Zvuci neverovatno, ali je istinito :)

scabies RSS / 05.06.2009. u 22:11

home-birth-free-birth.jpg

Svima nam je poznato da trudnoca traje 9 meseci. Ginekolozi tvrde da traje bas 280 dana, odnosno 40 nedelja ili 10 lunarnih meseci (10 x 28dana).

A da sad to primenimo na jedan konkretan slucaj.

Zamislimo jednu zenu koja je u drugom stanju. I zamislimo da je zadnju menstruaciju dobila 21. aprila Obzirom da se ovulacija desava 14 dana ciklusa, oplodjenje se dogodilo 5. maja (da tako zamislimo).

Zamislili?

Odlicno. Toj zeni termin porodaja bi bio 28. januar 2010.  Znate kako se racuna termin? Vrlo jednostavno: na dan poslednje menstruacije se doda 7 dana pa oduzme 3 meseca.

E, sad, ovo znaci da ce nasa zamisljena zena 28. decembra uci u deveti mesec trudnoce. A ako se ne porodi do 28. januara to ce znaciti da ulazi u deseti mesec. A sad da zamislimo da se bebi ne zuri pa odlozi svoj dolazak na svet jos 7 dana. Zamilili? Koji ce to datum biti? 4. februar 2010. 

A sad da izracunamo koliko ce beba biti stara tog 4. februara? Sta smo rekli-oplodjenje je bilo 5. maja. To znaci da ce beba 4. februara biti stara manje od 9 meseci. Mislite da sam se zabrojala? Hajdemo zajedno:  5.jun-1 mesec, 5.jul-2mesec, 5.avgust-3meseca, 5.septembar-4, 5oktobar-5, 5novembar-6, 5.decembar-7, 5.januar-8, 5. februar bi bio 9meseci. Razumete? Beba rodjena u desetom mesecu trudnoce je stara  manje od 9meseci. 

Jedini logican zakljucak u celoj ovoj zbrci je da beba nije prisutna sve vreme trudnoce, tj. da trudnoca traje duze nego sto postoji plod. Zvuci uvrnuto, ali obrni-okreni racunica je uvek ista.

Mislite o tome...

:-)

EDIT: Zvuči čudno, ali u prvoj nedelji, koja se računa kod trudnoće, žena još uvek nije trudna!



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

crystalviolet crystalviolet 22:14 05.06.2009

Prva :)

I mase

scabies scabies 22:17 05.06.2009

Re: Prva :)

Znas fazon...psssst
maksa83 maksa83 22:24 05.06.2009

imagine

oplodjenje se dogodilo juce (da tako zamislimo).

Zamislili?

Ne mogu da zamislim.
Daj neke slike.
scabies scabies 22:29 05.06.2009

Re: imagine

Ne mogu da zamislim.
Daj neke slike.


maksa83 maksa83 22:30 05.06.2009

Re: imagine

:))))))

Uaaaaaaaa!
scabies scabies 22:38 05.06.2009

Re: imagine

Uaaaaaaaa!
Dobro, 'ajde za slabije djake, da i oni mogu da prate na casu
maksa83 maksa83 22:48 05.06.2009

Re: imagine

Dobro, 'ajde za slabije djake, da i oni mogu da prate na casu

Hvala!

Ta slika izgleda kao da prikazuje neke one ... uh ... postkoitalne razgovore

('Naš ono: "priiičaj mi neeešto" - tri reči od kojh se muškarcima munjevito diže ... kosa na glavi).

Ništa, izgleda da mi se smeši avgust.
scabies scabies 22:53 05.06.2009

Re: imagine

Ništa, izgleda da mi se smeši avgust.
Da ne bude da nisam poqsala sve da te spasim avgusta...
edi-va edi-va 19:11 06.06.2009

Re: imagine

bocvena bocvena 20:49 06.06.2009

Re: imagine

('Naš ono: "priiičaj mi neeešto" - tri reči od kojh se muškarcima munjevito diže ... kosa na glavi).

Stvarno, nisam znala! Svašta čovek nauči na blogu.

Ili još bolje - pričaj mi nešto lepo...o meni (Kako je propao rock'n'roll)

Scabies, izvini, ništa nisam shvatila oko ovog računanja. Nije problem u tebi, već u meni (još jedna divna fraza!).
scabies scabies 09:01 07.06.2009

Re: imagine

Edi-va
scabies scabies 09:06 07.06.2009

Re: imagine

Scabies, izvini, ništa nisam shvatila oko ovog računanja. Nije problem u tebi, već u meni

Da si text uhvatila na pocetq i ispratila celu njegovu metamorfozu (tj. moje neuspele poqsaje da napravim primer bez i jedne racunske greske) znala bi da je problem ipak u meni Nisam bas najbolje uspela da predstavim tu nelogicnost da zena prvih 2 nedelje trudnoce-nije trudna... A posle kazu da nema trudnoce bez sexa...nije nego
madam_mym madam_mym 22:54 05.06.2009

da izračunamo

koliko je bio star moj bebac kad se rodio?
poslednja menstruacija 08. februara, izračunali mi termin 17. novembar, a ON SE RODIO 31. oktobra!
(možda zato što sam ja pala sa visine od 170cm, na ledja, i izašla iz te kotlarnice bez stepenica, tj. dižući se na ruke, kao prava sportistkinja - strah čini čuda, more!!!)
ali me zanima koliko je on tada bio star?
baš me zanima, jer je bio sićušan, samo 47 cm, mada 3200gr, ali Dr mi je rekao samo 15 dana pre toga da će bebac biti veoma krupan jer ima veeeeliki neki prečnik glave
i još, bebac je bio jako čupav svuda (lanugo malje i takoto), mada je zaplakao dok je još bio u porodjajnom kanalu, tek mu je izašla glava i ramena i videla se grudna kost malkice, ja sam ga čula kako se dere, a Dr mi je rekao koliko je tek izašao i čudio se kako to da već plače???!!!
pa koliko je bio star, moooooliiiim vas????
scabies scabies 23:07 05.06.2009

Re: da izračunamo

koliko je bio star moj bebac kad se rodio?
poslednja menstruacija 08. februara, izračunali mi termin 17. novembar, a ON SE RODIO 31. oktobra!
Ovaj njihov odredjeni termin se ne uklapa u racunicu koja je meni poznata, ali dobro nista to ne menja...
Sin se kazes rodio 17 dana pre termina... Dobro, da probamo.
Koncepcija se dogodila oko 22. februara, znaci on je bio star 8meseci i 9 dana, a ti se porodila u devetom mesecu, odnosno 17 dana pre punih 9. Opet ne stima, ali tako treba

scabies scabies 23:08 05.06.2009

Re: da izračunamo

I da, nisam te dugo nigde videla. Lepo je da si tu
crystalviolet crystalviolet 23:12 05.06.2009

Re: da izračunamo

Khm, khm...
Ja bih rekla, 35 nedelja i 6 dana, da budemo precizniji, 251 dan
crystalviolet crystalviolet 23:13 05.06.2009

Re: da izračunamo

Khm, khm...
Ja bih rekla, 35 nedelja i 6 dana, da budemo precizniji, 251 dan
madam_mym madam_mym 23:13 05.06.2009

Re: da izračunamo

8meseci i 9 dana, a ti se porodila u devetom mesecu, odnosno 17 dana pre punih 9. Opet ne stima, ali tako treba

hvala, hvala, hvala


scabies scabies 23:15 05.06.2009

Re: da izračunamo

Ja bih rekla, 35 nedelja i 6 dana, da budemo precizniji, 251 dan

Verovatno si u pravu. Matematika otkazala-verujem tvojoj racunici.
I sledeci put ce biti dovoljno da jednom kazes
madam_mym madam_mym 23:15 05.06.2009

Re: da izračunamo

I da, nisam te dugo nigde videla. Lepo je da si tu

zbog tog bebirona, kome je sada 21.
i sa kojim se ovih dana otimam oko ovog jedinog kompa

grabim svaku priliku, ali jedva stižem
madam_mym madam_mym 23:17 05.06.2009

Re: da izračunamo

Ja bih rekla, 35 nedelja i 6 dana, da budemo precizniji, 251 dan


hvala, hvala, hvala
scabies scabies 23:17 05.06.2009

Re: da izračunamo

kome je sada 21
Mislis 21 godina i 251 dan
madam_mym madam_mym 23:22 05.06.2009

Re: da izračunamo

Mislis 21 godina i 251 dan

ne znam šta da mislim
20g +217 dana
madam_mym madam_mym 23:23 05.06.2009

Re: da izračunamo

ne znam šta da mislim


i zaista, zašto se ne računa i ono vreme u stomaku ??? Ma, znam, ali.....
praskvica praskvica 23:23 05.06.2009

šta je ovo

evo naterala si me da "metodom mobilnih telefona" izračunam
uđeš u kalendar, obeležiš 4.jun, klikneš 40 puta na dole (što sam je li smislila da ne bih 280 puta kliktala desno)
i dobiješ 11. mart 2010. U deveti onda ulazi 11.februara.

moj primitivni algoritam ne trpi informacije tipa poslednja menstracija i slično, tako momenat oplodnje mora biti poznat pre bilo kakvog računanja
scabies scabies 23:35 05.06.2009

Re: šta je ovo

uđeš u kalendar, obeležiš 4.jun, klikneš 40 puta na dole (što sam je li smislila da ne bih 280 puta kliktala desno)


scabies scabies 23:42 05.06.2009

niko nije provalio gresq

Eto kad se ja petljam u racun, a nikad mi 2+3 nisu 5.
U prvom textu je bilo par gresaka, uslovljenih jdnom sistemskom, ali sad sam to (nadam se) ispravila...
I dalje ne stima.
topcat topcat 23:45 05.06.2009

Re: niko nije provalio gresq

scabies
Eto kad se ja petljam u racun, a nikad mi 2+3 nisu 5.
U prvom textu je bilo par gresaka, uslovljenih jdnom sistemskom, ali sad sam to (nadam se) ispravila...
I dalje ne stima.


Ajde, prije nego nam odaš.

Ja sam izletila kao "hitan slučaj" jer su doktori planirali da ću se roditi mjesec dana kasnije.
Mamu nije iznenadilo jer je mama "znala" a doktori "nemaju pojma"
madam_mym madam_mym 23:49 05.06.2009

Re: niko nije provalio gresq

Eto kad se ja petljam u racun, a nikad mi 2+3 nisu 5.

kažu da Dr i med.sestre ne bi ni otišli u zdravstvo da su znali da računaju
ma, zlobnici!!!
i još kažu da smo u zdravstvo pobegli od matematike
scabies scabies 00:03 06.06.2009

Re: niko nije provalio gresq


Ajde, prije nego nam odaš.
Cuti bas sam se napatila. Meni racun ne funkcionise ni u podne, a tek posle ponoci
praskvica praskvica 00:17 06.06.2009

Re: niko nije provalio gresq

Ček bre, kad računaš termin na poslednju menstraciju dodaš 7 dana i 9 meseci, a zamišljamo ovu da se oplodila 14 dana posle menstruacije. Tu je zez, a? oko tih 7 dana (neke pretpostavke oko oplođenja, šta li), I još malo februar zamuti sa brojem dana??
scabies scabies 00:25 06.06.2009

Re: niko nije provalio gresq

Ček bre, kad računaš termin na poslednju menstraciju dodaš 7 dana i 9 meseci
ne dodaje se 9 vec se oduzima 3 da bi se svi zbunili (ne zato, vec zato sto je lakse za racun, valjda), inace je 9+3=12, ako opet ne gresim?
Mada tu imaju dve formule u zavisnosti od meseca da li je pre februara ili posle, ali to sam zaboravila pa koristimo zato ovde samo ovu.
Inace, jesi na tragu...
praskvica praskvica 00:43 06.06.2009

Re: niko nije provalio gresq

ne dodaje se 9 vec se oduzima 3 da bi se svi zbunili (ne zato, vec zato sto je lakse za racun, valjda),

ok, jasno, samo ovako, bar meni, izgleda jasnije da se na trudnoću doda 7 dana (ako je to uopšte poenta naravno)
odustala
laku noć
miloradkakmar miloradkakmar 01:09 06.06.2009

Preporučio

Samo da se javim.
Nastavite razgovor.
scabies scabies 08:19 06.06.2009

Re: Preporučio

Samo da se javim.

NNN NNN 11:15 06.06.2009

Je l' ti to nešto nagoveštavaš?

scabies scabies 14:47 06.06.2009

Re: Je l' ti to nešto nagoveštavaš?

samo poqsvam da ukazem na jos jednu prevaru u zdravstvu
cassiopeia cassiopeia 12:10 06.06.2009

...

Prvo si rekla da trudnoća traje 10 lunarnih meseci - 280 dana, a posle si računala da je dete začeto 5.maja rođeno 4.februara mlađe od devet meseci i ovde ne računaš lunarne mesece već ove naše od 30 - 31.dan. Scabies, Scabies hoćeš da nas nasankaš da računamo a ono prosto ki pasulj.

Nego što reče NNN
Je l' ti to nešto nagoveštavaš?
shumska shumska 13:31 06.06.2009

Re: ...

ova tvoja priča scabies me podseti na trenutak "prosvetljenja" moga, kada sam na mesec mog rodjenja oduzela 9 meseci i shvatila da sam začeta u vreme godišnjih odmora, a zatim terala majku da mi ispriča gde se to desilo!!
bila sam mala tada, ali definitivno nije loše zapitati se za takve stvari...
maksa83 maksa83 13:46 06.06.2009

Re: ...

bila sam mala tada, ali definitivno nije loše zapitati se za takve stvari...

Ja kad sam se zapitao shvatio sam da sam napravljen za 8. mart. Ništa nikog nisam pitao nego sam sam zaključio da je tata zaboravio da kupi poklon, pa je morao da kompenzuje. Eklatantan primer kako kratkoročna ušteda može da izazove dugoročan trošak.
scabies scabies 14:50 06.06.2009

Re: ...

Prvo si rekla da trudnoća traje 10 lunarnih meseci - 280 dana, a posle si računala da je dete začeto 5.maja rođeno 4.februara mlađe od devet meseci i ovde ne računaš lunarne mesece već ove naše od 30 - 31.dan.
Na dobrom si tragu, ali nisi u pravu
Ajde da sve svedemo na nedelje, da se manemo meseci, mozemo da primenimo Praskvicinu mobilni telefon metodu. Dobicemo da je u 41. nedelji (sedam dana posle termina) beba stara 39
scabies scabies 14:50 06.06.2009

Re: ...

bila sam mala tada, ali definitivno nije loše zapitati se za takve stvari.
Ja prerasla da pitam
shumska shumska 15:41 06.06.2009

Re: ...

za 8. mart. Ništa nikog nisam pitao nego sam sam zaključio da je tata zaboravio da kupi poklon, pa je morao da kompenzuje.


topcat topcat 18:00 06.06.2009

Re: ...

maksa83
bila sam mala tada, ali definitivno nije loše zapitati se za takve stvari...
Ja kad sam se zapitao shvatio sam da sam napravljen za 8. mart. Ništa nikog nisam pitao nego sam sam zaključio da je tata zaboravio da kupi poklon, pa je morao da kompenzuje. Ekletantan primer kako kratkoročna ušteda može da izazove dugoročan trošak.


A ja za novu godinu.
Šta li je tek taj zasrao?
teodorakaze teodorakaze 19:00 06.06.2009

Re: ...

Ekletantan primer kako kratkoročna ušteda može da izazove dugoročan trošak.



Nikad se to nisam pitala, al' sad kad sam preracunala, mislim da su me napravili na caletov rodjendan! Toliko o poklonima
topcat topcat 19:11 06.06.2009

Re: ...

teodorakaze
Toliko o poklonima

Izgleda da smo nastali kao posljedica opće besparice!
maksa83 maksa83 19:47 06.06.2009

Re: ...

Izgleda da smo nastali kao posljedica opće besparice!

Znaš kako kažu: Seks i televizija - sirotinjska zabava.
topcat topcat 20:08 06.06.2009

Re: ...

maksa83
Znaš kako kažu: Seks i televizija - sirotinjska zabava.


Za nove generacije tu je i komp.

Ne čujem dobro od ovih novih smajlića!
madam_mym madam_mym 00:33 07.06.2009

Re: ...

Eklatantan primer kako kratkoročna ušteda može da izazove dugoročan trošak.



madam_mym madam_mym 00:37 07.06.2009

Re: ...

Za nove generacije tu je i komp.


pitali Pericu šta je to kompjuter, a on će - to je ono zbog čega mama i tata više ne spavaju zajedno
(što ne isključuje da prave bebu, jer, ako ćemo pravo, bebe se ne prave u snu )
scabies scabies 09:08 07.06.2009

Re: ...

Nikad se to nisam pitala, al' sad kad sam preracunala, mislim da su me napravili na caletov rodjendan!
Cekaj, a kako si racunala? 40 nedelja pre rodjena + 14 dana ili...?
teodorakaze teodorakaze 09:18 07.06.2009

Re: ...

scabies
Nikad se to nisam pitala, al' sad kad sam preracunala, mislim da su me napravili na caletov rodjendan!
Cekaj, a kako si racunala? 40 nedelja pre rodjena + 14 dana ili...?

ma ja ono odokativno - minus devet meseci, plus sam ja bila prebacila dve nedelje preko termina
NNN NNN 11:21 07.06.2009

Re: ...

Izgleda da smo nastali kao posljedica opće besparice!

Žmu i ja izgleda kao posledica nekoh restrikcija struje, decembar, zima.. Mada mojima je godišnjica krajem novembra, a Žmuovim polovinom decembra, tako da... Mo'ž biti i ona Maksina teorija o zaboravljenim poklonima. Btw. mi smo Srećicu doneli iz Grčke. Pssst!
BFN
NNN NNN 15:54 06.06.2009

Ne zvuči čudno...

Zvuči čudno, ali u prvoj nedelji, koja se računa kod trudnoće, žena još uvek nije trudna! Početak trudnoće, naime, računa se od poslednje menstruacije tako da, po ovom računanju, ispada da ste vi u prvoj nedelji trudnoće u stvari imali menstruaciju a da do začeća još nije ni došlo. Uskoro će vaš organizam stvoriti jajnu ćeliju koja će za 40 nedelja postati beba. link

Menstruacija je prestala a, ako niste jedna od 10 do 15 posto žena koje imaju ciklus tačno na 28 dana, još uvek niste trudni. Vaša jajna ćelija sada ovulira i tek treba da se sretne sa razigranim spermatozoidima. Dejt je zakazan za sledeću nedelju. link
BFN

EDIT: Ne računa se svuda isto. U tabeli koju ja imam u knjizi prevedenoj sa francuskog, za termin porođaja se uzima (pretpostavljeni)mogući datum začeća (poslednja menst. + 14 dana) + 9 meseci. Tj. u mom konkretnom slučaju prema francuskoj tabeli očekivani datum porođaja bio je 5. jul, a prema našim ginekolozima bio je 29. jun. U praksi, bio je 30. jun. Oni razlikuju trajanje amenoreje (odsustva menstruacije) i trajanje trudnoće.
scabies scabies 08:57 07.06.2009

Re: Ne zvuči čudno...

Zvuči čudno, ali u prvoj nedelji, koja se računa kod trudnoće, žena još uvek nije trudna!

Bravo, Biljana!!!
To je poenta. A meni je to sve izazvalo strasnu konfuziju pre nego sto sam skapirala da postoji gestacijsko (od poslednje menstruacije) i postkoncepcijsko trajanje trudnoce (od zaceca)... Ali dok sam shvatila-koja je to agonija bila: racun, digitron, datumi, primeri...nesto poput ovoga sto sam ovde poqsala da predstavim...
NNN NNN 11:15 07.06.2009

Re: Ne zvuči čudno...

Bravo, Biljana!!!
To je poenta.



BFN
scabies scabies 17:26 07.06.2009

Zamislite sad

I ja se samo pitam da li je ova ginekoloska zavrzlama imala svoje zrtve... Mislim, da li se neki tata u trenucima sumnje bacio na racun, pa oduzeo tih 40 nedelja i dosao do zakljucka da on nikako ne moze biti otac deteta jer u to vreme nije vidjao zenu jer je bio na putu?
topcat topcat 17:32 07.06.2009

Re: Zamislite sad

scabies
I ja se samo pitam da li je ova ginekoloska zavrzlama imala svoje zrtve... Mislim, da li se neki tata u trenucima sumnje bacio na racun


Možda ako je klinac ličio na poštara ili susjeda...
scabies scabies 17:46 07.06.2009

Re: Zamislite sad

da, ali zamisli(te) tatu kome supruga saopstava da je u 8 nedelji trudnoce, a on se pre mesec i po dana vratio sa prekookeanskog broda...
topcat topcat 17:48 07.06.2009

Re: Zamislite sad

scabies
da, ali zamisli(te) tatu kome supruga saopstava da je u 8 nedelji trudnoce, a on se pre mesec i po dana vratio sa prekookeanskog broda...

Pa dobro...to sad tjedan gore-dole...
Mada bilo je sigurno i takvih slučajeva.

acky acky 21:42 09.06.2009

helouuu

Ja samo da se javim da sam tu!
(i sve pomalo nisam, pa za dan i po promakne mi tema)

a i ove su mi računice potpuni zbunj

pa me opet malo nema...

Al reko' samo da mahnem društvu...
scabies scabies 21:55 09.06.2009

Re: helouuu

Al reko' samo da mahnem društvu...
A bas sam se pitala gde si...
Hansel Hansel 21:44 10.06.2009

I ja...

... da se samo javim! Štivo je zanimljivo, nema šta, posvetiću se proučavanju...
scabies scabies 22:06 10.06.2009

Re: I ja...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana