Literatura

Deda umesto televizora

mirelarado RSS / 07.06.2009. u 00:33

     Ne mogu ni da zamislim kako bi naš život izgledao da nije, barem povremeno, začinjen smehom i humorom. Nije lako objasniti zašto nam je nešto smešno, zašto pojedine situacije, reči, ili priče imaju komično dejstvo. Stefano Beni (Stefano Benni), najpoznatiјi savremeni italijanski humorista i satiričar, kaže da je opasno upuštati se u objašnjavanje šale i komičnog, jer time prestaju da budu smešni. Ovaj književnik iz Bolonje neosporno zna kako da zasmeje svoje čitaoce, dok u svojim satiričnim romanima, pripovetkama, člancima i pesmama izvrgava ruglu mnoge mane političara, savremene navike, globalizovani svet, klimatske promene i zagađenje životne sredine... bavi se i novinarstvom i režijom.  200px-Stefano_Benni_cropped.jpg   Бенијева дела преведена су на више језика, а на српском су објављене збирке прича: Кафић на дну мора, Бар Спорт, Бар Спорт 2000, роман Баол, једна мирна режимска ноћ, као и Приче из кафића, приче из разних збирки, у чијем сам састављању и сама учествовала. Одатле је и прича која следи. Одлучила сам се за њу управо зато што није ни сатирична, ни ангажована, већ шаљива и сигурно ће насмејати понеког читаоца, а некога ће, можда, навести на размишљање. Што је од једне приче сасвим довољно.

     Деда на оправци

     Кад сам ја био мали, нисмо имали телевизију, само огњиште, а крај огњишта био је укључен деда, који нам је приповедао разне приче.

     Ми смо баш имали среће јер је наш деда био без премца у читавом крају. Једни су имали деду који би се зачас угасио и заспао, други излапелог чилагера који више није умео да приповеда, а неки чак нису ни имали деду, па су вечери проводили тужно бленући у жар и слушајући његово пуцкетање. Али наш деда Телемах, крупан примерак од 87 година, био је заносан приповедач крај огњишта и деца су долазила из свих заселака да га слушају. Говорила су: „Вечерас ћемо ићи у Црвену кућу, тамо има Телемах, '87, 70 инча, казиваће Приповест о Великој суши..." Или: „Мама, вечеас су код Телемаха на програму бајке и песмице за децу, хоћеш ли да нас пустиш?" Петком је било вече голицавих прича, сочних доживљаја и марифетлука из села, а суботом је деда приповедао доживљаје из рата. Али, ја сам највише волео недељу, јер би тада деда Телемах увече попио двоструко више него обично, па би му се језик развезао и програм би трајао до три ујутро.

     Сећам се како бисмо сви поседали у круг око огњишта, у којем се искрила топла ватрица, па би се деда Телемах вратио из стаје, где је одлазио да нахрани стоку, изуо би се и, за почетак, дао временску прогнозу, на основу опипавања жуљева.

     Потом би уследио Дневник: извештај о стању у винограду и о кравама, прилози о свађама у селу и кваровима на тракторима. Онда би деда Телемах гласно зевнуо, што је била одјавна шпица која означава крај Дневника, отпио гутљај ружице да прочисти грло и отпочео причу.

     Пре почетка и у току емисије увек је било и спотова. Постојале су две врсте ових кратких форми: у првом случају Телемах би прекидао приповест заглушујућим подригивањем, а то је био знак да је вечера била изврсна, те можемо сматрати да су то биле рекламе за бакино куварско умеће.

     Другу врсту спотова чинила су дедина застајкивања у причи, када би му глава клонула у нападу дремежа. У ствари, то је више било налик на појаву натписа „Извињавамо се због прекида програма" на екрану, него на прави спот, али, било је довољно да неко убаци цео кестен у ватру, деда Телемах би се одмах пренуо од праска и наставио казивање.

     И тако би отпочео вечерњи програм: било је ту бајки, риболовачких подвига, образовних емисија о пољопривреди, легенди из долине, епопејâ, као што су Велико тркање плуговима, Хватање заљубљеног бика, или Изградња фудбалског игралишта. Али, највише сам волео Инвазију џиновских жаба, мамутску серију, мешавину научне фантастике и страве и ужаса, засновану на стварним догађајима који су се збили педесет година пре тога. Хиљаде крупних крастача непознатог порекла преплавиле су читаву долину, крекетале су другачије од наших жаба, можда на швапском. Пустошиле су зелену салату по баштама, а ниједан отров није могао да им науди, све док неко није приметио да су алаве на печурке, а не умеју да одаберу јестиве. Стотине килограма отровних лудара било је постављено на стратешка места и ниједна крастача није преживела, бљувале су, грчиле се и гушиле и напослетку цркавале. Била је то очаравајућа и језива прича. А најдосадније су биле вечери посвећене љубавним приповестима, када би дошле наше сусетке и стале да запиткују Како је деда срео бабу, или Како је пропао учин брак, после чега би уследила ситна оговарања и стручна расправа.

     И деда би нам радије причао о чему другом, али морао је да буде јавни сервис и да задовољи интересовања свих наших мештана. Око поноћи би се зачула одјавна шпица, зевање налик на туљење бродске сирене, што је био знак да сви кренемо на спавање.

     Поносио сам се својим дедом и ни за шта на свету не бих пропустио ниједно вече крај огњишта. Али, једне зимске вечери, усуд нам је запржио чорбу.

     Саставило се небо са земљом, беснела је зимска олуја са севањем и громовима који су потресали брда као да се играју пиљака. Ветар је фијукао кроз чунак изнад огњишта, а пламен се извијао као да изводи трбушни плес. Седели смо збијени уз огњиште и ишчекивали неки програм страве и ужаса, јер би по таквом времену деда увек приповедао Легенду о кози гвоздензуби или Причу о седам вукова пред вратима. Биле су то истините или готово истините приче, док би кроз чунак стизали специјални ефекти, односно налети ветра, и музичка подлога од грмљавине и шкрипања влажних дрва.

     Деда Телемах је ушао сав мокар, вода се цедила с њега. Изуо је чизме, временска прогноза је изостала, по таквом кијамету била је сувишна, припалио је лулу и дубоким гласом отпочео Причу о седам вукова, тој банди крвожедних звери која је пре рата била страх и трепет за наше село.

     „Вођа чопора звао се Црнодлаки, био је оличење ђавола, више оваца страдало је од његових очњака, него од слинавке и шапа заједно. Једне мрачне магловите ноћи мој пријатељ Фавила и ја враћали смо се кући двоколицом и морали смо да прођемо кроз Совину јаругу, узану као чунак, опасану густом јеловом шумом, као створеном да ти неко постави заседу."

     Деда је одбио облак дима из луле и зашкиљио, тако је настао предах пун напетости (која се тада звала троњање). „Елем, били смо насред јаруге", наставио је, „дувао је ледени ветар и ја сам жмиркао не бих ли назрео пут у оној маглуштини. Коњ је тешко дахтао, а Фавили су зуби цвокотали у мраку, 'так, так, так', као да детлић дуби неко стабло. Тада ја прозборих: 'Еј, Фавила, јеси ли се утроњô у гаће?' Рекао сам то само да бих се окуражио, у ствари сам и ја премро од страха. У том часу бацих поглед горе према шуми и шта угледах? Две црвене жеравице, два зверска ока која ме претећи стрељају."

     Деда је направио још дужу паузу, чули су се само пуцкетање ватре и шкрипа столица. Срца су нам тукла као луда док смо замишљали Црнодлаког како се спрема да скочи и зарије нам зубе у врат. А онда се све збило у трен ока. Ваздух је запарао звук као да неко цепа станиол, неко чудно праскање, деди су се накострешиле све длаке на глави, ватра је поцрнела - живота ми - била је црна као угарак, а кроз чунак је у кућу ушло нешто језиво, шиштало је као змај и вршалица у исти мах, севнула је заслепљујућа муња, зачуо с неки тресак, жар се расуо попут свитаца и засуо нас је облак пепела.

     Кад је чудовиште ишчезло, осећао се гадан задах опрљеног меса, а сви смо били црни од чађи. Цепанице у огњишту су биле угљенисане, а мачка, потпуно осмуђене длаке, била је налик на очерупану кокошку. Муња је прошла кроз чунак, то се дешава једном у милион година. Једни су рекли да је сребрни послужавник на столу привукао гром, а можда и дедини златни зуби.

     Други су, опет, тврдили да је дедина језива прича призвала гром. „Ђаво", рекла је нека баба, „завиди онима који умеју да заплаше људе боље него он." Није било ни мртвих, ни рањених, нити тешких повреда. Ипак, догодило се нешто страшно: гром је погодио деду и он се покварио.

     Покушали смо да га натерамо да настави причу, али дејство шока је било разорно. Његова до тада проседа коса потпуно је побелела, руке су му дрхтале. Ставили смо му лулу у уста, дали му да отпије гутљај омиљеног винца и боја му се мало повратила. Емитовао је два-три гласна доња спота (није ни чудо, после толиког страха), а потом је стао овако да приповеда:

     „Та-та-тада у-у-гледах ње-ње-гове ужа-гре-гре-ле о-о-о-о-чи-чи-чи како ме гле-гле..."

     Ужас! Деда је муцао, звук му је био оштећен, а кретње поремећене. Његови покрети су иначе били успорени и речити, а сада је личио на лутку на концу. Фавила, његов пријатељ, усуо му је још пола литра ружице у грло и покушао да га поправи методом Фергусон, који је користио кад му се заустави трактор. Тако га је клепио шаком по леђима да је деда одјекнуо као шупље буре од петсто литара. Телемах је испалио још један спот и наставио с причом, али овако:

     „Тада је вук стао да рже и да се пропиње и угледах ужагреле Месец јеле на двоколици. Фавила прозбори види му очи и свуд унаоколо црнило збогом коњићу завијао је а пушка се утроњала у гаће и казао сам arbeit macht frei катарина скидај те гаће док су оштре канџе поручника Милера вриштале упомоћ, упомоћ, здипише нам свињче!"

     Дедини приповедачки токови су се спојили и настала је некаква папазјанија састављена од одломака прекинуте приче, ратних згода, разноликих сећања, па и појединости из његовог и бабиног интимног живота.

     Уследио ј и последњи покушај. Деду смо изврнули нопачке и снажно га протресли, тако смо га ослободили вишка електрицитета, као и качамака и вина. Кад смо га вратили на столицу, овако се огласио:

     „Беле једнем седем векеве најкрвосроднији Длакоцрни киој је вучао цоев ме оне најт ми енд мај френд Фалива цвајколицом са шевалом тру д јаруга ов ди аул и угледах Колет, тре шармон."

     Био је то прави кошмар жаргонског поигравања вокалима и слоговима, уз изненађујућу појаву страних језика, које деда није знао, и неочекивани наступ зaводљиве Францускиње, који је разбеснео бабу. Стога смо одлучили да одложимо поправку и видимо како ће се случај развијати. Деда је спавао два дана и две ноћи. Када је устао, радио је оно што увек ради: нахранио стоку, окопавао башту, скокнуо до Фавиле да поприча о својој невољи, вратио се, обедовао и сео крај огњишта. И ћутао.

     Није се мицао, само су му две крупне сузе браздале смежуране образе. Наш деда Телемах, '87, 70 инча, био је у квару и морали смо да га поправимо, јер нисмо могли да живимо без његових прича.

     Најпре смо позвали лекара, др Ласицу. Он је закључио да је дошло до неуролошко-електролитичког поремећаја и да би чај од камилице можда био од помоћи. Али, натерати деду да пије кмилицу, па макар и растворену у ракији, било је равно покушају убиства.

     Др Мачкодер, ветеринар, рекао је да је реч о психоепизоолошком проблему, о губитку памћења и идентитета, као на пример кад ћурка одгаји патку, или керуша мачку, а предложио је да деда спава у свињцу. Сутрадан је деда био исти као и до тада, али су све свиње стекле рђаву навику да пуше лулу.

     Позвали смо Прчкоњу, који је поправљао машине за млевење меса. Рекао је да никада није видео модел Телемах 87 и да неће моћи много да учини. Покушао је да му извуче уши и заврне јаја, али га је деда тако шутнуо посред лица да га умало није уцмекао.

     Тада се умешао Фавила и рекао да треба позвати мајстора који оправља деде, он га познаје, живи иза брда, зове се Радиша и довешће га по сваку цену.

     И заиста, после два дана, пред капијом се зауставио комби и из њега су изашли Фавила и неки човечуљак, ситних очију као у кокоши, с огромном торбом за алат.

     Радиша је помно прегледао деду, премерио га амперметром, послушао му леђа, баш као што чине лекари, дао му да подригне у мерач притиска у гумама, а онда изнео свој закључак.

     Дедин мозак је прегорео, у његовој глави је разграната крошња неурона, електрона и позитрона што се искључују кад им се свиди, па сећања и речи не теку равномерно, долази до струјног удара, скрећу с пута, међусобно се сударају. Укратко, у деди се налази вишак електрицитета, и стварно, гурнули смо му у уста сијалицу од шездесет вати и засијала је као јарко сунце. Постојао је само један лек: клин се клином избија, деду мора да погоди још један гром. Радиша је сматрао да то може да изазове четири различите последице:

     1. гром ће извући вишак електрицитета и деда ће бити као нов;

     2. деда ће упити нову количину електрицитета и потпуно пошандрцати;

     3. угљенисаће се и претворити у хрпу кафеног талога;

     4. Радиша не зна, јер овакав случј није имао.

     Моја мама је рекла да је најбоље да питамо деду да ли да ово покушамо.

     Деда је одговорио: „Хоћу овако да живим, не могу да се излечим."

     Радиша му је проверио електрични напон на темену и закључио да је деда још у шоку и да је хтео да каже: „Хоћу да се излечим, не могу овако да живим."

     Стога смо се припремили за операцију Противудар муње бр. 2. Набавили смо опрему и чекали повољну прилику. Једне фебруарске вечери црни облаци су прекрили небо, а у даљини су севале муње. Примицала се олуја.

     Поставили смо деду насред ливаде, на главу смо му ставили металну цедиљку, а џепове напунили виљушкама. Кроз цедиљку је штрчала антена коју је Радиша направио од седам метара челичне жице, на чијем врху је стајало лонче за кафу. За ноге смо му привезали две пегле.

     И тада је почео пљусак и стали су да ударају први громови, један је погодио дивљи кестен, други стазу, трећи виноград.

     „Ено га онде!", викали смо сви колико нас грло носи, али громови ни да чују, један је чак кренуо право према деди, али је у последњем тренутку променио правац и спржио Фавилин комби.

     Десет минута заглушујуће грмљавине није уродило плодом. А онда је деди синула генијална идеја. Погледао је у небо, савио шаке око уста и повикао, зачикујући:

     „Нећеш ме ухватити, ето ти га на!"

     Зачуло се разјарено тутњање, црни облак се сав надуо. Не знам тачно које је то божанство деда призвао својим зачикавањем, али успео је.

     „Фавила", повикао је, „сећаш ли се оног геометра Бјондија што се хвалише да је добар ловац? Једном је испалио двадесет хитаца у ћопавог зеца и није га погодио. Овај господин одозго нишани као геометар Бјонди!"

     Е сад је већ нешто крупно висило у ваздуху. Облак се утростручио и уз рику одапео не једну него четири муње које су погодиле деду посред тинтаре. Налет ветра нас је све оборио на земљу. Кад смо се повратили, деда је без свести лежао на тлу, а киша је одједном престала да пада. Огласила су се црквена звона као најава свитања.

     Деда је био опрљен, али, хвала Богу, жив! Сместили смо га крај огњишта, окрепили ружицом и одмах запитали:

     „Деда, хоћеш ли да нам испричаш неку причу?"

     „Био је новембар 1943", започео је он, „Фавила и ја бејасмо у планини, плашили смо се немачке одмазде. Било је седам сати једног свежег јесењег јутра, дувао је источни ветар, слана је пала по пољима, сећам се да сам спазио пуно вргања, отприлике тридесет и шест, али, баш кад сам се спремао да их уберем, зачуло се брујање мотора и доле на путу угледао сам колону на чијем челу се налазио мајор Ханс Ригер из Диселдорфа, Шпаркштрасе 124. У колони је било пет камиона Магирус, са по 23 војника и минобацачем 120, као и џип са два лака митраљеза од 180 хитаца у минуту, а возио га је неки каплар Ото, Баварац, висине 180 цм, с плавим брчићима и ожиљком испод десног уха..."

     Деда је сада приповедао изузетно сликовито, с мноштвом невероватних појединости. Фавила рече: „Напуниле су му се батерије."

     Проблем је био што више нисмо могли да га искључимо. Говорио је једанаест година без престанка, па смо га ноћу затварали у кокошињац, ради звучне изолације, јер иначе нико не би могао да спава.

     Ту није било лека. Али, деда је био срећан: приповедао је кокошкама, приповедао је док окопава башту, брао грожђе док приповеда и приповедао док једе.

     Прекинуо је програм једног јулског јутра, у деведесет осмој години. Никада га нећемо заборавити.

 



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 00:34 07.06.2009

...

1
edit : pošto sam se sjurio da zeznem Brajovića, što mi je i uspelo, he he he
uhvatio sam tek poslednjih par pasusa, tako lepo (usuđujem se reći ! ) Markesovskih
mirelarado mirelarado 00:42 07.06.2009

Re: ...

Први си, Анфе, неоспорно. :)))
Можда ћеш и прочитати причицу?
mirelarado mirelarado 01:42 07.06.2009

Re: ...

Unfuckable
1
edit : uhvatio sam tek poslednjih par pasusa, tako lepo (usuđujem se reći ! ) Markesovskih


Сасвим си ти то лепо ухватио, Оштрооки. Критичари, наиме, поред хумора и сатире, Бенију приписују и магични реализам, а то је сасвим маркесовски појам.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:42 07.06.2009

Re: ...

Unfuckable
edit : pošto sam se sjurio da zeznem Brajovića, što mi je i uspelo, he he he

Заиста си ме ухватио на спавању.

Узгред, овај блого-сат нам свима не ради, требало би да га поправимо. Касни. (Као и Србија?!)
Можда да применимо метод Телемахове оправке?

Направићемо за Супермода или ТУ (Тајанствену Уредницу) тзв. привлачник муња, треба нам тек једно лонче за кафу, две пегле, нешто виљушака и подужи комад жице, и потом да сачекамо мало тмурније небо над Београдом. Предлажем да друг Анфакбл, будући да је самопрокламовани Почасни Члан Блога, организује, in vivo, ову поправку, с тим што је, касније, дужан доставити нам извештај.

Мада, мислим да за тим неће бити потребе – хоћу рећи за извештајем – јер би се овакав подухват сигурно рашчуо.

P.S.
Мирела, јер Телемаху на врх главе баш лонче за кафу или онај ђавољи италијански уређај за кућно припремање еспресо/филтер кафе?


P.P.S.
Тачно време коментара је 10:28. Мањка нам 46 минута! Опљачкани смо!!!
vishnja92 vishnja92 10:21 07.06.2009

Re: ...

da se ja prisljamcim uz Predragea, on je razuman i opsiran, mene niko nece ni primetiti.
samo da mahnem mireli.
mirela, kad se konsolidujem, dolazim - trenutno nisam tu (pmp, iliti: pao mi pritisak)
NNN NNN 11:46 07.06.2009

Re: ...

Узгред, овај блого-сат нам свима не ради, требало би да га поправимо. Касни. (Као и Србија?!)

Meni su ovako rekli: -Uđi na izmeni moj (tj. tvoj )profil pa selektuj letnje računanje vremena.. Opet će biti par minuta neslaganja, ali šta je par minuta za Srbiju?
BFN
mirelarado mirelarado 13:03 07.06.2009

Re: ...

Predrag Brajovic

P.S.
Мирела, јер Телемаху на врх главе баш лонче за кафу или онај ђавољи италијански уређај за кућно припремање еспресо/филтер кафе?
P.P.S.
Тачно време коментара је 10:28. Мањка нам 46 минута! Опљачкани смо!!!


Наравно да је ђавоља макинета у питању, и то онај најстарији модел:


Кад сам направу први пут донела у кућу, са све пратећом крупно млевеном кафом, и кад је запиштала, мајка је само рекла: "Ту кафу кувај кад ја нисам код куће!"

П.С. Лонче спада у технику звану подомаћивање. :)

П.П.С. Када поступиш као што изнад каже БФН, крађа ће износити свега петнаестак минута, права ситница.

mariopan mariopan 13:41 07.06.2009

Re: ...

vishnja92
da se ja prisljamcim uz Predragea, on je razuman i opsiran, mene niko nece ni primetiti.
samo da mahnem mireli.
mirela, kad se konsolidujem, dolazim - trenutno nisam tu (pmp, iliti: pao mi pritisak)

Oces kaficu?
jesen92 jesen92 22:33 07.06.2009

Re: ...

...imam dva ovakva lonceta, doduse jedno ne znam gde je....al ovo drugo i dalje radiii....
mirelarado mirelarado 22:57 07.06.2009

Re: ...

jesen92
...imam dva ovakva lonceta, doduse jedno ne znam gde je....al ovo drugo i dalje radiii....


Ради вероватно и оно прво, само још да га пронађеш. Ако су квалитетне, макинете су практично неуништиве.
jesen92 jesen92 23:57 07.06.2009

Re: ...

...Jedno sam ja licno kupila u Trstu a drugo dobila na poklon, neces verovati, od nekih Bugara.....nikakav fals, potpuno idennticno sa ovim mojim...a to je bilo pre sto godina kad su Bugari bili iza gvozdene zavese...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:17 07.06.2009

Onaj koji se u daljini bori

Deda je dobio ime po Odisejevom sinu koji se, također, zvao Telemah.
Za vreme Odisejeve odiseje Telemaha je vaspitavao Mentor. Iako klinjo, Onaj koji se u daljini bori, tj.Telemah, jer to znači njegovo ime, uspevao je da odbije sve prosce i sačuva majku do očevog povratka.
Kad smo kod imena, po Telemahovom učitelju Mentoru nazivaju se svi mentori koji vode učenike, studente i poslediplomce u izradi njihovih radova, a i sama mentorska metoda.

Inače, priča je smešna i topla istovremeno.
Dobar izbor, mirelarado.

myredneckself myredneckself 01:31 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

ух , сад сам испратила последње госте и седох да видим по први пут данас, шта има ново на блогу
читам ујутро натенане
mirelarado mirelarado 01:56 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

Vojislav Stojković
Deda je dobio ime po Odisejevom sinu koji se, također, zvao Telemah.


Претпостављам да му је Бени наденуо то име да би подсећао на телевизор, али можда је имао на уму и Одисеју и Онога који се у даљини бори. Телемах је на италијанском Telemaco и није баш често име.

Драго ми је да ти се прича допала.

mirelarado mirelarado 02:01 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

myredneckself
ух , сад сам испратила последње госте


Значи, ове суботе није било ленствовања, МРНС? Дружићемо се сутра.
myredneckself myredneckself 02:07 07.06.2009

Ни овде нема лека...

Не, не могох...иако сам рекла
"Хоћу да идем да спавам, не могу да читам, не видим белу мачку!"
нисам одолела, иако су ми сви електрони у шоку..
а овај мој "Радиша" оде да спава, помирио се с мојим зујањем, али ми поискључивао даље напајање, да не заглавим. помирио се јер зна да сам уствари хтела да кажем - хоћу да прочитам, иако не видим белу мачку, јер нећу моћи да заспим! миреларадо, каква дивна прича!
(баш лепо што често помињемо старију господу ових дана на блогу)
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:59 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

Kad smo kod imena, po Telemahovom učitelju Mentoru nazivaju se svi mentori koji vode učenike, studente i poslediplomce u izradi njihovih radova, a i sama mentorska metoda.


Кад смо код Ментора, ево једне приче о њему.

Упише се зека на пост-дипломске студије. Шета он и даље међу шумским животињама, али је сав важан. Убрзо се рашчује да је тема његовог рада ”Зец као најопаснија животиња у шуми”. Прво се побуни лисица. Зека је на то позове у свој дом. Никада више нису чули о њој. После се побуни вук. Позове зека и њега код себе. Нестаде и вук. Онда се побуни и меда. Све исто. Пошто је сматрао да је прикупио довољно доказа са терена, зека закаже одбрану.

На дан јавне одбране позове он све преостале шумске животиње у свој дом. Публика се мало нећкала, али зека обећа да их неће дирати, његова студија је завршена, нема се шта додати. И тако дођу сви на одбрану.

И имају шта да виде. У зекиној кућици седи лав поред хрпе оглоданих костију.

Наравоученије: Није важно шта је тема, важно је ко је ментор.
mirelarado mirelarado 03:29 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

marco_de.manccini

Наравоученије: Није важно шта је тема, важно је ко је ментор.


:))))) Добро наравоученије. Само да цензор не почне да одређује шта је тема...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:36 07.06.2009

Re: Onaj koji se u daljini bori

marco_de.manccini

Наравоученије: Није важно шта је тема, важно је ко је ментор.

Kad su u pitanju doktorski radovi doktorant, ako išta vredi i on i njegova tema, obično zna više o predmetu i problemu istraživanja i od mentora i od komisije za odbranu.

Naravoučenije: Zečevi, kornjače, puževi i slične plašljive i spore životinje, znaju biti brže od Ahila.
AlexDunja AlexDunja 01:32 07.06.2009

:) ola, note

o dlicno.
ali, predugacko.
mirelarado mirelarado 02:04 07.06.2009

Re: :) ola, note

:)) АД, једва ако има пет шлајфни, а увод је готово телеграфски.
AlexDunja AlexDunja 02:16 07.06.2009

Re: :) ola, note

:)) АД, једва ако има пет шлајфни, а увод је готово телеграфски.

:)))
that's the spirit,
patotikaem
Unfuckable Unfuckable 03:34 07.06.2009

Re: :) ola, note

o dlicno.
ali, predugacko.

ako je nešto što je "odlično" - dobro
a "predugačko" - ne valja
onda je meni malo prepoznatljiv ovaj komentar, nešto kao...
suva krpa na dnu mora
nešto kao ...oksimoron, je l' se to tako kaže ?
dobro je, samo - ne valja ?
topcat topcat 04:48 07.06.2009

Re: :) ola, note

Ali nije mirela izmislila priču, pa se zanijela u filozofiranju...
Priča je tol'ka kol'ka je - lako se čita (čak i meni...da zakeljim) i što ne naglasiti da je sjajna!
AlexDunja AlexDunja 10:56 07.06.2009

Re: :) ola, note

ako je nešto što je "odlično" - dobro
a "predugačko" - ne valja


ne, zapravo...
prica je zaista samo veoma dobra.

ono predugacaka, se odnosilo
na to, da ja mislim da blog
kao forma prosto ne"voli" duge price,
i da cesto zbog duzine mnogo ljudi ne
procita kvalitetne tekstove.
i da bi ljudi koji zele da tekstove priblize
sto vecem broju citalaca to trebalo da imaju u vidu...



mirelarado mirelarado 13:14 07.06.2009

Re: :) ola, note

AlexDunja

i da cesto zbog duzine mnogo ljudi ne
procita kvalitetne tekstove.
i da bi ljudi koji zele da tekstove priblize
sto vecem broju citalaca to trebalo da imaju u vidu...


Ево како ја то видим: ако је некоме предугачко да прочита шаљиву причу од неколико страна, онда нема начина да му се такав текст приближи. Мислим, не може се на силу :)))
trener92 trener92 02:02 07.06.2009

umesto televizora!

„Ђаво", рекла је нека баба, „завиди онима који умеју да заплаше људе боље него он."


а некога ће, можда, навести на размишљање


Ovo si odlično primetila!
Odlična priča!
Hvala mirelarado
myredneckself myredneckself 02:22 07.06.2009

Re: umesto televizora!


а сада одох да совим...
небо над Новим Садом је ведро, миришу липе и кринови у мојој улици, и не видим ни на помолу Противудар муње бр.2...слатког ли "квара", Бјонди је ноћас затајио
mirelarado mirelarado 02:43 07.06.2009

Re: umesto televizora!

trener92


Чим се ти јавиш, Тренеру, сетим се музике и... Јутјуба.
Ево Бенија, казује своју песму Душа:



А ђаво? Ђаво никад не спава... :)


mirelarado mirelarado 02:49 07.06.2009

Re: umesto televizora!

myredneckself

а сада одох да совим...
небо над Новим Садом је ведро, миришу липе и кринови у мојој улици, и не видим ни на помолу Противудар муње бр.2...слатког ли "квара", Бјонди је ноћас затајио


Најзад да затаји, јер ових дана се баш изопонашао , дојадише муње, громови и пљускови.


trener92 trener92 10:50 07.06.2009

Re: umesto televizora!

mirelarado
trener92


Чим се ти јавиш, Тренеру, сетим се музике и... Јутјуба.
Ево Бенија, казује своју песму Душа:



А ђаво? Ђаво никад не спава... :)





Morao sam ovo da ti postavim....



Iako bi uz priču najbolje išao " deda u magli" ali ne mogu sada da pronađem, kasnije!

edit: na ovo sam mislio

trener92 trener92 19:41 07.06.2009

Re: umesto televizora!

mirelarado
trener92

javascript:;
Чим се ти јавиш, Тренеру, сетим се музике и... Јутјуба.
Ево Бенија, казује своју песму Душа:
А ђаво? Ђаво никад не спава... :)


Hvala Mirela, znam da voliš
Morricone, ali meni danas nekako Nino Rota baš prija , pa i za tebe malo

mirelarado mirelarado 02:44 08.06.2009

Re: umesto televizora!

trener92
znam da voliš [/i]Morricone, ali meni danas nekako Nino Rota baš prija , pa i za tebe malo


Мачак све зна, па и да ми је Фелини омиљен, а Амаркорд посебно. Нино Рота прија - увек.
Kazezoze Kazezoze 11:43 08.06.2009

Re: umesto televizora!

mirelarado
trener92
znam da voliš [/i]Morricone, ali meni danas nekako Nino Rota baš prija , pa i za tebe malo


Мачак све зна, па и да ми је Фелини омиљен, а Амаркорд посебно. Нино Рота прија - увек.

a ja volim skolu, pogotovo njegov le bal, gde rechi postaju nepotrebne...



divna pricha o dedi... mada ni ona od topcat nije za odbaciti.
sad bi trebale babe da dodju na red.
'ajde baboljupci, shta se cheka, pishite !
margos margos 12:18 08.06.2009

Re: umesto televizora!

E, Kaz, ovo je zaista majstorstvo. Ostavlja bez komentara.
Bez reči tamo - bez reči 'vamo :)
Hvala ti, jer nisam ranije gledala.
mirelarado mirelarado 13:49 08.06.2009

Re: umesto televizora!

Kazezoze
a ja volim skolu, pogotovo njegov le bal, gde rechi postaju nepotrebne...


Браво, Каз!!! Тај филм је ремек-дело! Кроз плес је приказана целокупна послератна историја до '80-тих година. Феноменална француска плесна трупа, дивна музика... Филм је само једном приказан код нас, у оквиру ФЕСТ-а, или неке друге манифестације и тада није откупљен. Ко није гледао, обавезно нека погледа, уживаће!

П.С. Писао је Бени приче и о бабама, али је према њима прилично немилосрдан...
Kazezoze Kazezoze 14:50 08.06.2009

Re: umesto televizora!

margos
E, Kaz, ovo je zaista majstorstvo. Ostavlja bez komentara.
Bez reči tamo - bez reči 'vamo :)
Hvala ti, jer nisam ranije gledala.

evo, mozhe se skinuti torrent...
topcat topcat 03:23 07.06.2009

Deda...

Ja prvo pročitala Deda i odmah preporučila.

A pokoja mudra možda izleti kad pročitam i ostalo.
mirelarado mirelarado 03:35 07.06.2009

Re: Deda...

topcat
Ja prvo pročitala Deda i odmah preporučila.

A pokoja mudra možda izleti kad pročitam i ostalo.


Да знаш, Топкет, деде су нам се ових дана наметнуле као тема. Двоумила сам се коју од две Бенијеве приче да поставим и одлучила се за краћу, а обе су са дедом у главној улози.
Покоја мудра теби ће се омаћи сигурно... ;-)
topcat topcat 04:37 07.06.2009

Re: Deda...

evo pročitala i malo mislila...
i došla do zaključka da se treba sprovesti kampanja da se smanji (zabrana je previše radikalna mjera - zbog sporta) gledanje televizije. Moja je na tavanu (čisto ako koji gost dođe pa se uželi, može gledati u crnu kutiju - jer nije povezana nisakakvim kablovima i programima...ali kao da se bolje osjeća ) upravo zato što kobno djeluje na mene: upalim u 7 i slijedeće što znam je da je 1 ujutro. Gdje si bio - nigdje, šta si gledao - ništa...otišlo vrijeme u nepovrat...

Oni naši djedovi iz priča i tvoje i moje - toliko toga znaju i toliko su toga prošli da su interesantniji od bilo kojeg tv programa.

Prije su se ljudi više družili, izlazili, okupljali...u nekim kulturama je to još uvijek itekako prisutno, a mi smo se dosta otuđili. Rekli bi u Istri: dica moja, ča je to došlo?


mirelarado mirelarado 07:29 07.06.2009

Re: Deda...

Како се то овде обично каже: у сриду, Топкет! Прекомерно гледање телевизије од малих ногу не само да умањује жељу за дружењем, већ и вербалне способности. Приметила сам да је младим људима из године у годину све теже да препричају омиљени филм, или омиљену књигу, и уопште, да јасно искажу своје мисли. Родитељима је лакше да пусте детету цртани филм пред спавање, уместо да им читају и причају приче, али ће цех за то доцније свакако платити, и они и деца.
topcat topcat 08:01 07.06.2009

Re: Deda...

Mirela, pa u kojoj si ti smjeni???
0 - 24 ?

edit:
kako je Stefano Beni iz Bologne, to me naravno podsjetilo na mog blogo-djedicu i Scuolu Bolognese koja se nekoliko puta, kao lajt motiv, provlačila kroz taj ručak. Naime, starom je u uhu ostao dio iz Puccinijeve opere Gianni Schicchi, u kojem se ona spominje, a navodno izgovara Skuola Bolonjaize.

mirelarado mirelarado 18:46 07.06.2009

Re: Deda...

topcat
Mirela, pa u kojoj si ti smjeni???
0 - 24 ?

edit:
kako je Stefano Beni iz Bologne, to me naravno podsjetilo na mog blogo-djedicu i Scuolu Bolognese koja se nekoliko puta, kao lajt motiv, provlačila kroz taj ručak. Naime, starom je u uhu ostao dio iz Puccinijeve opere Gianni Schicchi, u kojem se ona spominje, a navodno izgovara Skuola Bolonjaize.


Не питај за смене, рећи ћу само да је радни распоред усклађен с кучећим потребама...
Твој је декица неодољив! И за болоњешки изговор је у праву. Иначе, када Италијани за неког "нашег" помисле да је "њихов", верују да је из Болоње, јер и они вокале изговарају отворено и отегнуто, двоструки консонанти се не чују, те у њиховом изговору нема оне типичне италијанске каденце.

Из Болоње је увек и Dottore, типски лик из италијанске комедије дел' арте. Он је лажни научник, најчешће правне струке, употребљава погрешне латинске цитате... Горданац би рекла појмарош. :)))





topcat topcat 23:22 07.06.2009

Re: Deda...

mirelarado


Не питај за смене, рећи ћу само да је радни распоред усклађен с кучећим потребама...
Твој је декица неодољив! И за болоњешки изговор је у праву. Иначе, када Италијани за неког "нашег" помисле да је "њихов", верују да је из Болоње, јер и они вокале изговарају отворено и отегнуто, двоструки консонанти се не чују, те у њиховом изговору нема оне типичне италијанске каденце.

Из Болоње је увек и Dottore, типски лик из италијанске комедије дел' арте. Он је лажни научник, најчешће правне струке, употребљава погрешне латинске цитате... Горданац би рекла појмарош. :)))



Dekica je hodajuća enciklopedija. Pomislila sam da mi je bolje ići s njim na ručak nego visiti u bibliotekama (svaka čast bibliotekama...nije to problem, ali izgovoreno puno bolje pamtim od pročitanog).

Za mene su često u Italiji mislili da sam "njihova" a spominjala se Toscana. Znam da je Toscana Culla della lingua italiana i da bi to možda trebala uzeti kao kompliment, ali uzimala sam sa dozom sumnje. Ipak, sve je bolje od onog trieštinskog i pokvarenog venecijanskog dijalekta koji se ponekad čuje u Istri - a i moj talijanski se poprilično pokvario budući da ga rijetko koristim.

Da se vratimo Bologni i Skuoli Bolonjaize...ako je tko naivno mislio da kosi toranj postoji samo u Pisi:




mirelarado mirelarado 17:57 08.06.2009

Re: Deda...

topcat
Da se vratimo Bologni i Skuoli Bolonjaize...ako je tko naivno mislio da kosi toranj postoji samo u Pisi:


Болоња! Не само да је у њој основан први универзитет на свету, већ је позната и као "црвена", због тога што је већина старих грађевина од такве цигле, затим као "учена", због Универзитета и најзад као "мрсна", због укусних и калоричних специјалитета. За Болоњу су карактеристична и "три слова т": торњеви, тортелини, а треће "т" потиче из речи која на италијанском гласи "tette", па ко зна шта је то, знаће и шта краси Болоњке :)))






Unfuckable Unfuckable 18:52 08.06.2009

Re: Deda...

"tette"

lepo ja govorim : Tete, i nema ko da me čuje
Unfuckable The Italiano Vero
vishnja92 vishnja92 19:01 08.06.2009

Re: Deda...

због тога што је већина старих грађевина од такве цигле

da :)
lepo ja govorim : Tete, i nema ko da me čuje

he he he, opet da :)))

(e ovo volem - udjem zbog dva komentara, a ono komentarcine. a ne ono ko pre neki dan tamo...)
mirelarado mirelarado 19:14 08.06.2009

Re: Deda...

Unfuckable
"tette"

lepo ja govorim : Tete, i nema ko da me čuje
Unfuckable The Italiano Vero


Ето, ко зна - зна.


mirelarado mirelarado 19:20 08.06.2009

Re: Deda...

vishnja92
због тога што је већина старих грађевина од такве цигле

da :)
lepo ja govorim : Tete, i nema ko da me čuje

he he he, opet da :)))

(e ovo volem - udjem zbog dva komentara, a ono komentarcine. a ne ono ko pre neki dan tamo...)


За тебе Црвена из ваздуха:


topcat topcat 20:00 08.06.2009

Re: Deda...

100?
Mamma mia!
mirelarado mirelarado 20:20 08.06.2009

Re: Deda...

topcat
100?
Mamma mia!


За тебе једна тосканска:
topcat topcat 03:24 09.06.2009

Re: Deda...

mirelarado

За тебе једна тосканска:

Hvala...
(ne mogu pokrenuti, ali sam pronašla)
za sve nas atmosfera jedne ranoproljetne nedjelje s one gore piazze:




njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:25 07.06.2009

e sad

kad treba da spavam ti tu neki blog postavljas.
mislim stvarno nema nikakvog reda ovde. a reko mi unf da ima reda i da mora da isti postoji.
sad moram da citam
Unfuckable Unfuckable 03:44 07.06.2009

Re: e sad

uzevši u obzir sve relevantne podatke glede blogokoleginice mirelarado, a uvidom u njenu historiju blogovanja, spremni smo potvrditi da se navedena pridržava svojih posleponoćnih termina te stoga zaključujemo da nije prekršila Red & Mir, te neće biti brisana, banovana, pa potom streljana,
za razliku od elemenata koji unose pometnju, smutnju i dezinformacije u cilju spinovanja, pa - što ne reći i - trolovanja.

mi, Unfuckable
mirelarado mirelarado 03:58 07.06.2009

Re: e sad

njanja_de.manccini
kad treba da spavam ti tu neki blog postavljas.
mislim stvarno nema nikakvog reda ovde. a reko mi unf da ima reda i da mora da isti postoji.
sad moram da citam

Јесте, Њањо, види се да сам се распустила.
А Анф се залаже за ред, de iure и de facto, зато је овде први. :))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:59 07.06.2009

Re: e sad

eto pročitala sam priču o dedi i sad treba da se pravdam unfu da nisam imala nameru da trolujem. jbt čoveče ovde sve dodje trol. odo ja da apstiniram od bloga. u zdravlje
u pravu si inače da se mirela pojavljuje posle ponoći...tinu ninu tinu ninu...izvini mirela što sam pokušala da insinuiram da ti kršiš neki red i mir. briši slobodno.
Unfuckable Unfuckable 04:01 07.06.2009

Re: e sad

ima ko će da briše, he he he

Nebeska Gumica ne spava
mirelarado mirelarado 04:16 07.06.2009

Re: e sad

njanja_de.manccini


Њањо, ја ни прашину не волим да бришем!
Не наседај на Анфове провокације...
Укебасте ме и да сам ноћна птица. Овде човек не може ништа да сакрије...
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:55 07.06.2009

Re: e sad

Не брише ни Њања. Само најави да ће брисати и прашина побегне сама од страха.
mariopan mariopan 08:21 07.06.2009

Re: e sad

Evo i ja napunila baterije
Super prica, ima li jos?Nemoj da stedis!
myredneckself myredneckself 08:41 07.06.2009

Re: e sad

Укебасте ме и да сам ноћна птица. Овде човек не може ништа да сакрије...


миреларадо, значи после мене си тек почела да вилујеш!?
jesen92 jesen92 11:23 07.06.2009

Re: e sad

Укебасте ме и да сам ноћна птица. Овде човек не може ништа да сакрије
....i nocne ptice ponekad spavaju nocu....tako sam ja proslu noc prespavala kao "sav normalan svet" i nisam videla ovu lepu pricicu....dala bih ti vise preporuka al ne vredi, kontrola je takva da moze samo jedna.....Mnogo mi je drago sto nam na ovom mestu priblizavas italijansku knjizevnost...

NNN NNN 12:00 07.06.2009

Re: e sad

Само најави да ће брисати и прашина побегне сама од страха.

Pošalji je kod nas. Ova naša se od nas ne plaši.
BFN
mirelarado mirelarado 13:21 07.06.2009

Re: e sad

mariopan
Evo i ja napunila baterije


Чини ми се да је смех најбоље средство за пуњење батерија, много боље од оног навлачења муња и громова из приче.
mariopan mariopan 13:49 07.06.2009

Re: e sad

mirelarado
mariopan
Evo i ja napunila baterije


Чини ми се да је смех најбоље средство за пуњење батерија, много боље од оног навлачења муња и громова из приче.

Onda ja zaista imam pune baterije Ova je prica stvarno napunila baterije za neko vreme a i komentari su bili zaista divni, mnoge sam preporucila, da ne nabrajam, i nasmejala sam se zeki i njegovom mentoru
Vec su me kritikovali na blogu sto se toliko smejem, sta cu, ne mogu protiv sopstvene prirode.
Hvala za munje i gromove Cekam sledece punjenje baterija.
Unfuckable Unfuckable 13:50 07.06.2009

Re: e sad

Vec su me kritikovali na blogu sto se toliko smejem, sta cu, ne mogu protiv sopstvene prirode.

da,da, poznat rukopis tipa
kako te nije sramota da se smeješ a tolika glad u Ruandi
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:55 07.06.2009

Re: e sad


NNN
Само најави да ће брисати и прашина побегне сама од страха.

Pošalji je kod nas. Ova naša se od nas ne plaši.
BFN

bokcamu ja ispado strah i trepet. sve živo i mrtvo od mene beži. samo naručite koga oćete da preplašite i eto mene kod vas u undercover operaciju.

p.s. planiram marca da naučim ovu veštinu da me malo odmeni.
mirelarado mirelarado 14:31 07.06.2009

Re: e sad

Mnogo mi je drago sto nam na ovom mestu priblizavas italijansku knjizevnost...


Јесени, то је све део моје тајне и подмукле тактике навођења људи на читалачки грех. :)))
Драго ми је што, упркос свему, има вас који волите да читате.
mariopan mariopan 16:17 07.06.2009

Re: e sad

Unfuckable
Vec su me kritikovali na blogu sto se toliko smejem, sta cu, ne mogu protiv sopstvene prirode.

da,da, poznat rukopis tipa
kako te nije sramota da se smeješ a tolika glad u Ruandi

E pa ti si lud, znala sam
mirelarado mirelarado 18:49 07.06.2009

Re: e sad

myredneckself

миреларадо, значи после мене си тек почела да вилујеш!?


MРНС, зна се, ноћ је за !

jesen92 jesen92 22:43 07.06.2009

Re: e sad

то је све део моје тајне и подмукле тактике навођења људи на читалачки грех
...dobra ti taktika....Da malo zacinimo...


jesen92 jesen92 22:54 07.06.2009

Re: e sad

..jos jedna asocijacija da dedine price...

Deda i unuk

Uzo deda svog unuka,
metn'o ga na krilo,
Pa uz gusle pevao mu
Što je negda bilo.
Pevao mu srpsku slavu -
I srpske junake -
Pevao mu ljute bitke -
Muke svakojake.
Dedi oko zablistalo,
Pa suzu proliva,
I unuku svome reče
Da gusle celiva.
Dete gusle celivalo;
P' onda pita živo:
"Je li, deda, zašto sam ja
Te gusle celiv'o?"
"Ti ne shvataš, Srpče malo!
Mi stariji znamo!
Kad dorasteš, kad razmisliš,
Kaz'će ti se samo!

btw...nadam se da nece niko da me proglasi patriJotom ili fasistom zbog ove lepe pesme JJZmaja....
mirelarado mirelarado 23:46 07.06.2009

Re: e sad

jesen92
btw...nadam se da nece niko da me proglasi patriJotom ili fasistom zbog ove lepe pesme JJZmaja....


Тебе ваљда неће, али Змај би могао да добије накнадну чвргу због политичке некоректности, виђала сам и такве случајеве овде... :)))
jesen92 jesen92 00:03 08.06.2009

Re: e sad

али Змај би могао да добије накнадну чвргу због политичке некоректности
......kada sam posla u skolu, a mozda i ranije, dobila sam knjigu Zmajevih pesama "Mala Pevanija" sa posvetom "kad porastes kad razmislis kaz ce ti se samo"......Zato mi je ova pesma posebno draga....
r0811n r0811n 10:21 07.06.2009

xxx

Mnogo lepo.
Čist HD format.
mirelarado mirelarado 18:52 07.06.2009

Re: xxx

r0811n

Čist HD format.


Уз помоћ електрицитета :)
Dr M Dr M 10:53 07.06.2009

Деда, хоћеш ли да нам испричаш


Nikad nisam imao takav uredjaj kao sto je opisani, moji bili otpisani mnogo ranije.
Ja sam morao da koristim alternativne modele ali su programi bili orijentisani po modelu "Sta kuvati danas" i "Pogodi ko dolazi...". Kako sam zavideo deci koja su imala dede..

Sada, kad sam ja postao model niko nece da me slusa.
Svi hoce glasno i sareno, nikog ne interesuje sum starih vremena i, pomalo izbledela, titrava slika.

A ovo:
"„Био је новембар 1943", започео је он, „Фавила и ја бејасмо у планини, плашили смо се немачке одмазде. Било је седам сати једног свежег јесењег јутра, дувао је источни ветар, слана је пала по пољима, сећам се да сам спазио пуно вргања, отприлике тридесет и шест, али, баш кад сам се спремао да их уберем, зачуло се брујање мотора и доле на путу угледао сам колону на чијем челу се налазио мајор Ханс Ригер из Диселдорфа, Шпаркштрасе 124. У колони је било пет камиона Магирус, са по 23 војника и минобацачем 120, као и џип са два лака митраљеза од 180 хитаца у минуту, а возио га је неки каплар Ото, Баварац, висине 180 цм, с плавим брчићима и ожиљком испод десног уха..."

znaci da se Telemah 87 wireless vezom udenuo u Google.

Hvala Ti sto ne spavas, Nocna ptico!
jesen92 jesen92 11:52 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

Sada, kad sam ja postao model niko nece da me slusa.
Svi hoce glasno i sareno, nikog ne interesuje sum starih vremena i, pomalo izbledela, titrava slika.
.....eh doktore, zato ove nove tehnologojije nisu bas tako lose....kad niko nece da te slusa u kuci "slusace" te neko, na primer, ovde na blogu...neke nocne ptice koje vole da se secaju zajedno sa tobom...
NNN NNN 12:08 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

Ja sam morao da koristim alternativne modele ali su programi bili orijentisani po modelu "Sta kuvati danas" i "Pogodi ko dolazi...". Kako sam zavideo deci koja su imala dede..

Čini mi se da se radi o modelu Baba. Model je prepoznatljiv i po programu: -Jesi čula slatka, ...? I -Zamisli, umr'o XY a nije imao ni 214 godina. Naš model je imao i omiljene (više puta reprizirane) serije: -Kako su hteli da me udaju za četnika i -Zašto sam se razvela od vašeg #$#*$%grrr*$# dede...
BFN
Dr M Dr M 12:16 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

"slusace" te neko, na primer, ovde na blogu...neke nocne ptice


Onda, "cujemo" se veceras...
Dr M Dr M 12:30 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

Čini mi se da se radi o modelu Baba


Dobro Ti se cini, BFN.
Ja imao po jedan komad u svakoj sobi( inicijalni model i sestre joj) pa sam mogao da biram programe:

1. "Beograd koga vise nema.."
2."Lepota je pola zdravlja..a drzeci muski, druga polovina".
3."Price iz klasicne starine, francuski, latinski."
4. SF program: "Kad se vrate Nasi...
mirelarado mirelarado 13:50 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

Dr M
Sada, kad sam ja postao model niko nece da me slusa.
Svi hoce glasno i sareno, nikog ne interesuje sum starih vremena i, pomalo izbledela, titrava slika.

znaci da se Telemah 87 wireless vezom udenuo u Google.


Има нас пуно овде који са задовољством слушамо Твоје приче, Др М.
Модел Баба је, чини ми се, душу дао да унук пожели да студира медицину. Кад се само сетим свих бабиних редовних и подробних извештаја о здравственом стању исписница, то су тек биле језиве приче... :)

А Телемах је, као и телевизија уопште, морао да доспе и на Интернет...




mirelarado mirelarado 14:22 07.06.2009

Re: Деда, хоћеш ли да нам испричаш

Čini mi se da se radi o modelu Baba. Model je prepoznatljiv i po programu: -Jesi čula slatka, ...? I -Zamisli, umr'o XY a nije imao ni 214 godina. Naš model je imao i omiljene (više puta reprizirane) serije: -Kako su hteli da me udaju za četnika


Мој модел је стално емитовао и криминалистичку серију Како је чукун-баба умлатила Турчина и Зашто се прадеда није вратио из заробљеништва...
NNN NNN 11:56 07.06.2009

Od prve

do poslednje rečenice nisam mogla da skinem osmeh s lica. Hvala! Sjajna priča.
BFN
jednatanja jednatanja 13:53 07.06.2009

Re: Od prve

Takođe(r)!
mirelarado mirelarado 13:53 07.06.2009

Re: Od prve

NNN
do poslednje rečenice nisam mogla da skinem osmeh s lica. BFN


Ни ја, док сам преводила.
Хвала, БФН.


bocvena bocvena 17:00 07.06.2009

Re: Od prve

mirelarado

NNNdo poslednje rečenice nisam mogla da skinem osmeh s lica. BFNНи ја, док сам преводила.Хвала, БФН.


Potpisujem Biljanin komentar!
Mirela, zavidim ti što kao prevodilac imaš privilegiju premijere u čitanju. Hajde jednom, kad ti vreme dozvoli, napiši nešto o tajnama prevodilačkog zanata (a po mom mišljenju - umetnosti).
topcat topcat 17:29 07.06.2009

Re: Od prve

bocvena
Hajde jednom, kad ti vreme dozvoli, napiši nešto o tajnama prevodilačkog zanata (a po mom mišljenju - umetnosti).


Pisalo se nešto kod Pižona.

Ima i nekoliko mirelinih sjajnih komentara.
mirelarado mirelarado 20:28 07.06.2009

Re: Od prve

bocvena
Hajde jednom, kad ti vreme dozvoli, napiši nešto o tajnama prevodilačkog zanata (a po mom mišljenju - umetnosti).


Хвала, Боцвена. Бојим се да би прича о теоријама и техникама превођења била досадна, а оно друго, ако га има, не умем да објасним. :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:00 09.06.2009

Re: Od prve

Mirela, ako ikad napishem neshto, dacu ti da prevedesh. Ovde svakako podrazumevam i mogucnost da je original vec na srpskom.

(nego onu obecanu knjigu, polako gurni tamo prema shumi ako stignesh.)
mirelarado mirelarado 02:24 09.06.2009

Re: Od prve

marco_de.manccini


Било би лепо да напишеш књигу, сумњам да би ти превод био потребан. :)




Biljana 77 Biljana 77 16:11 09.06.2009

Re: Od prve

ako ikad napishem neshto, dacu ti da prevedesh

Evo ja prevodim: ako ikad napišem nešto, daću ti da prevedeš. Šta bi sa dijakritikama?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:26 09.06.2009

Re: Od prve

biljaNNNa ti li si?

Nishta se nije desilo sa dijakriticima. Odnosno desilo se ono shto sam rekao da se deshava. Upravo sam stigao u Nemachku i dobio sam login i password tu na Institutu, neka stara Sun mashina, nemam pojma gde je shta, jedva sam Firefox nashao, a ne dijakritike. Ma jedva se borim nekako sa tastaturom, mishem i kursorom, sve mi je novo i chudno i nezgrapno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:28 09.06.2009

Re: Od prve

biljaNNNa ti li si?

Nishta se nije desilo sa dijakriticima. Odnosno desilo se ono shto sam rekao da se deshava. Upravo sam stigao u Nemachku i dobio sam login i password tu na Institutu, neka stara Sun mashina, nemam pojma gde je shta, jedva sam Firefox nashao, a ne dijakritike. Ma jedva se borim nekako sa tastaturom, mishem i kursorom, sve mi je novo i chudno i nezgrapno.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:38 09.06.2009

Re: Od prve

odlično znači našo si sekretarice?
vishnja92 vishnja92 16:45 09.06.2009

Re: Od prve

ama de ste bre vi ? :))))))
presli pola sveta i nastavili s ovim :))))

dobro dosli na ovu stranu vodurine
mirelarado mirelarado 16:50 09.06.2009

Re: Od prve

marco_de.manccini
biljaNNNa ti li si?

Nishta se nije desilo sa dijakriticima. Odnosno desilo se ono shto sam rekao da se deshava. Upravo sam stigao u Nemachku i dobio sam login i password tu na Institutu, neka stara Sun mashina, nemam pojma gde je shta, jedva sam Firefox nashao, a ne dijakritike. Ma jedva se borim nekako sa tastaturom, mishem i kursorom, sve mi je novo i chudno i nezgrapno.


Ко о чему Биља о дијакритикама (још морају бити и женског рода!) :))
Него, Марко, јеси ли погледао онде у својој пошти оно за књиге?
Зна Вишња, систем функционише боље него Телемах после оправке. :)
vishnja92 vishnja92 16:53 09.06.2009

Re: Od prve

Зна Вишња

jeste :)
Biljana 77 Biljana 77 18:12 09.06.2009

Re: Od prve

marco_de.manccini
biljaNNNa ti li si?
.....jedva sam Firefox nashao, a ne dijakritike. Ma jedva se borim nekako sa tastaturom, mishem i kursorom, sve mi je novo i chudno i nezgrapno.


njanja_de.manccini
odlično znači našo si sekretarice?


Aha, to čudno i nezgrapno su sekretarice...
A vama grofe, ništa ne promiče, ja sam, ja sam...
Biljana 77 Biljana 77 18:16 09.06.2009

Re: Od prve

Ко о чему Биља о дијакритикама (још морају бити и женског рода!) :))

Pardon, o dijakriticima... Još i kritikujem ... Povukao me sopstveni naslov... Ts..ts...ts...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana