Putovanje u Jevropu

Neven Anđelić RSS / 07.10.2007. u 23:12

...zamijenila je ceznja za ovim
...zamijenila je ceznja za ovim
Nostalgija za ovim...
Nostalgija za ovim...
Godinu sam proveo u Americi i, evo, vratih se nazad. U domovinu, moglo bi se reci ali pitanje je sta je meni i gdje je domovina. Ima nas slicnih dosta. Uglavnom, otisao sam iz zemlje koja se ponasa kao da je na frontu ‘rata protiv terora' a zapravo nije ni blizu toj liniji, kao sto tvrdi Timothy Garton Ash, te stigao na kontinent koji se ponasa kao da je daleko od bojista, a zapravo je na samoj crti odbrane ili borbe. Sve se svodi na odnos prema toj "novovjekoj" pojavi koja ce izgleda obiljeziti ovaj vijek. Barem je njegov pocetak potvrdio takva predvidjanja. No to je samo jedna od mojih licnih odrednica prema starom i novom svijetu, prema ni dva vijeka starom gradicu Berkeleyu i prastarom metropolisu Londonu u koji sam se vratio.

Godinu dana zivota u Americi naucilo me je da vise cijenim Evropu. Opet, sada iz evropskog ugla gledam ceznjivo prema dalekoj pacifickoj obali i prilicno opustenom kalifornijskom zivotu. Kao sto sam iz daljine pratio Guardian, tako sada provjerim sta ima novo u San Francisco Chronicle. Valjda je to normalno za sve ljude koji se u eri globalizacije seljakaju svijetom u potrazi za ili u bjekstvu od posla.

Nostalgija za "Jevropom" je nesto sto mi se cinim jacim osjecajem od mozda racionalnog rezonovanja prilikom poredjenja kontinenata, drzava, drustava. Rasizam, cesto i otvoreni, u starim evropskim zemljama izgleda mi podnosljiviji nego nametnuti puritanizam, cesto lazni, na prostorima izmedju Atlantika i Pacifika. Cak i u liberalnoj Californiji tokom ulicnog festivala samo jedan mali ogradjen dio je oznacen za one koji zele popiti pivo ili neko drugo pice jace od gaziranih sokova.

Moguce je mozda osnove takve prakse pronaci u protestantskim tradicijama kojih ima i u Evropi, posebno na sjeveru, ali cini mi se da je ova originalna, evropska verzija, zapravo ona s ljudskim likom, nesto poput svojedobnog slovenskog prijedloga o socijalizmu s ljudskim likom. Samim time, americka ideologija vuce na poredjenje s Milosevicevim ideolozima.

S druge strane, manje sam bio stranac u Berkeleyu nego sto sam u Londonu iako je London moj grad nekih cetrnaest godina (s dvije godine pauze). Postoji ipak nesto u tom americkom ‘melting potu', neki dignitet se daje useljenicima iako istovremeno stupidna naredba iz Bijele kuce oglasava ogradjivanje izmedju SAD-a i Mexica (na jednom dijelu granice). Evropa, k'o biva liberalna i otvorena, zatvorenija je nego sto je bila tokom Hladnog rata. Mozda i nije ali razlika je sto su nekada granicari pucali s istoka u ledja onih koji trce ka zapadu, dok sada ‘zapadni' carinici zadrzavaju istocnjake na putu u "Jevropu". Uprkos toj podjeljenosti, meni opet Evropa izgleda privlacnija jer ovdje ljudi zive na ulici, setaju ili zure trotoarima dok ‘tamo' cak i kada postoje trotoari, samo beskucnici ili novopridosli imigranti zapravo i hodaju. Sigurnije se osjecam u drustvu gdje budala treba ozbiljnije da se potrudi da dodje do oruzja, ja ovdje policajca ne osjecam kao neprijatelja (mada ih tradicionalno ne volim kao simbol vlasti) dok sam ih se u Americi pribojavao.

Evropski nacionalizmi cine zivot puno zanimljivijim. Dok su kontrolisani mogu biti i sarmantni (donekle), dok americki patriotizam je iritirajuci i opasan u interpetaciji onih ljudi kojima vijori nacionalna zastava s procelja kuce. Velika je to nacija te stoga i opasna kada se samom sobom bavi na duze vrijeme. Istovremeno ova nacija proizvodi cuda svakim danom. Mit o americkom snu, o zemlji mogucnosti, o jednakosti i slobodi svojom napadnoscu zapravo oglusuje istinske domete kroz koje se vidi prosperitet drustva u kojem se desila tehnolucija (mislio sam da sam skovao novi izraz da bi me google razuvjerio u sekndi) s cijim posljedicama svi bolje zivimo. Bez ideologije sve bi to bilo privlacnije. ‘Only in America,' rekao je Bernard Shaw na CNN-u komentarisuci kradju izbora 2000. stavljajuci tako nesposobnost sistema u pozitivan kontekst.

Neki dan vidim celnog covjeka kompanije Apple kako u majici i farmerkama na bini u San Franciscu svijetu obznanjuje novi proizvod koji ce dodatno promijeniti sve. Istovremeno na ulicama londonskog Cityja apsolutno svi su uniformisani u odijelima jer ‘to tako treba'. Sta je bolje. Tu sam potpuno na strani americke neformalnosti u poredjenju s evropskim snobizmom. To mi je zapravo trenutna pasija - poredjenje dva svijeta.

Crnogorski kralj Nikola (knjaz po nekim svjedocenjima) svojedobno je duhovito opisan u predstavi ‘Putovanje u Jevropu' gdje je ordenjem ( evo ti jedan orden ) i zenidbama pokusao da se pridruzi naprednom svijetu. Nije mu uspjelo.

Sada je puno lakse. Ja sam sjeo u avion i stigao u Evropu. Medjutim ja sam imao pozeljni pasos. Evropa ostaje Jevropa za ljude s pogresnim pasosima. Bliza im je Amerika uprkos svega. ‘Demokratska Evropa' se zatvara.

Atačmenti



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 23:20 07.10.2007

Nevene,

za tebe imam samo jedno pitanje: da li si ziveo u "kuci na drvetu" u Berkliju, kao jedan od tree sitter-a?
Athletic complex, my ass! This is Peoples Republic of Berkeley, people.
Ako nisi, dzabe si isao preko bare:)))
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:45 08.10.2007

Re: Nevene,

Evo do sitnih sati trazim dokaz da nisam dzaba isao u Ameriku. Ne mogu fotku naci ali nastavlja se potraga. Posebno im je drago bilo da je i neko od staffa popeo se na drvo.
nsarski nsarski 00:51 08.10.2007

Re: Nevene,

Here u go, Tarzan:





From now on you're my hero. Home is where the tree is!
Neven Anđelić Neven Anđelić 01:18 08.10.2007

Re: Nevene,

Tehnika nikako da dodje narodu pa konacno nadjene fotke ne znam objaviti u komentaru. Stoga su na kraju teksta. Sada su mi jos draze. Revolucija koja tece.... Inace, danas sam provjerio sajt sa vijestima o spasavanju drveca.
gordanac gordanac 23:29 07.10.2007

poređenja...

...slične vrste je lepo opisao Đerđ Mikeš u duhovitoj knjizi "Kako biti stranac" (po sećanju citiram):
"Volim Peštu, ali mi nedostaje Novi Sad, onda odem tamo i posle 48 sati mi nedostaje -Pešta"
Mislim da bi stalno trebalo živeti u bar dva grada, jedan u kom si se našao/našla (rođenjem, dovođenjem, izuzetnim događajima, šta god..) i drugi koji ti sam nađeš.
Za svakog ima takva dva grada (zemlje).



Pešta danas



Novi Sad nekad, ne tako davno



i za mene - Firenca
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:48 08.10.2007

Re: poređenja...

sva tri grada su divna. pokusavam zapamtiti knjigu da procitam kada se nadje vremena.
s56a s56a 19:18 08.10.2007

Re: poređenja...

Cak i u liberalnoj Californiji tokom ulicnog festivala samo jedan mali ogradjen dio je oznacen za one koji zele popiti pivo ili neko drugo pice jace od gaziranih sokova.

Madjar Mikes je obavezno stivo za razumevanje Engleske! Niko ih nije tako dobro prokuzio.

Kolega iz Conn. mi je prilikom jednog ispada pijanog Makedonca u Ohridu diskretno namignuo razlog ogranicavanja prodaje alkohola u Americi. Manje se pale emocije. I Svedjani to dobro znaju. A kod njih hladno... Englezi se ozbiljno bakcu sa preteranim pijancenjem mladih. Rusi ne poznaju generacijske granice u tom sportu

I meni je USA prilikom prve posete 1976 godine izgledala kao Disneyland u poredjenju sa tradicionalnom EU. Pre toga sam proveo skoro godinu dana u Engleskoj i pokupio fini akcent. Cak mi je i nasa Juga izgledala persepktivnija sa radnickim samoupravljanjem. Zato se 1978 godine odselih iz Panceva samo do Ljubljane. A trebao sam bar do Minhena. With the benefit of the hindsight...

Nevene, rodjeni ste u Hrvatskoj jedan dan pre mene ali 18 godina kasnije
Neven Anđelić Neven Anđelić 20:47 08.10.2007

Re: poređenja...

Tu sam nekako lokal-patriota pa sve ljude rodjene krajem marta nesto simpatisem. Mozda ste ipak dobro uradili s Ljubljanom. Kada god prolazim pored Minhena bude velika guzva, kako na auto-putu, tako i na aerodromu. U Ljubljani pet minuta nakon slijetanja pijem kafu s pogledom na divne sume i planine.
s56a s56a 22:41 08.10.2007

Re: poređenja...

Ja volim velika mesta i guzve! LJU sa SAT TV i internetom nije vise problem. I slovenacki pasos je dobar.

Javi se sa Brnika pa da skocimo do Bleda na kahvu i kremsnite. Ja sam banjalucki osnovnoskolac sa puno lepih uspomena sa sluzbenih putovanja u Sarajevo.
Neven Anđelić Neven Anđelić 23:23 08.10.2007

Re: poređenja...

Rado. Narednom prilikom.

kravata

Strasno mi ide na zivce ta engleska formalnost po svaku cenu. Npr. lekarima u UK je neoprostivo da se na poslu pojave bez kravate (BTW ovde lekari ne nose mantile jer je neka glupava studija pokazala da su mantili izvor zaraze). Nagledala sam se tako Bart Simson kravata isflekanih pasuljem od dorucka (britanski ekvivalent bureka koji curi niz bradu) i krvlju. A seseljevka je rutina (kosulja kratkih rukava koja se nosi sa kravatom, prim prev)
Srki Srki 01:05 08.10.2007

Re: kravata

"seseljevka" ;-))))))))
Genijalno!
stevie stevie 01:11 08.10.2007

dobrodosao nazad!

nevene, makar na oba mesta imas maglu i viktorijanske kuce!

nisam sigurna da su dva grada, ili tri, dovoljan izbor. ja se svaki put kada putujem zaljubim iznova (prvo u mesto u koje dolazim, a onda i ono kome se vracam), ta se ceznja za (svaki put drugim) "drugim" samo uvecava. zivot u nekom gradu/mestu te dodatno veze - navikama, ljudima, slikama, lepim trenucima, "istorijom" koju neminovno izgradis.
ja ameriku jako volim. letos sam imala prilike da malo bolje upoznam bar trecinu ove ogromne zemlje kontrasta, od velikih i, cini se, svima poznatih (makar samo iz iskustva drugih, ili filmova i knjiga) gradova, preko ogromnog prostranstva i prirode, i malih mesta pokraj auto-puta ili u potpunoj zabiti. utisak je svuda bio, uprkos nepojmljivoj raznolikosti na koju se sasvim ne uspes ni navici dok vozis i prolazis i sreces ljude, uglavnom fenomenalan. izuzimam l.a., apsolutno besmislen i nepojaman "grad".
california je svet za sebe, a san francisco posebno. grad kakvog u americi nema slicnom, a opet, ne bas ni u evropskom duhu. po bogatstvu - da. no, uprkos bogatstvu, sve je tako laid back, kvalitet zivota sjajan, klima ugodna. ja sam se zaljubila cim smo krocili na golden gate bridge, a prve bele viktorijanske kuce su pocele da se ukazuju kroz ruzicastu maglu.
i, ne mozes poreci, zivot se itekako odvija na ulicama, trotoarima, prakovima. (nekad cak i previse, uzevsi u obzir frapantan broj homelessa.)
london naprosto obozavam, krajnje sam subjektivna. moglo bi se cak reci da ti zavidim na ovim "mukama" i dilemama.
zivot je, moj je utisak, jako slican u svim veeeelikim gradovima. mozda zafale neki ljudi, porodica i prijatelji, sve drugo se moze urediti.
americki puritanizam je nama upadljiv, ali mnogim uredjenim drustvima nije (cini mi se da si i sam pomenuo skandinavske zemlje?). svejedno ti ostavlja slobodu da budes ono sto jesi i da radis stvari na nacin koji ti odgovara.
o senzibilitetu i strastima kada su prijateljstva i kontakti sa ljudima u pitanju mozda nije u redu raspravljati, stvari su jako licne. ali, ono sto mene fascinira kod velikog broja americkih intelektualaca (sic, prezrena rec) je koliko su humble - ta skromnost u ophodjenju i nastupu, uvazavanje sagovornika, nepretencioznost i odsustvo samopromocije, je ogroman plus spram evropske nadobudnosti i samozaljubljenosti.
sto se policije tice, samo bih navela primer iz svoje skole (u kojoj je oko 35% populacije crno, 40% hispano, 20% doseljenika iz islamskih zemalja azije, a mozda 2% belo; uglavnom iz projects). jednom prilikom smo imali neku aktivnost na temu gradjanskog drustva; jedno od pitanja upucenog deci je bilo da li misle da je policija pravedna, dobra, postena, i da li su zaista tu "to serve and protect". mislim da su, osim dvoje-troje, sva deca otisla na "no" stranu. neke od prica u prilog razlozima za to su bile uzasno potresne.
a opet, sta cemo npr. sa srpskom policijom? ja im nista ne verujem i pomisao da bi me takvi trebalo da stite prilicno me unespokojava. kao sto mi je i kredibilitet londonske policije koja ubija iz greske krajnje sumnjiv.
a da li da uopste pominjemo broj kamera u prakticno svakom cosku londona, ili cuveni patriotski nadzor amerikanaca?
covece, a pocela sam ovaj dugi komentar tako lepim stvarima... sad sam ubedacena skroz ;(

u svakom slucaju, lepo je da si se vratio na ove stranice, koliko god ja retko svracala.
Neven Anđelić Neven Anđelić 01:22 08.10.2007

Re: dobrodosao nazad!

Joj, puno hvala. Dugi komentar me navodi da sada i ja razvijam svojem isli ali cini mi se da se dobro dopunjujemo. Kamere su svugdje u Londonu. Razmnozile su se tokom protekle dvije godine mog odsustva. Ali cini mi se da je policija prijatnija nego ranije. Nije da mi time poprave dan, ali sada valjda ne pucaju.
snegulka snegulka 17:52 08.10.2007

Re: dobrodosao nazad!

A ja obozavam Balkan!!! Mozda nisam dovoljno inteligentna ili sam previse emocionalna, ali meni je Balkan tako veliki i poseban... Ja bih pre otisla u Veliko Trnovo i Bugarsku, splavarila Drinom nego na tamo neko krstarenje... Samo je strasno sve to sto se dogodilo i sto nam se jos uvek dogadja... Balkan nekako ima duh, miris, ima NESTO... Mada, svakako, nemam nista protiv ostatka sveta...
Neven Anđelić Neven Anđelić 20:44 08.10.2007

Re: dobrodosao nazad!

Balkan ima svoje. Pogotovo kada je covjek odatle. I meni se svidja iako sam otisao. Mozda su najsretniji oni koji su do Ljubljane dobacili.
Slavko oci moje Slavko oci moje 04:09 08.10.2007

imenjak

dobro dosao!
E pa nije te dugo bilo.....
Neven Anđelić Neven Anđelić 13:03 08.10.2007

Re: imenjak

Hvala. Seljakalo se.
Sepulturero Sepulturero 09:33 08.10.2007

Маркетинг

Лепо, међутим нисам сигуран да ли је поређење између Стива Џобса и лондонског Ситија баш добро изабрано. Сити јесте прави екстрем што се тиче облачења а Џобс мислим да намерно гаји тај свој неконвенционални наступ. Између осталог да би нам увалио свој најновији производ који је је у Европи, технологије што се тиче, већ превазиђен. Али наравно, пошто је то Епл и Џобс и што је лепо дизајниран, и упркос невероватно високе цене, људи ће да га купују...
Neven Anđelić Neven Anđelić 13:02 08.10.2007

Re: Маркетинг

Slazem se. Ali meni su mjeseci znali proci prije nego vidim nekoga u odijelu u Berkeleyu. Nije samo Jobs nekonvencionalan iako jeste on na nekom ekstremu. I dalje mi je nekako to draze mada sam nacin odijevanja ne bi trebao znaciti toliko.
Doctor Wu Doctor Wu 10:51 08.10.2007

Gde nađe ono plavo nebo

nad Londonom, :)? Jel' ono desno Alamo Square? Ili ne?

Postoji sklonost da se razlike objasne religijom, puritanizmom ili ne znam čime, ali ne treba gubiti iz vida da je prosečna gustina naseljenosti u Evropi oko 110 ljudi po kv km (u nekim delovima Holandije i Engleske ide i do 2000 ljudi po kv km) a da je u Americi ona gotovo 4 puta manja (oko 30 ljudi/kv km). I ta sloboda, taj prostor, to je nešto što Evropa nikad neće imati. To čoveka prosto udari kad sleti u Ameriku.

Doduše, verujem da kad si u nekom Michiganu, Ilinoisu ili na severu Nove Engleske postoje grtalica-trenuci mizerije kad proklinješ čitav taj prostor i svu tu slobodu kao što isto tako verujem da u Californiji, u nekom Sausalitu ili Palo Altu takvih trenutaka nikada ne može biti.
Neven Anđelić Neven Anđelić 12:59 08.10.2007

Re: Gde nađe ono plavo nebo

Pogled s terase mog stana. Dobar je i kada nije plavo (uglavnom). Nebo iznad Londona mi se cini puno nizim nego negdje kod nas ili u Americi. I kad je sivo bas pritisce. Ali zna biti plavo, zna stvarno i onda je ovdje lijepo i sa niskim nebom. Ali kada zasivi..... Jeste pogodjena je lokacija. Kao i ostatak komentara osim sto meni cak i 'Bay Area' van San Francisca nije bilo nesto prijatno na ulicama poslije sumraka. Ono sto sam vidio i dozivio od 'prave' Amerike mi je samo potvrdilo takvo vidjenje. Bio sam u Alabami. Uff. Ljudi jesu prijatni kada se dodje u kontakt ali...
Doctor Wu Doctor Wu 14:10 08.10.2007

Da, tamo je raslojavanje

na bogate i siromašne baš u full swingu. Ako si na pravoj strani, na six figures i sa kućom na brdu- u SF, čini se da se bankovni račun bukvalno preslikava na izohipse- što kaže moja mudrija i lepša polovica, život je stvarno komforan, mnogo bolji (a čini mi se, i odnosu na Englesku, znatno jeftiniji). Ispod, aj da kažem, 40K (što je, prema statistikama, blizu medijanskoj plati) život je teži ali opet bolji nego u Engleskoj za istu klasu ljudi (čini mi se da je, u tom smislu, uputno porediti Alabamu sa nekim Portsmouthom, Newcastleom ili Bradfordom).

Elem, u Californiji je sve lakše, pa i siromaštvo (što kažu, you pay for the weather). Arnie kaže da je CA peta ekonomija na svetu i, stvarno, čovek ne može a da se ne zapita koji će Californiji klinac ostatak USA.

Zezam se za nebo nad Londonom. Zadnjih nedelju dana je baš bilo OK.
Neven Anđelić Neven Anđelić 14:57 08.10.2007

Re: Da, tamo je raslojavanje

citam jucer ili neki dan statistike po kojima je londonski old bonf street konacno prestigao fifth avenue u new yorku kao najskuplji poslovni prostor na svijetu. nekih pedesetak dolara u trenutku prikupljanja podataka je bila razlika sto znaci da je sada i veca zbog kursnih razlika. na petoj aveniji kvadratna stopa kosta oko 1500 dolara (na najam se misli) dok je sljedeca najskupljal okacija u americi ona na union squaru u san franciscu i stoji nesto manje od petsto dolara. i meni se cini da je puno lakse biti siromasan u californiji a gdje je ljepse biti bogat.... hm, to je pitanje.
Doctor Wu Doctor Wu 15:35 08.10.2007

Pa, dobro, London je

u mnogo čemu atraktivniji od NY kao finansijski centar (a rekao bih i za običan život): EU je veći market od US, čini se da su i poslovne veze sa Azijom bolje a i lepše je dizajniran (u Americi je sve, pa i izgled, podređen komforu).

A, nekako se čini da su Englezi mnogo kosmopolitskiji od Amera. Ovde se mnogo više putuje. E da, to je još jedna bitna razlika između Amerike i Engleske (ne mogu da pričam o ostatku Evrope jer je ne poznajem dovoljno): Englezi su mnogo više u fazonu world is my oyster dok su Ameri u tom smislu, onako, malo, seljačine.

A za ovo:
a gdje je ljepse biti bogat.... hm, to je pitanje

Pričaćemo kad se obogatimo. Pozz.
s56a s56a 20:57 08.10.2007

Re: Pa, dobro, London je

Doctor Wu
u mnogo čemu atraktivniji od NY kao finansijski centar (a rekao bih i za običan život): EU je veći market od US, čini se da su i poslovne veze sa Azijom bolje a i lepše je dizajniran (u Americi je sve, pa i izgled, podređen komforu).

LSE je najveci ali samo New York ima NYSE i NASDAQ, da ostale americke finansijske centre ne spominjem.
EU sa 450M je veci market od USA 300M ali nisam siguran da li to vazi i u dolarima/funtama/Eurima.
Vecina medjunarodnog business-a je jos uvek u dolarima pa je Azija okrenuta USA preko Pacifika.
Valjda su funkcionalnost i konfor vazniji od design? Amerikanci to odmah primete na zapletenim EU WC.
A, nekako se čini da su Englezi mnogo kosmopolitskiji od Amera. Ovde se mnogo više putuje.

Uporedjujes Ostrvo sa USA koja pokriva 3 vremenske zone! Amerika je tako kompleksna da je nema potrebe napustati zbog ostatka sveta. Ukoliko bas ne zelis gledati staro kamenje. Vazi i za ne-gradjevinarce
E da, to je još jedna bitna razlika između Amerike i Engleske (ne mogu da pričam o ostatku Evrope jer je ne poznajem dovoljno): Englezi su mnogo više u fazonu world is my oyster dok su Ameri u tom smislu, onako, malo, seljačine.

40% univerzitetski obrazovanih seljaka? Mozda im se pokvario prosek posle Balkanskih ratova iako smo mi izvezli dosta "mozga".
A za ovo: a gdje je ljepse biti bogat.... hm, to je pitanje. Pričaćemo kad se obogatimo. Pozz.

Bogatstvo omogucava samocu! I bolje zdravlje na stare godine. Ko to opet dobi Nobela iz medicine?
Kasper Kasper 15:43 08.10.2007

Nostalgija

Reci posteno: je l' ti nekad nedostaje Sarejevo?
Neven Anđelić Neven Anđelić 16:17 08.10.2007

Re: Nostalgija

Ujutro se probudim, iskradem iz kuce i prosetam do Titove, pa onda do Markala. Kupim novine, povrce, ribu, buket cvijeca, negdje kaficu popijem i prelistam novine, pa kuci ponosno noseci kese i cvijece da zavide zeni koja je uvijek u pravu. Neko se uvijek sretne pa cesto i cuje nesto zanimljivo a i obicno klimanje glavom ponekada prija. To su lijepe stvari koje nedostaju. Ima ih jos puno. Godinu prije Amerike proveo sam u Sarajevu i lijepo je bilo iako nostalgija za Sarajevom nije samo teritorijalno bazirana vec i vremenski. Neko vrijeme mladosti, vrijeme kada mnogi koji danas nisu zivi bili su moji prijatelji. Oni mi nedostaju. Tokom tih jutarnjih setnji cesto sam mislio na njih. Nedostaje,.nedostaje iako mi se cini da mi je bolje negdje drugdje.
Kasper Kasper 16:20 08.10.2007

Re: Nostalgija

Cesto se upitam za Tuzlu.

Bolje ni sam sebi ne bi odgovorio. Ti si , pak, imao vise srece: video si svet! Ja sam video rat ( ne kukam, moj glup izbor ) . Pisi, dobro ti ide...
dunjica dunjica 21:56 09.10.2007

Re: Nostalgija

nostalgija za Sarajevom nije samo teritorijalno bazirana vec i vremenski


Da, to je to! Uvijek se začudim kada me nostalgija iza ugla prepadne. A ono, u stvari, vremenska nostalgija. Da, da, Nevene, hvala, sada mi je ponešto kod sebe same jasnije. Iako, da ne izazovem prevelika očekivanja, nostalgija baš i nije moja pominjanja najvrijednija osobina ;-)

I: drago mi je da Vas (ili je bilo "te"?) opet čitam.
Neven Anđelić Neven Anđelić 19:38 12.10.2007

Re: Nostalgija

ma -te- je bilo, koliko se sjecam. i ako nije, volio bih da bude. hvala. nostalgija mozda nije dobra ali znaq biti i lijepa. kada covjek sam seta. pogotovo u jesen. ne znam. zavisi od raspolozenja, zivotnih prilika. onih trenutnih. mene zapravo nikada ne baci u ocajavanje sto neke ljude zna baciti pa onda meni bude lijepo na neki poseban nacin. kao da sanjas nesto sto znas da se ne moze desiti. sjeta moglo bi se reci. ali ona sjeta koja ne kvari raspolozenje.
dunjica dunjica 14:21 13.10.2007

Re: Nostalgija

Sjeta, mislim da bolje opisuje taj osjecaj nego nostalgija, jer ima nesto slatko u sjeti, sto nas pomalo opije, omami, nikako ne kvari raspolozenje, nego mu doda novu dimenziju.

Prekosutra cu biti u svom rodnom gradu, gradu prelijepih parkova. Grad kao stvoren da se dozivi u oktobru, zbog boja, mirisa i sustanja prvog opalog lisca. Vec me hvata neko ushicenje, i sjeta istovremeno. Kasnije, kada se budem vracala svome domu (ovdje i sada), zatreperiti ce mi srce, opet.

Pozdrav!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana