Hiro Nakamura forever
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:29 22.06.2009

ALI

"Naravno, banka im je napisala da i dalje smatra da nije prekršila ugovor o kreditu, da ima osnova u ugovoru za tako nešto ali „u nameri da razvijamo..."
Nažalost, Ugovor im je davao mogućnost za tako nešto. Oni su sad ovo vratili isključivo zbog straha od NBS, jer šta NBS može da uradi banci ne možete zamisliti. A da ne prekrši ni jedan član Zakona, Uredbi,...
alselone alselone 13:37 22.06.2009

Re: ALI

KRALJMAJMUNA
Oni su sad ovo vratili isključivo zbog straha od NBS, jer šta NBS može da uradi banci ne možete zamisliti. A da ne prekrši ni jedan član Zakona, Uredbi,...


Jeste, ja se svako veče pre nego što zaspim pomolim za bankare, kad ih sretnem kako ćopaju u ritama uvek im koru leba udelim. Tolike poštenjačine a tolike životne patnje.
antioksidant antioksidant 13:40 22.06.2009

Re: ALI

jer šta NBS može da uradi banci ne možete zamisliti. A da ne prekrši ni jedan član Zakona, Uredbi,...

ovim javnim razapinjanjem na krst cele bankarske profesije vec su i uradili
alselone alselone 13:43 22.06.2009

Re: ALI

antioksidant
jer šta NBS može da uradi banci ne možete zamisliti. A da ne prekrši ni jedan član Zakona, Uredbi,...

ovim javnim razapinjanjem na krst cele bankarske profesije vec su i uradili


Znaci, nije problem sto ovi varaju ljude vec sto je NBS to objavila?
antioksidant antioksidant 15:28 22.06.2009

Re: ALI

Znaci, nije problem sto ovi varaju ljude vec sto je NBS to objavila?

problem je sto oni ne varaju ljude. pljackaju to da, ali ne varaju.
alselone alselone 15:33 22.06.2009

Re: ALI

antioksidant
Znaci, nije problem sto ovi varaju ljude vec sto je NBS to objavila?

problem je sto oni ne varaju ljude. pljackaju to da, ali ne varaju.

ako nesto potpises a kasnije ne postujes - meni to deluje kao prevara (pljacka, takodje, naravno).
antioksidant antioksidant 16:51 22.06.2009

Re: ALI

ako nesto potpises a kasnije ne postujes - meni to deluje kao prevara (pljacka, takodje, naravno).

banke su postovale ono sto je potpisano - dakle nije prevara
banke su nudile i potpisivale ugovore koji mogu "slobodno da se tumace" na stetu klijenata a sve koristeci poziciju jace ugovorne strane - iz toga izlazi pljacka
nbs u celoj prici ima jako negativnu (populisticku) ulogu koja je direktna posledica pomesane njene uloge centralne banke i supervizora bankarskog sektora. pisao sam nesto o tome u svom pretposlednjem blogu. nije bas previse razjasnjeno ali se moze ispratiti
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:57 22.06.2009

Re: ALI

alselone

antioksidant
Znaci, nije problem sto ovi varaju ljude vec sto je NBS to objavila?problem je sto oni ne varaju ljude. pljackaju to da, ali ne varaju. ako nesto potpises a kasnije ne postujes - meni to deluje kao prevara (pljacka, takodje, naravno).

Nažalost, u Ugovoru piše (na dnu) da je sve baš kako piše osim kad dođe do promene kamatne politike banke itd.
To je ono što je problem, ne možemo mnogo da biramo. Imaš samo fiksne kamatne stope (nepromenljive do isteka kredita ali veće) i ove obične kamatne stope koje su u startu manje ali su podložne promenama - kako banka hoće. Dakle, kako god se okreneš dupe ti je pozadi. Da prevariš banke ne možeš. Jedino ako guverner podvikne (to je na granici kršenja zakona) i tada svi naviijamo za njega. I ja, naravno.
pointofview_gun pointofview_gun 16:59 22.06.2009

Re: ALI

Jeste, ja se svako veče pre nego što zaspim pomolim za bankare, kad ih sretnem kako ćopaju u ritama uvek im koru leba udelim. Tolike poštenjačine a tolike životne patnje.

NNN NNN 19:26 22.06.2009

SITNA SLOVA

Nažalost, u Ugovoru piše (na dnu) da je sve baš kako piše osim kad dođe do promene kamatne politike banke itd.
Ovo praktično znači da (jadna i velikodušna) banka (koja nije lopov) može da (u skladu sa svojom najnovijom poslovnom politikom) podigne kamate na 1234567890%
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:53 24.06.2009

Re: SITNA SLOVA

Ovo praktično znači da (jadna i velikodušna) banka (koja nije lopov) može da (u skladu sa svojom najnovijom poslovnom politikom) podigne kamate na 1234567890%


Teoretski je tako. Može. Mada oni paze da ne iritiraju klijente mnogo. Do granice izlaska u javnost. A svaki izlazak u javnost (opravdan ili neopravdan) banke ne vole. Tako da dižu stope do te tanane granice. Sad su se preigrali.
Inače, samo da objasnim građanima, koji zaista (u proseku) ne znaju šta je banka, da reč kamata označava iznos a reč kamatna stopa označava procenat.

NNN NNN 13:39 24.06.2009

Re: SITNA SLOVA

Izvinjavam se na kamata/kamatna stopa
to je zato što se u govoru odomaćio izraz kamata za obe stvari.
Inače, samo da objasnim ekonomistima, koji zaista (u proseku) ne znaju matematiku, u pitanju je najobičnija eksponencijalna funkcija (tako da imena promenljivih nisu toliko bitna, važno je da se zna o čemu je reč)

I sa ostatkom komentara se u potpunosti slažem ( da ponovim: ovcu možete ošišati više puta, ali samo jednom odrati).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:00 25.06.2009

Re: SITNA SLOVA

a da li je neko cuo za ovo? stiglo mi emailom...ne znam da li je tacno, nisam proveravala.

Telekom pokušava da nas optereti dodatnim troškom:
Na poleđini poslednjih računa za fiksni telefon,sasvim sitnim i jedva vidljivim slovima,nude nam promotivne usluge "Omnifon" paketa (konferencijsko telefoniranje,pozivi na čekanju,....) koje će nam od 01.08.2009. fakturisati sa dodatnih oko 200 din. mesečno uz redovne račune,kao da ih koristimo,ukoliko ih ne odjavimo na tel.9813 ili mob 064-1789!
Ovo je klasičan APP(ako prođe-prođe) pokušaj prevare i takvo zasnivanje novih usluga je apsolutno ništavo.
Institut prećutnog produženja ugovora ( tacita reconductio) može da se primenjuje samo kod već zakonito zasnovanih ugovora, saglasnom izjavom obe ugovorne strane,ako se u dužem vremenskom periodu ugovor uredno izvršava pa je istekao rok primene ugovora, a stranke se i dalje ponašaju na način koji ukazuje da one žele nastavak tog odnosa.
Nikakvo zasnivanje NOVIH prava i obaveza,na osnovu postojećih,nije zakonito i nije dozvoljeno bez izričite saglasnosti ugovornih strana a nedostatak otkazivanja nametnutih i izmišljenih obaveza nikada neće prerasti u zakonito proširenje ugovora.Ali"Telekom" verovatno smišljeno ulazi u ovaj pokušaj prevare,koja dok se konstatuje i formuliše,dok sudovi odreaguju i zauzmu stav (saglasno svojoj stručnosti i ažurnosti (!?) oni će nepovratno prikupiti nekoliko miliona dinara,korisnici će godinama obigravati njihove poslovnice i pokušavati da se izbrišu iz sistema usluga koje nisu tražili (i za koje većina nema ni takve specijalne tel.aparate da bi ih koristila) a "ispravka u kompjuteru" je kod nas poslovično nenaučena lekcija....

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:29 26.06.2009

Re: SITNA SLOVA

NNN
Izvinjavam se na kamata/kamatna stopa to je zato što se u govoru odomaćio izraz kamata za obe stvari.Inače, samo da objasnim ekonomistima, koji zaista (u proseku) ne znaju matematiku, u pitanju je najobičnija eksponencijalna funkcija (tako da imena promenljivih nisu toliko bitna, važno je da se zna o čemu je reč) I sa ostatkom komentara se u potpunosti slažem ( da ponovim: ovcu možete ošišati više puta, ali samo jednom odrati).


Nisam imao nameru da delim lekcije. i ja često kažem kamata a znam da se radi o kamatnoj stopi.
To je detalj.
Mene zanima da li pučanstvo zna koliko ima viška radnika u bankama, koliko posla prave sami sebi da bi opravdali postojanje, koliko konjskih snaga i kubnih cm moraju da imaju njihovi službeni automobili (strogo su srazmerni poziciji), koliko se mogu smanjiti troškovi a da banka to ne oseti,... itd.
NNN NNN 20:24 26.06.2009

Re: SITNA SLOVA

Naravno, razumemo se (ni ja nisam u prvi mah primetio razliku), nego mi bilo simpatično da parafraziram.
Pozdrav visočanstvu (ovde treba da bude smajli koji ljubazno pozdravlja).
niccolo niccolo 13:38 22.06.2009

Odlično

A što su nepismeni! Veliko „v" u „vas", u ugovorima im piše „akta" umesto „akti"... Srbija, šta ćeš

Pa pusti, ko zna ko im piše te ugovore, umesto da su mene angažovali

Što se tiče teme - za one koji su se organizovali i tako izvršili pritisak na banku. Mada, moram da se složim i sa KraljemMajmuna imalo je tu efekta i akcija NBS, oni zaista znaju da budu nezgodni...
Unfuckable Unfuckable 14:02 22.06.2009

Re: Odlično

jes' bokcamu, taj Jelašić....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:05 22.06.2009

Re: Odlično

ali pazi ovo:
Inače, od početka godine do kraja maja Centru za zaštitu korisnika pri Narodnoj banci Srbije stiglo je 218 prigovora na rad banaka i najveći deo se odnosi upravo na podizanje marži.

Prigovori uglavnom nisu rešeni u korist klijenata jer, kako objašnjavaju u Centralnoj banci, oni ne mogu da reaguju ukoliko klijenti ne poštuju celu proceduru.

Važno je, kako je rečeno za B92 u NBS, da klijent prvo uloži prigovor svojoj banci, a tek potom Centru za zaštitu korisnika, koji slučajeve rešava isključivo medijacijom.

Ako to ne uspe, klijentu je ostavljena mogućnost da tuži banku na sudu. Ako prvo tužite svoju banku pred sudom, ne možete se žaliti Narodnoj banci Srbije.


lici mi na ono: ako se zalis, kajaces se, ako se ne zalis, kajazes se. zasto lepo na svim ugovorima ne stoji TACNA procedura kome treba prvi da se zali i zasto i koji su sledeci koraci? to bi MORALO da se uvrsti i da stoji u svakom ugovoru...Nik, sta mislis o tome?
niccolo niccolo 19:37 22.06.2009

Re: Odlično

to bi MORALO da se uvrsti i da stoji u svakom ugovoru...Nik, sta mislis o tome?

Ti imaš ugovor sa bankom i onda sa njom možeš da pokušaš da "mirnim putem" razrešiš ako imaš nešto sporno a možeš i da ih tužiš. Ovaj NBS Centar je nešto ekstra koliko shvatam pa su oni tako verovatno odredili pravilo da se prvo obratiš banci pa tek onda njima...ako je stvarno tako onda to ne može u ugovor nego ljudi treba pre nego što se obrate tom centru da se raspitaju šta kažu njihova pravila...
pmilid pmilid 14:23 22.06.2009

Nepismeno, nepismeno

Pa jeste, moze i veliko V u Vi, ali ljudi, moze sve! A evo jos 2 primera iz ugovora:

„dokumenta“ - nije dokumenta nego dokumenti, kao sto su akt-akti (ne akta, to je latinski), tako je i dokument-dokumenti
„3 solo menica“ - ocito da ne znaju da je 2, 3, 4 menice, a da je PET i vise menica.

Jeste sve to cinculiranje, ali ili smo pismeni ili smo nepismeni. Trećeg nema.

Dobro, ja mozda previse ocekujem od jedne banke.
shumska shumska 14:49 22.06.2009

ova

vest ohrabruje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:00 22.06.2009

izgleda

da nije samo nama dozlogrdilo. nije sasvim na temu ali i jeste - na meti su banke i bonusi njihovih celnika.

ovo mi zaista uliva neki optimizam, kao i Kru-akcija. mozda prestanem da sanjam kengure
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:30 22.06.2009

Ugovorne obaveze

naročito u svetlu aktuelne potrebe očuvanja finansijske stabilnosti u zemlji


Mogu samo da zamislim sa koliko razumevanja bi bilo koja, uključivši i pomenutu, banka reagovala kada bi joj bilo koji njen pravni ili fizički klijent napisao slično pismo, nakon što je samoinicijativno odlučio da prekrši ugovor i počne da plaća manje kreditne rate, objasnivši to time da to čini "naročito u svetlu aktuelne potrebe očuvanja finansijske stabilnosti svog domaćinstva" ili preduzeća.
eizo eizo 15:52 22.06.2009

...

Nije mi bas jasno sta je ovde pozitivno, ovo je slucaj za tuzilastvo, neko krsi ugovor, ne znam sta im znaci ovo pismo, "zao nam je sto ste nas uhvatili dok pokusavamo da vas zeznemo"...treba ih bre tuziti...
Ovo samo u Srbiji moze da se desi, da neko odluci da promeni ugovor eto jel mu nesto smeta.

Udeju udruzivanja i protestvovanja povodom pokusaja ove kradje, podrzavam, ali ovo nije stvar za FB nego za sud.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:05 22.06.2009

Re: ...

da nije FB oni se ne bi ni udruzili. o tome se radi. a da li ce da ih tuze, to je njihova stvar. da se ne ponavljam, ima gore neki kao redosld postupaka, kao prvo moras da se zali banci, pa posle NBS, pa tek posle Sud, ali ako tuzis sudu onda NBS ne moze da reaguje...neki teski hohstapleraj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:22 22.06.2009

Re: ...

Ne vidim zašto bi NBS i sud isključivali jedno drugo, logično bi bilo da ih se odmah prijavi NBS i sudu, NBS odradi svoj bankarski deo posla, a sud svoj, jer se ovde radi o samoinicijativnom menjanju dogovorenog bankarskog poslovanja i jednostranom kršenju ugovora.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:10 22.06.2009

Re: ...

Prigovori uglavnom nisu rešeni u korist klijenata jer, kako objašnjavaju u Centralnoj banci, oni ne mogu da reaguju ukoliko klijenti ne poštuju celu proceduru.

Važno je, kako je rečeno za B92 u NBS, da klijent prvo uloži prigovor svojoj banci, a tek potom Centru za zaštitu korisnika, koji slučajeve rešava isključivo medijacijom.

Ako to ne uspe, klijentu je ostavljena mogućnost da tuži banku na sudu. Ako prvo tužite svoju banku pred sudom, ne možete se žaliti Narodnoj banci Srbije.
Filip2412 Filip2412 19:23 22.06.2009

Re: ...

Nije mi bas jasno sta je ovde pozitivno, ovo je slucaj za tuzilastvo, neko krsi ugovor, ne znam sta im znaci ovo pismo, "zao nam je sto ste nas uhvatili dok pokusavamo da vas zeznemo"...treba ih bre tuziti...
Ovo samo u Srbiji moze da se desi, da neko odluci da promeni ugovor eto jel mu nesto smeta.


pa da, poenta je da kad covek pokusa da ukrade pa bude uhvacen nosi sramotu celog zivota, policijski dosije, govorkanja iza ledja, prekorni pogledi poznanika...

medjutim, kada korporacija proba da ukrade nikom nista, korporacija nema obraz, moze da se obruka 100 puta i opet ce izaci ista i jos bolja. Ima hiljadu primera zloupotrebe i kradje od strane velikih firmi, od Audi & Volkswagen do Shell... itd. Nikom nista, njihovi brendovi su neunistivi ma koliko se brukali i krali. Zato su to velike firme shvatile i kradju uvrstile u redovan nacin poslovanja - oni uvek pokusaju da preyebu zakon pa ako im uspe super, ako ne nikom nista.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:31 22.06.2009

Re: ...

Ako prvo tužite svoju banku pred sudom, ne možete se žaliti Narodnoj banci Srbije.

E, ovo mi ič nije jasno, zašto bi se, kao što rekoh, isključivali NBS i sud? Razumela bih da se radi o dva suda ili dva bankarska organa-institucije, da ne možeš da dupliraš prijavu...ali NBS i sud nemaju ni ista prava, ni iste obaveze, ingerencije, kako su se samo našli zajedno u takvoj rečenici...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:12 22.06.2009

Re: ...

Jelica Greganović
Ne vidim zašto bi NBS i sud isključivali jedno drugo, logično bi bilo da ih se odmah prijavi NBS i sudu, NBS odradi svoj bankarski deo posla, a sud svoj, jer se ovde radi o samoinicijativnom menjanju dogovorenog bankarskog poslovanja i jednostranom kršenju ugovora.


A koliko su tek ti ljudi potrosili vremena, zivaca, telefonskih impulsa i internet pretplata, da bi se samoorganizovali protiv ove bankarske ako-prodje-prodje prevare. Trebalo bi toj prokletoj banci i za to ispostaviti racun. Recimo, kolege i ja smo potrosili X sati u organizovanju otpora vasem pokusaju prevare klijenata, nas sat kosta Y, sto smo mogli utrositi na svom poslu umesto u prepisci sa vama, prema tome, toliku smo materijalnu stetu pretrpeli, izvolite uplatiti na ovaj ziro racun Z RSD.






Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:14 22.06.2009

Re: ...

A koliko su tek ti ljudi potrosili vremena, zivaca, telefonskih impulsa i internet pretplata, da bi se samoorganizovali protiv ove bankarske ako-prodje-prodje prevare.

bojim se da banka nema tih para kojima bi platila ovo maltretiranje.
ananas92 ananas92 00:14 23.06.2009

I ovo je za ustajanje

Evo jednog "detalja" koji od meseca do meseca kosta prosecnog korisnika tekuceg racuna u INTESA banci od 50 do 100 evra. Nije rec o stambenim kreditima, ali jeste rec o bankarskim klopkama. Ne znam da li kvarim nesto, ali mi se ucinilo da ovo moje moze da se doda na Srdjanov text.
Banka racuna tromesecni prosek uplata plata i na osnovu toga odredjuje visinu dozvoljenog minusa na racunu. Ali ga se drzi "kao pijan plota" do u dan. Moja plata je redovna, ne moze biti redovnija, jedino nekad bude uplacena 29. u tekucem mesecu (znaci 2 dana unapred) , nekad 02. u narednom. Tako da se u nekim tomesecnim "presecima" pojave 2, 3 ili 4 uplate licnog dohotka. Tako vam jednom daju dozvoljeni minus npr. 30 000, a vi se opustite i zaduzite, a onda vam u subotu popodne kad ne rade banke a i vi nemate ni banke steka stigne sms obavestenje da su vam smanjili minus za tih 5-10 hiljada. I vi sad rodite te pare i vratite ih u ponedeljak. Navuku vas da potrosite novac, pa vas kasno obaveste da niste smeli i onda vam jos racunaju uvecanu kamatu. Ovaj problem bi bio resen kad se presek ne bi zvao "tromesecnim" vec kad bi, posto dobro znaju za ovaj diskorak od 2-3 dana koji prave mnoge firme i to uplacivanjem plata ranije za dan-dva, racunao na npr. na sto dana. Tako jednostavno, ali oni to ne rade jer je ovo idealan nacin da po zakonu oderes jadnika sa prosecnom platom za 50 ili 100 evra svaka 3 meseca.
margos margos 02:21 23.06.2009

Re: I ovo je za ustajanje

Ovo dobih mejlom, nisam proveravala, pa za pouzdanost informacije ne garantujem, al se i meni čini da je ok da to ovde postujem:

Poslednjim (majskim) racunom Telekom Srbije ponudio je svojim korisnicima fiksne telefonije paket usluga "Omnifon" ( identifikacija i preusmeravanje poziva i dr.) "Velikodusna" ponuda - do 1. avgusta - pise - "Omnifon" je besplatan. Posle, po isteku ovog promotivnog perioda, ko do tada ponudu nije otkazao (dati su brojevi telefona na kojima se to moze uciniti) - automatski ce koristiti i PLACATI "Omnifon" (119 din bez PDV-a, mesecno, u okviru redovnog racuna).

Zamislite koliko (hiljada...) pretplatnika nece ni obratiti paznju na ovu ponudu, koliko ce ih, ako su i nameravali, zaboraviti da je otkazu. Koliko ih uopste ima aparate koji tehnicki odgovaraju identifikaciji, preusmeravanju poziva i ostalom iz "Omnifona"?! "Omnifon" se nudi svim prertplatnicima bez razlike!

Zamislite koliko ce Telekom na ovaj nacin zgrnuti para od onih koji nisu do 1. avgusta otkazali "Omnifon"?!
Normalno bi bilo, poslovno i pristojno, da je Telekom PITAO svoje pretplatnike da li zele da koriiste ovu ponudu, pa ko potvrdno odgovori - placace. Ovako, rec je o Telekomovom lovu u mutnom, zgrtanju para na "brzaka", "drpezu", a u formi "besplatne ponude"!
antioksidant antioksidant 08:26 23.06.2009

Re: I ovo je za ustajanje

@ margos - ovo je tacno

je licno cekam da vidim reakciju trzisne inspekcije (mada da me lepo pitaju ja bih zadrzao obe usluge)

a u pitanju su stotine hiljada pretplatnika
margos margos 08:45 23.06.2009

Re: I ovo je za ustajanje

@ margos - ovo je tacno

Hvala ti... ja kakva sam ne bih obratila pažnju da mi nije stiglo upozorenje (vidiš da još do sad nisam ni proverila.:) )
antioksidant antioksidant 10:59 23.06.2009

Re: I ovo je za ustajanje

ja sam video - a odakle "obe usluge" u mom gornjem postu - ja identifikaciju vec ima a sledecih par meseci mi "nude" da ima jos nesto (nisam ni zapamtio sta) po ceni jedne. ako ne otkazem to u sledecih nekoliko meseci "zadrzacu" obe usluge ali cu obe i placati

: )

hit mi je ovo "zadrzati"
antioksidant antioksidant 11:01 23.06.2009

Re: I ovo je za ustajanje

dopuna - i da - mislim da ne mozes "uslugu" otkazati telefonom - moras da odes licno (osoba na koju se vodi broj).

a koga ne mrzi da proveri neka pozove 789 pa neka nam za par sati (koliko obicno treba da se javi operater) javi detalje
mitar.popovic mitar.popovic 02:14 23.06.2009

kompromis

Da li biste vi bili spremni da se odreknete hiljada i hiljada evra zbog „obostranog zadovoljstva" i zbog „očuvanja finansijske stabilnosti"?


Da, ja bih svakako bio spreman. Jer na tom zadovoljstvu i stabilnosti mi zavisi blagostanje banke. Sigurno da aktivnost gradjana zasluzuje sve pohvale, i da je banka bila podla u pokusaju da porusi ugovor, ali banka niti ima humanitarne motive, niti je u obrazlozelnju lagala da ih ima. Radi se prosto o obostranom interesu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana