Društvo

Novinarstvo, sportsko

Aleksandar Stosic RSS / 28.05.2009. u 09:57

Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Cesto dok citam strane novine ne mogu da se zaustavim. Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje. Isto tako cesto dok citam nase novine, nebitno koje-uglavnom sve, cesto uhvatim sebe kako samo prelistavam strane, kako citam vec procitane vesti od sinoc sa weba, apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije. I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin. A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet  W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

Sledi prikaz kako jedna beogradska ugledna novinaska kuca izvestava s sinocne finalne utakmice izmedju Barcelone i Manchester Uniteda, a kako jedna dablinska novinska kuca:

1. Ugledan beogradski dnevni list:

Barselona prvak Evrope!

Fudbaleri Barselone osvojili su treću titulu prvaka Evrope nakon što su u finalu Lige šampiona savladali Mančester junajted rezultatom 2:0.

Početak spektakularnog meča u Rimu i duel dve najbolje evropske, a u ovom trenutku verovatno i svetske ekipe, uveličao je Andrea Bočeli koji je glasom i uz prigodnu koreografiju na terenu milionskom auditorijumu žestoko podgrejao pete napravivši uvod kakav na kraju krajeva i dolikuje najboljim timovima Lige šampiona u sezoni 2008/09.
Naelektrisano iščekivanje najbitnije utakmice sezone nisu uspeli da potpuno sakriju strah da će se na Olimpiku "gledati šah", mada je Bočelijev vokal možda ostavio i preveliki uticaj na fudbalere Barse koji su na počeku meča loptu prepustili Junajtedu. Da je makar jedan od tri pokušaja Kristijana Ronalda pronašao put do mreže u prvih desetak minuta vrlo je moguće da bi ekipa ser Aleksa Fergusona stekla sve uslove da do kraja i zadrži prednost. Ipak, jedan pas i trenutak magije Samjuela Etoa potpuno su isekli tok utakmice i najavili spektakl u režiji španskog predstavnika.
Inijesta je u prvom pravom napadu svoje ekipe poslao odličnu loptu za Kamerunca, koji je veoma lako "slomio" Nemanju Vidića po desnom boku i hladnokrvno završio munjevitu akciju - 1:0 za Barselonu u 10. minutu! Sve što je gledano pre toga je brzo zaboravljeno, a potez Eta ili kiks Vidića odneo je prevagu u korist Katalonaca koji su prepoznatiljivom pas igrom znali da i po nekoliko minuta drže Junajted bez lopte.
Na drugoj strani terena se igralo retko, uglavnom preko Kristijana Ronalda koji je sa nekoliko sjajnih poteza pokazao koliko mu se večeras igrao fudbal. Uz njega, Vejn Runi je stigao da pokuša ponešto po levoj strani, a priliku da nešto promeni imao je još i Rajan Gigs posle slobodnjaka koji je u 16. minutu izborio neumorni Portugalac.
Dva minuta kasnije Leo Mesi je "bombom" sa 25 metara zamalo odgovorio svima koji govore da ga "nema nigde na velikim utakmicama" i definitivno vratio težište igre na stranu svojih rivala, ali je Argentinac najbolje ostavio za nasatavak. U međuvremenu, Ćavi, Inijesta, Silvinjo i naravno Mesi su do kraja poluvremena "vezli" na 30-ak metara od gola, retke izgubljene lopte je čistio Jaja Ture, a smireno napredovanje ka Edvinu van der Saru prekidano je uglavnom samo zbog želje igrača Barselone da na previše lep način završe akciju. Činjenica da su Katalonci nekoliko puta imali prostor za "normalnije" pasove ili šuteve sa distance očigledno ih nije mnogo zanimala, pa je sam finiš prvog poluvremena bio i najbolja slika tog dela utakmice (ne računajući prvih 9 minuta). Inijesta je majstorski "promešao" tri igrača, a onda umesto da pošalje loptu po zemlji pokušao da je potkopa i pošalje Anriju na glavu. Prošla je samo nekoliko santimetara iznad, pre nego što je sudija označio kraj prvih 45 minuta.
U nastavku meča Barsa je nasatvila ples, a sticao se utisak da se Mančesteru ostavlja onoliko prostora koliko je ekipa Pepa Gvardiole bila otvorena. Tri minuta kombinovanja Katalonaca iznenada su napravila rupu u odbrani Junajteda, Anri je pobegao po levom boku, potom slomio Ferdinanda,a onda iskosa sa desetak metara mlako šutirao u Van Der Sara! Pet minta kasnije Inijesta je fauliran na dvadesetak metara od gola, a slobodnjak Ćavija pobegao je Van der Saru i na njegovu sreću zviznuo stativu. Daleko bolju igru u prvih 20. minuta Barsa je konačno pretvorila u drugi pogodak u 69. minutu kada je posle male škole fudbala na sredini terena Ćavi ubacio loptu na peterac iza Ria Ferdinanda i pravo na glavu Lea Mesija koji je u stilu najboljeg centarfora glavom prebacio Van der Sara za najavu velikog slavlja katalonskog kluba.
Uzbuđenjima nije bilo kraja je je tri minuta kasnije Mančester uzvratio preko Gigsa čiji je šut blokiran, a u nastavku akcije na odbijenu loptu loše je reagova Ronaldo sa samo par metara. Iako je u nastavku uveo Teveza, Berbatova i Skolsa, ser Aleks Ferguson nije dobio željeni efekat u napadu, a do kraja susreta samo je bugraski reprezentativac "pripretio" u 87. minutu kada je posle kornera glavom poslao loptu preko gola. Barsa je između toga pretila preko veoma raspoloženog Pujola, a u najboljoj šansi u 83. minutu propustio je da posle lepe akcije svojih saigrača savlada istrčalog Van der Sara.
Pujol do kraja ipak nije zažalio što nije dao gol jer je samo nekoliko minuta kasnije sudij Masimo Busaka označio kraj, čime je stavljena tačka na Ligu šampiona 2008/09 koja je po treći put u istoriji pripala Barseloni.

2. Dnevni list iz Dablina:

Beautiful Barca rise above the ordinary

To call Barcelona the champions of Europe this morning is to give them their lesser title. The one they demand, unquestionably, is champions of football.

Champions of the game that can, even in this high pressure age of super athleticism and grinding work assignments, still be exquisite. The margin of victory was two goals, but the gap between the ambitions --and the execution -- of the two teams touched on infinity.

In the end, the goals of Samuel Eto'o and Lionel Messi, who outshone a petulant Cristiano Ronaldo quite utterly, merely scraped the surface of Barcelona's superiority. Those of us who doubted the iron content of their constitution, could only watch with a degree of awe -- book ourselves a little stint of self-mockery.

United, we believed, were filled with confidence. They had a plan and they had the steel, but long before the end the plan was in ruins and the steel might have been another form of plastic.

Alex Ferguson came here an emperor in search of another coronation

But he left a wiser man -- and one still more appreciative of football's capacity to cause both enchantment and shock. The crown, certainly, belonged this night to his young and idealistic and marvellously vindicated rival, Josep Guardiola. It will, a neutral football world must hope, be worn for some time.

Confirmation of Dimitar Berbatov's exclusion from the starting line-up was the anticipated statement of Ferguson's hard intent: ground-devouring force before languid skill.

Berbatov had spent some time explaining that he really is passionate about the cause, but plainly his manager on this occasion preferred his own reading of body language. The roar of Rooney's lung-power and the legs of Ji-Sung Park and Anderson were the old wolf's banker investment on this balmy night beside the Tiber.

Of course there was also Ronaldo, in a now familiar brooding mode as entered the stadium with his status as the world's best footballer never having been so directly challenged. Messi, the gilded contender, also seemed deemed in his thoughts when he arrived shortly before Eusebio, the great Benfica player who in 1968 came so close to beating United in their first European Cup final.

"Are you a United fan now," he was asked and he replied, with a face as solemn as the one he had when he left the Wembley field all those years ago, "No, I like United and I like Barcelona but I'm a fan of football and this should be a great match."

It should have been, indeed, and in some respects it unfolded that way, but after just eight minutes all the confidence Ferguson brought here, all his belief that he had the stronger legs, the stronger hearts and an almost infinitely stronger defence was critically undermined.

It was the work of Andres Iniesta, Barca's saviour at Stamford Bridge a few weeks ago, and Samuel Eto'o, who on the same occasion was scarcely visible anywhere near the trenches.

Here he exploded into them so ferociously he might have been armed with a hand grenade.

Iniesta did the donkeywork in the style of the thoroughbred he has been impersonating for some years now -- after Michael Carrick, entering a first-half nightmare that would be imposed with increasing touch and confidence by the network of Iniesta, Xavi Hendardez and Messi, lost control of the ball. Iniesta ran 40 yards, with every increasing assurance, before slipping the ball to Eto'o.

The rest was a grim formality for United as Eto'o went by Nemjana Vidic as though he didn't exist and coolly beat Edwin van der Sar at the near post. You could see so much life draining away from United at that moment of devastation.

For a few minutes, Ferguson's plan had shown every sign of working as United went at Barca in waves. The effect on the men who had been enchanting so much of the football world for so long was so disconcerting that Guardiola found it necessary to rush into the technical area with cries of reassurance.

He put them away quickly enough though when Iniesta and Eto'o manufactured their tranquiliser. Merlin couldn't have done better. The whole balance of the game was changed. Messi's presence became a little more apparent with each new moment. United sucked in their breath each time he took possession of the ball and by half time Ferguson's face was harrowed by concern.

Sublime

He was supposed to have the superior defence and the stronger runners, but what he didn't have was Barca's sublime capacity to perform outright artistry under the closest attention.

It meant that at half-time, Ferguson had to do more than rally his troops. He had to re-define their point -- and their purpose. He also, not too surprisingly, decided he had to bring on Carlos Tevez, in place of the ineffectual Anderson.

Tevez, naturally, responded with huge effort and one pass that sent Rooney away along the right was United's most penetrating moment for a good half hour. However, the worry was that Barca, who saw Xavi's free-kick smack against a post early in the second half, had by now just found too many reasons to believe in themselves.

It was a concern heavy enough for Ferguson to dismantle much of his original strategy with 25 minutes to go. Berbatov, earlier judged too passive for the assault that United had planned, came on for the pure runner Park.

It seemed like a last throw and there was reason enough to believe it was when Xavi, noting that almost the entire United defence had gone missing, sent a towering cross into the path of, who else, but the 5ft 7ins Messi. It was not the greatest shock of the night that the Little Big Man met it beautifully to arch the ball past Van der Sar.

It would be comfortable to say the champions of England were beaten. Unfortunately, though, it ran a little deeper than that. They had been undressed and outclassed by the most beautiful team in all of football.

Ja, kada procitam ovaj drugi izvestaj pozelim da ponovo treniram fudbal.



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

medjutim92 medjutim92 10:33 28.05.2009

Nasi sportski novinari losi?

Nikad ne bih pretpostavio...

ustvari, ocekujem tekstove nalik ovom drugom po novinama, ali tek za par dana, kad ljudi koji inace nisu sportski novinari krenu da pisu kolumne o sportu.. tu ce i da se nadje neki pismen tekst..
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:42 28.05.2009

Re: Nasi sportski novinari losi?

tu ce i da se nadje neki pismen tekst

Ne radi se o tome da li je tekst pismen, vec da li je neko pokusao da iz sebe izvuce maksimum, da napise nesto smisleno, nesto sto ce citaoca privuci, a ne samo prosto naglabanje sta se desilo: ...u 17. minutu XY je izveo centarsut, ali je YX za malo porebacio preko gola...
milovanovicns milovanovicns 11:04 28.05.2009

Re: Nasi sportski novinari losi?

Verovatno ces u tu grupi svrstati i polivalentnog Gorcina koji ima o svemu nesto da kaze/pise/stucne/....

Vec vidim njegove filozovske opservacije o pristupu i shvatanju igre, kao i kvalitetnu bljuzgu o "kocopernom petlicu" aka CR.

Inace, "kolege" iz rvackih medija, tj index.hr su dale zanimljiv komentar prvog gola Barse i nesto o mukama AF. Da ne bih prepricavao, tekst dajem izvorno: "Trenutno ga (AF) više muče neke druge scene, poput one iz osme minute kada je Eto'o zavrtio Nemanju Vidića poput kakvog kadeta iz Jedinstva iz Užica."

Objektivno, nema sta.
medjutim92 medjutim92 11:17 28.05.2009

Re: Nasi sportski novinari losi?

milovanovicns
Verovatno ces u tu grupi svrstati i polivalentnog Gorcina koji ima o svemu nesto da kaze/pise/stucne/....

Vec vidim njegove filozovske opservacije o pristupu i shvatanju igre, kao i kvalitetnu bljuzgu o "kocopernom petlicu" aka CR.


da ne bude zabune, ja nisam mislio na Gorcina. Jes grobar, jes pismen, al mnogo mrsomudi, dizvine ova sovra.
medjutim92 medjutim92 11:20 28.05.2009

Re: Nasi sportski novinari losi?

Aleksandar Stosic
tu ce i da se nadje neki pismen tekst

Ne radi se o tome da li je tekst pismen, vec da li je neko pokusao da iz sebe izvuce maksimum, da napise nesto smisleno, nesto sto ce citaoca privuci, a ne samo prosto naglabanje sta se desilo: ...u 17. minutu XY je izveo centarsut, ali je YX za malo porebacio preko gola...


Koliko mi se cini, uredjivacka koncepcija Monda je najslicnija Novostima, daju slobodu novinarima da prave neke izlizane fazone koji ponekad i ispadnu smesni (ali ponekad), i to je maksimum truda koji izvuku iz novinara.

Mislim da je Jelica u pravu dole gde kaze da postoji razlika izmedju vesti i komentara, tako nesto sam i ja mislio, al ja sam inzenjer a ona novinarka, ona barata terminologijom :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:49 28.05.2009

Ne mogu da verujem

Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje.

1. Aleksandre ti mešaš elementarne novinarske pojmove, koji nisu spojivi, izveštaj, vest i komentar. Izveštaj i vest jesu suvoparne novinarske forme, kojima je cilj samo da informišu čitaoca, slušaoca ili gledaoca. Izveštaj i vest treba da odgovore na osnovnih 3-5 pitanja, šta, gde, kada, zašto, kako. Svako unošenje emocija, metafora u izveštaj ili vest iste pretvaraju u komentar koji je sasvim druga novinarska forma.
Osnovna karakteristika socijalističkog novinarstva je bila upravo mešanje ova dva pojma, kroz šta se najbolje čitao uticaj režima na novinarstvo. Onog trenutka kada izveštač u svoj izveštaj ili vest (ili urednik umesto njega) unese metafore i emocije u izveštaj ili vest, tog trenutka počinje uticaj na čitaoce, makar i podsvesan, kojim se njima nameće stav prema nečemu što vest sadrži. Zbog toga su vesti i izveštaji režimskih medija zapravo nametanje stava i mišljenja korisnicima.
A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

Ovo definitivno pokazuje da ti mešaš izveštaj i komentar.
Inače, drugi "izveštaj" o sinoćnoj pobedi Barselone je tipičan komentar. To nije izveštaj. Dakle ako hoćeš emocije čitaj komentare na izveštaje i vesti.
2.
apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije.

I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin.

To je zato što agencijske vesti moraju da se prezentuju u obliku u kom ih je agencija objavila. Niko nema pravo da "dorađuje" tuđe izveštaje i piše ih svojim rečima, jer je to onda krađa tuđeg izveštaja. Dakle ili imaš svog izveštača ili prepisuješ vest, izveštaj od agencije kojoj si platio tu uslugu i navodiš izvor (tu agenciju ili medijsku kuću). I to prepisuješ od reči do reči, jer pod tim izveštajem je potpisana medijska kuća, odnosno njen novinar. A on nije rad da zbog tuđeg "dopisivanja" bude recimo tužen. Dopisivanje tuđih izveštaja nije dozvoljeno, to je da ponovim - krađa. Jedina varijanta je da sedneš i na osnovu agencijske vesti (ili vesti nekog drugog medija) napišeš komentar. Što više nije izveštaj ili vest, već komentar. A to više nije vest, izveštaj, koji pripada toj kući, već si ti autor komentara, a tvoja medijska kuća se pod to takođe potpisuje. Dakle, ako se npr. neko nađe uvređenim ili je bilo kako tvoj komentar problematičan, onda ćete ti i tvoja medijska kuća biti tuženi, a ne agencija ili medij čiju si vest komenatarisao. Svako odgovara za ono što je napisao i objavio. I zbog toga nije dozvoljeno dorađivati tuđe izveštaje.
Pisanje tuđih izveštaja na svoj način takođe nije dozvoljeno, to je krađa. Ako nemaš na licu mesta svog izveštača, a kreneš da interpretiraš tuđ izveštaj to je tipična novinarska krađa.
Dakle, izveštaj i vest jesu i treba da budu puko odgovaranje na 3-5 osnovnih novinarskih pitanja, sve ostalo, unošenje emocija, maštovit način pisanja, metafore...to je komentar. Mešanje ovih novinarskih formi je krajnje neprofesionalno i najčešće predstavlja osnovu za zloupotrebe medija, od strane onih koji hoće da nametnu svoje mišljenje kroz komentar prezentujući ga kao izveštaj ili vest.
milovanovicns milovanovicns 11:09 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

G-djo Jelice, ceo svet je juce imao priliku da gleda pomenuti mec. Obzirom da je u pitanju veliki mec, malo "filovanja" i davanja masti na volju u slobodnom stilu je sasvim dopusteno... Kad ako ne sad!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:15 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Nije sporno i moja tri muškarca su u dnevnoj sobi urlikala kao zveri...
Problem je samo što je naslov ovog bloga "Novinarstvo", a sadržaj predstavlja nepoznavanje osnova novinarstva.
"Izveštaji" sa utakmice su na ovom blogu uzeti kao primer za tvrdnje koje se odnose i na novinare i novinarstvo uopšte. Na žalost je i izbor primera pokazao da Aleksandar meša novinarske forme, a njegova kritika je dokazala da zapravo ne poznaje osnovne zakonitosti novinarstva.
Da ne govorim o prvoj rečenici ovog bloga:
Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

koja pokazuje da autor ne zna da izveštaj jeste i mora da bude puko ispisivanje činjenica.

Dakle, svi zainteresovani da saspu emocije svih vrsta kroz komentar o sinoćnoj utakmici, samo neka izvole, to je super. Ali izveštaj i vest su nešto sasvim drugo. Ja ne govorim o direktnom prenosu utakmica, tu ne znam kakva su pravila, nisam se time bavila, ali ovo drugo znam. Dakle i ja mogu da napišem izveštaj sa sinoćnje utakmice, pod uslovom da sam tamo bila i odgovorim na osnovnih pet pitanja. Teže bih komentarisala, odnosno napisala komentar na dotični događaj, em nemam prema tome emocija, em nemam znanja da se tim pozabavim.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:52 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

1. Aleksandre ti mešaš elementarne novinarske pojmove, koji nisu spojivi, izveštaj, vest i komentar. Izveštaj i vest jesu suvoparne novinarske forme, kojima je cilj samo da informišu čitaoca, slušaoca ili gledaoca. Izveštaj i vest treba da odgovore na osnovnih 3-5 pitanja, šta, gde, kada, zašto, kako. Svako unošenje emocija, metafora u izveštaj ili vest iste pretvaraju u komentar koji je sasvim druga novinarska forma.
Osnovna karakteristika socijalističkog novinarstva je bila upravo mešanje ova dva pojma, kroz šta se najbolje čitao uticaj režima na novinarstvo. Onog trenutka kada izveštač u svoj izveštaj ili vest (ili urednik umesto njega) unese metafore i emocije u izveštaj ili vest, tog trenutka počinje uticaj na čitaoce, makar i podsvesan, kojim se njima nameće stav prema nečemu što vest sadrži. Zbog toga su vesti i izveštaji režimskih medija zapravo nametanje stava i mišljenja korisnicima.

Inače, drugi "izveštaj" o sinoćnoj pobedi Barselone je tipičan komentar. To nije izveštaj. Dakle ako hoćeš emocije čitaj komentare na izveštaje i vesti.

To je zato što agencijske vesti moraju da se prezentuju u obliku u kom ih je agencija objavila. Niko nema pravo da "dorađuje" tuđe izveštaje i piše ih svojim rečima, jer je to onda krađa tuđeg izveštaja.

Problem je samo što je naslov ovog bloga "Novinarstvo", a sadržaj predstavlja nepoznavanje osnova novinarstva.

koja pokazuje da autor ne zna da izveštaj jeste i mora da bude puko ispisivanje činjenica

*napisao sam dve slajfne i puko mi komp,pa cu sada samo da sublimiram.

Jelice,
Mogu s tobom da se slozim da je naslov trapavo izabran pa si ti zato uletela klizecim u 5 minutu meca, te cu promeniti u "sportsko novinarstvo".
Znam ja vrlo dobro sta su izvestaj i vest, a sta reportaza i komentar. Dovoljno sam napisao svih ovih formi, o intervjuima da ne pricam da znam. Ali, u sportskom novinarstvu, a ovaj blog se bavi izvestajem sa fudbala bez obzira na to sto naslov ukazuje da je prica sira, ako bismo se vodili pukim izvestavanjem imali bi uvek jedan te isti tekst -po jedan za pobedu, remi i poraz, a samo bi se menjala imena i rezultat. Dakle, sportsko novinarstvo zahteva nesto malo vise. To nije klasican izvestaj kakav radimo kada pratimo strajk rudara, ili miting neke politicke partije. Tada je najlakse uraditi; stavis 5w u lid, das malo atmosfere, dve izjave i kraj.
Zamisli sad situcaiju da za pomenuto finale dobijes prosto od pola strane . Tu trerba da stavis sliku, naslov da bude onako fin, da imas izjave, takozvanu glavu (statuistiu meca) i koliko ti osatne prostora za izvestaj? manje od slajfne. I ajde ti onda meni kao citaocu taksativno anbroj sve ono sto sam ja video dok sam gledao utakmicu. Pa ubio bih seko siroce kada bih ujutro citao takav tekst. U ovom poslu, treba imati ono sto kazu nasi politiari vise od autnomije manje od nezavisnot. Dakle, vise od izvestaja manje od reportaze, a ne komentara. Ne mozes da ocekujes da ces na tako malom prostoru da pises i iuzvestaj i komentar i reportazu. To je nemoguce, ili je moguce ali ces da kasnis.
I jos nesto, pogazila si obecanje!

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:06 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Obećanje sam "pogazila" jer si me ti zamolio da ponovo komentarišem na tvom blogu. Da nisi požalio ?

Nije to samo naslov problem, već ceo ovaj deo u kome ti kritikuješ medijske kuće i novinare što profesionalno rade svoj posao:
Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Cesto dok citam strane novine ne mogu da se zaustavim. Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje. Isto tako cesto dok citam nase novine, nebitno koje-uglavnom sve, cesto uhvatim sebe kako samo prelistavam strane, kako citam vec procitane vesti od sinoc sa weba, apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije. I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin. A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

Ipak, primeri koje si odabrao pokazuju da ne poznaješ ili ne primećuješ razliku između komentara i izveštaja. Tvoj engleski primer je tipičan komentar i to nije izveštaj.
Primer koji navodiš uopšte nije bitan za kritiku koju si izneo na račun novinarstva uopšte. Kakve veze ima mešanje novinarskih formi sa tim koliko prostora imaš da to objaviš? Pa, zato su nama dnevnici u režimska vremena i izgledali kao promo-kampanje, a ne vesti.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:12 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Obećanje sam "pogazila" jer si me ti zamolio da ponovo komentarišem na tvom blogu. Da nisi požalio ?

je si li ti to malo cinicna? Drago mi je da si tu.
već ceo ovaj deo u kome ti kritikuješ medijske kuće i novinare što profesionalno rade svoj posao

Ne, i dalje stojim da sportski izvestaj ne sme da bude kao klasican izvestaj. Pitaj bilo kog sportskog novinara i rci ce ti isto.
Tvoj engleski primer je tipičan komentar i to nije izveštaj.

ne tu nema ni jednog komentara, tu ima samo suvih cinjenica vezanih za sinocni mec, ocima novinara kojis e razume u nesto. Izvestaj novinara, fudbalskog eksperta, koji zna malo vise od imena i boja dresova, koji se razume u taktiku, poznaje rad trenera, koji zna strategiju i istoriju i onda sve to ubaci u izvestaj.
Pa, zato su nama dnevnici u režimska vremena i izgledali kao promo-kampanje, a ne vesti.

ma sta me briga o socijalistickim vremenima, ja pricam o danasnjem vremenu i onome sto komentarisem sa svojim kolegama koji se svi odreda slazu u tome, pa je zato i ovaj blog nastao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:04 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

je si li ti to malo cinicna? Drago mi je da si tu.

Ako ti je drago i ako se sećaš da si me zamolio da ponovo komentarišem na tvom blogu, zašto onda to nazivaš gaženjem obećanja, zar to nije (suvaparno) rečeno - pozitivan odgovor na tvoju molbu? Dakle, kakvo pitanje, takav odgovor.
Ne, i dalje stojim da sportski izvestaj ne sme da bude kao klasican izvestaj. Pitaj bilo kog sportskog novinara i rci ce ti isto.

Aleksandre, prvi deo tvog bloga se odnosi na novinare i novinarstvo uopšte, dakle dok je to tako ja ga takvog i komentarišem. Ako hoćeš samo sportsko novinarstvo (mada je meni novinarstvo novinarstvo), onda "suzi" priču na ono o što je zaista tema tvog bloga.
But he left a wiser man -- and one still more appreciative of football's capacity to cause both enchantment and shock. The crown, certainly, belonged this night to his young and idealistic and marvellously vindicated rival, Josep Guardiola. It will, a neutral football world must hope, be worn for some time.

Jeste komentar, 'ajmo jednostavnije - čim u tekstu ugledaš emocije, prideve, metafore, to je komentar, a ne izveštaj.
ma sta me briga o socijalistickim vremenima, ja pricam o danasnjem vremenu i onome sto komentarisem sa svojim kolegama koji se svi odreda slazu u tome, pa je zato i ovaj blog nastao.

Šta mene briga šta ti komentarišeš sa svojim kolegama? Gde to piše u blogu? U blogu ti kritikuješ novinare i novinarstvo uopšte. A socijalistička vremena su bitna kao ilustracija do čega dovodi i čemu služi mešanje novinarskih formi.
Dakle, aj' ti smisli o čemu zapravo hoćeš da pišeš, šta je zapravo tema tvog bloga, pa to napiši. Pusti velikopotezno kritikovanje novinara i novinarstva, za koje bar na ovu temu osnova nemaš, iako to tako dobro i pompezno zvuči.
freiyauzemljicuda freiyauzemljicuda 13:50 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Ne razumem cemu ovolika polemika. Aleksandar je dao dva primera novniskih clanaka sa jucerasnje utakmice: jedan je dosadan, drugi je interesantan. I uopste nije poenta u tome koja je vrsta clanka- dal je izvestaj, vest, reportaza, vec kakav dojam doticni tekst ostavlja na citaoca. Jer citaoca boli uvo kojeg je tipa tekst.
Po meni najbolji kriticari novina i novinara su upravo citaoci. I kao citalac novina dajem sebi za pravo da kazem: nasi novinari i novine su svakog dana sve gori- i to mislim na novine i novinarstvo uopste. Ne postoje novine, ili barem ih ja jos uvek nisam nasla, pogotovo dnevne, koje izvestavaju realno, nepristrasno i interesantno. Smatrate da se jedan Kurir moze nazvati kvalitetnim dnevnim listom? Ili mozda Politika moze da parira jednom recimo francuskom Monde-u? Blic- New York Times-u?
Doduse, kakvi smo bili u novinarstvu- sada smo super. Ali ipak budemo realni, nase novinarstvo je daleko daleko od uspesnog...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:29 28.05.2009

Polemika

je zaradi prvog dela bloga

Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Cesto dok citam strane novine ne mogu da se zaustavim. Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje. Isto tako cesto dok citam nase novine, nebitno koje-uglavnom sve, cesto uhvatim sebe kako samo prelistavam strane, kako citam vec procitane vesti od sinoc sa weba, apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije. I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin. A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

u kome se ne pominje ni s od sportsko.
Ne postoje novine, ili barem ih ja jos uvek nisam nasla, pogotovo dnevne, koje izvestavaju realno, nepristrasno i interesantno.

Neće ih ni biti dok se budu mešale babe i žabe u novinarstvu.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:20 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Ako ti je drago i ako se sećaš da si me zamolio da ponovo komentarišem na tvom blogu, zašto onda to nazivaš gaženjem obećanja, zar to nije (suvaparno) rečeno - pozitivan odgovor na tvoju molbu? Dakle, kakvo pitanje, takav odgovor.

Rekao sam da si dobrodosla na moj blog, da bih voleo da dolazis jer mislim da imas sta da kazes. A nisam stekao utisak da ces da se vratis posto nisi nista rekla tim povodom.
Ako hoćeš samo sportsko novinarstvo (mada je meni novinarstvo novinarstvo), onda "suzi" priču na ono o što je zaista tema tvog bloga.

jelice suzio... smao naslov implicira na tvoju temu, a sam blog ne.
Jeste komentar, 'ajmo jednostavnije - čim u tekstu ugledaš emocije, prideve, metafore, to je komentar, a ne izveštaj.

jel moze reportaza, da se nadjemo na pola?
Šta mene briga šta ti komentarišeš sa svojim kolegama? Gde to piše u blogu? U blogu ti kritikuješ novinare i novinarstvo uopšte. A socijalistička vremena su bitna kao ilustracija do čega dovodi i čemu služi mešanje novinarskih formi.
Dakle, aj' ti smisli o čemu zapravo hoćeš da pišeš, šta je zapravo tema tvog bloga, pa to napiši. Pusti velikopotezno kritikovanje novinara i novinarstva, za koje bar na ovu temu osnova nemaš, iako to tako dobro i pompezno zvuči.

na ovo nemam komentar, zaista...
Nego, ajde sad iskreno da se manimo novinarske skole, koji ti je izvestaj bolji, kojem bi dala vecu ocenu, za koje bi se novine sutra uhvatila na trafici da si obican citac...?
jaksa scekic jaksa scekic 17:09 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Jelica Greganović
Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje.

1. Aleksandre ti mešaš elementarne novinarske pojmove, koji nisu spojivi, izveštaj, vest i komentar. Izveštaj i vest jesu suvoparne novinarske forme, kojima je cilj samo da informišu čitaoca, slušaoca ili gledaoca. Izveštaj i vest treba da odgovore na osnovnih 3-5 pitanja, šta, gde, kada, zašto, kako. Svako unošenje emocija, metafora u izveštaj ili vest iste pretvaraju u komentar koji je sasvim druga novinarska forma.
Osnovna karakteristika socijalističkog novinarstva je bila upravo mešanje ova dva pojma, kroz šta se najbolje čitao uticaj režima na novinarstvo. Onog trenutka kada izveštač u svoj izveštaj ili vest (ili urednik umesto njega) unese metafore i emocije u izveštaj ili vest, tog trenutka počinje uticaj na čitaoce, makar i podsvesan, kojim se njima nameće stav prema nečemu što vest sadrži. Zbog toga su vesti i izveštaji režimskih medija zapravo nametanje stava i mišljenja korisnicima.
A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

Ovo definitivno pokazuje da ti mešaš izveštaj i komentar.
Inače, drugi "izveštaj" o sinoćnoj pobedi Barselone je tipičan komentar. To nije izveštaj. Dakle ako hoćeš emocije čitaj komentare na izveštaje i vesti.
2.
apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije.

I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin.

To je zato što agencijske vesti moraju da se prezentuju u obliku u kom ih je agencija objavila. Niko nema pravo da "dorađuje" tuđe izveštaje i piše ih svojim rečima, jer je to onda krađa tuđeg izveštaja. Dakle ili imaš svog izveštača ili prepisuješ vest, izveštaj od agencije kojoj si platio tu uslugu i navodiš izvor (tu agenciju ili medijsku kuću). I to prepisuješ od reči do reči, jer pod tim izveštajem je potpisana medijska kuća, odnosno njen novinar. A on nije rad da zbog tuđeg "dopisivanja" bude recimo tužen. Dopisivanje tuđih izveštaja nije dozvoljeno, to je da ponovim - krađa. Jedina varijanta je da sedneš i na osnovu agencijske vesti (ili vesti nekog drugog medija) napišeš komentar. Što više nije izveštaj ili vest, već komentar. A to više nije vest, izveštaj, koji pripada toj kući, već si ti autor komentara, a tvoja medijska kuća se pod to takođe potpisuje. Dakle, ako se npr. neko nađe uvređenim ili je bilo kako tvoj komentar problematičan, onda ćete ti i tvoja medijska kuća biti tuženi, a ne agencija ili medij čiju si vest komenatarisao. Svako odgovara za ono što je napisao i objavio. I zbog toga nije dozvoljeno dorađivati tuđe izveštaje.
Pisanje tuđih izveštaja na svoj način takođe nije dozvoljeno, to je krađa. Ako nemaš na licu mesta svog izveštača, a kreneš da interpretiraš tuđ izveštaj to je tipična novinarska krađa.
Dakle, izveštaj i vest jesu i treba da budu puko odgovaranje na 3-5 osnovnih novinarskih pitanja, sve ostalo, unošenje emocija, maštovit način pisanja, metafore...to je komentar. Mešanje ovih novinarskih formi je krajnje neprofesionalno i najčešće predstavlja osnovu za zloupotrebe medija, od strane onih koji hoće da nametnu svoje mišljenje kroz komentar prezentujući ga kao izveštaj ili vest.


Jelice, gresis u nekim stvarima. Kad je rec o agencijama, ako uzimas agenciju i preneses jedan na jedan onda ne smes nista da menjas, ali ako pises clanak ili TV prilog onda mozes da uzimas pojedine delove ili agencijskih izvestaja ili script iz TV ponude agencije na osnovu kojih onda novinar pise pricu.
Pa sta mislis da CNN ili BBC ili Sky News, HRT ili RTS imaju novinare svuda na svetu. Ne nego se koriste agencije, i to se placaju velikim parama.
Zato je agencijsko novinarstvo najteze a u isto vreme i nepravedno jer je anonimno.
A ove podele na vest-komenatr-izvestaj o kojima pricas polako se gube, kao sto se polako menjaju navike citalaca i gledalaca.
Samo da si pre neki dan mogla da uporedis dva izvestaja koja su radjena po istoj slici. RTS o Severnoj Koreji i prilog na ITN-u, razlika ista kao i razlika ova dva sportska izvestaja. Prvi napisan kao policijski zapisnik, a drugi mi je ispricao pricu o Severnoj Koreji i problemima.

Za mene licno u novinarstvu postoji samo jedno pravilo :"il znas da pises il ne znas" (normalno-mora da bude sve tacno sto se napise)

J


PS: i BTW sad sam citao neke analize, ljudi dobijaju vesti na hiljadu i jedan nacin, ali ono sto se trazi od medija sve vise je ne samo gola vest-vec objasnjenje-zasto se desilo, kakve to ima implikacije na sredinu gde se to desilo, region, koliko to utice na zivot ljudi.
Dani pukog izvestavanja su nepovratno prosli
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:06 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem


Za mene licno u novinarstvu postoji samo jedno pravilo :"il znas da pises il ne znas" (normalno-mora da bude sve tacno sto se napise)

Za mene se znati pisati u novinarstvu podrazumeva, iako na žalost postoji masa onih koji nemaju pojma o pisanju, a u novinarstvu su. Ipak ta osnova ne bi smela da bude merilo, jer bi kriterijumi pali na jedan.
Jelice, gresis u nekim stvarima. Kad je rec o agencijama, ako uzimas agenciju i preneses jedan na jedan onda ne smes nista da menjas, ali ako pises clanak ili TV prilog onda mozes da uzimas pojedine delove ili agencijskih izvestaja ili script iz TV ponude agencije na osnovu kojih onda novinar pise pricu.

Upravo to i govorim, dakle ili prepišeš jedan na jedan izveštaj ili vest ili ih koristiš kao osnovu za svoj članak, koji je onda komentar, a ne izveštaj.
Pa sta mislis da CNN ili BBC ili Sky News, HRT ili RTS imaju novinare svuda na svetu. Ne nego se koriste agencije, i to se placaju velikim parama.

Zašto grešim, pa ja to i govorim, agencije se plaćaju velikim parama za novinare koje imaju po svetu, od kojih dobijaju izveštaje i vesti, koje onda i ostalima služe kao materijal, ali i sam to znaš, nečiji izveštaj ne možeš bez navedenog izvora, a još manje tek tako dorađivati, dodati mu malo i pod njega se potpisati. Kao što neki rade i sa mojim izveštajima, a od čega podivljam, znajući da nemaju izveštača, ali su od nas i još koje medijske kuće skrpili po svoje izveštaj i sebe potpisali.
Zato je agencijsko novinarstvo najteze a u isto vreme i nepravedno jer je anonimno.

Hvala, znam, iako ne radim u agenciji, ali kao u agenciji se i na mom mediju pod moj izveštaj potpisuje taj medij. Zbog toga je krađa kada neko do'vati moj izveštaj i od njega nakrpi svoj, još malo nakiti i od nekog drugog i sebe potpiše.
ali ono sto se trazi od medija sve vise je ne samo gola vest-vec objasnjenje-zasto se desilo, kakve to ima implikacije na sredinu gde se to desilo, region, koliko to utice na zivot ljudi.

Zašto i tako spada u jedno od osnovnih pitanja, a o implikacijama i sl. izlaziš iz domena izveštaja po definiciji i pišeš nešto što je komentar. Što nije sporno, ali jeste sporno ono što Aleksandar piše da u izveštaje i vesti treba unositi emocije i metafore...Nije valjda da si zaboravio kako su ne tako davno dnevnici izgledali, iskićeni pridevima i smatranjima ubačenim u njih?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:55 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

jelice suzio... smao naslov implicira na tvoju temu, a sam blog ne.

Kako ne, kad u blogu i dalje piše:

Kada ce nasi novinari shvatiti da izvestaj nije puko hronolosko ispisivanje cinjenica?

Cesto dok citam strane novine ne mogu da se zaustavim. Uzivam u nacinu pisanja, metodologiji, metaforama, realnoj slici koju izvestac daje. Isto tako cesto dok citam nase novine, nebitno koje-uglavnom sve, cesto uhvatim sebe kako samo prelistavam strane, kako citam vec procitane vesti od sinoc sa weba, apsolutno identicne bez i jedne nove recenice, nekog zareza,.novog reda. S istom slovnom greskom. Puko prepisivanje agencijske vesti, napisano bez ikakve emocije. I onda, se takvo saopstenje, izvestaj, vest, stavi na papir. Bez zelje da se doradi, ili ne daj boze da se napise na svoj nacin. A izvestaji, vesti, a cuvenih "pet W", a zelja da se ostavi sopstveni pecat na nekom tekstu. Nema toga odavno.

jel moze reportaza, da se nadjemo na pola?

E, našao si mene da se cenjkaš, pa ja ni na pijaci ne znam to da radim ili imam, platim, kupim, nosim ili nemam, okrećem se i odlazim...
koji ti je izvestaj bolji, kojem bi dala vecu ocenu, za koje bi se novine sutra uhvatila na trafici da si obican citac...?

I kao novinar i kao običan čitalac, uhvatila bih se za drugi članak, tj. komentar, naravno da je zanimljiviji. To ni jednog trenutka nisam sporila.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:21 28.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Pa sta mislis da CNN ili BBC ili Sky News, HRT ili RTS imaju novinare svuda na svetu. Ne nego se koriste agencije, i to se placaju velikim parama.


Zašto grešim, pa ja to i govorim, agencije se plaćaju velikim parama za novinare koje imaju po svetu, od kojih dobijaju izveštaje i vesti, koje onda i ostalima služe kao materijal, ali i sam to znaš, nečiji izveštaj ne možeš bez navedenog izvora, a još manje tek tako dorađivati, dodati mu malo i pod njega se potpisati. Kao što neki rade i sa mojim izveštajima, a od čega podivljam, znajući da nemaju izveštača, ali su od nas i još koje medijske kuće skrpili po svoje izveštaj i sebe potpisali.

Kada smo vec kod agencija, koliko boli kada procitam jedan izvestaj Tanjuga ili Beta u odnosu na ono sto dobeijm od AP ili Reutersa. Pogotovo je AP majstorski to radio, bilo da se radi o pucu,nekoj prirodnoj katastrofi, smrti velikana. To su bilo izvestaji iz bajke, a onda uzmes Tanjug ili Betu i hoces da places...
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:15 29.05.2009

Re: Ne mogu da verujem

Meni se naročito priplače kada vidim da Tanjug šalje izveštaje iz zemalja (i sa događaja) u kojima nema svog dopisnika...
vracarac92 vracarac92 11:37 28.05.2009

Dnevni list Danas 28.05.2009

Rubrika Pitanje/Odgovor

Pitanje:
Da li izbor Vladana Lukica za predsednika FK Crvena Zvezda Predstavlja iznenadjenje?

Odgovara Vladan Batic:

"trenutno sam U Rimu zbog finala lige sampiona i upravo je Leonel Mesi prosao pored mene, posto sam odseo u istom hotelu gde i tim Barselone..."

Oprostite zbog ovog trola ali sta jedan narodni poslanik trazi na fudbalskoj utakmici za vreme zasedanja skupstine?
da li ga placamo da gleda fudbal i divi se Mesiju (Nadam se samo da je otputovao o svom trosku) ili da na svom radnom mestu u skupstini Srbije radi nesto za dobrobit zemlje?
Oprostite ali ovo je jos jedan primer kako se oni koji su izabrani nasim glasovima odnose prema nama.
Gospodine Baticu (i svi ostali "Batici" KAKO VAS NIJE SRAMOTA?
Od kada su ukinute dnevnice skupstina je prazna, nigde nikoga nema, pobogu da li postoji neka sankcija za poslanike koji ne rade svoj posao?
Za njih bi trebalo uvesti pravila iz osnovne skole. Neporavdani izostanak - ukor -iskljucenje
A najcrnje od svega je to sto su onih 250 prevaranata ( koji se iz nekih nepoznatih razloga zovu poslanici) izgleda podneli inicijativu za povecanje plate. Ta stoka trazi tri prosecna LD-a + 30.000 pausal, dakle oko 200.000 mesecno!!!
Cime su to zasluzili?
Gledanjem fudbala?
Sedenjem u bifeu?
Laziranjem kvoruma?
Bahatim ponasanjem u saobracaju?
Vredjanjem i pljuvanjem?
Ovih dana se raspravljalo o poljoprivredi i ekologiji a niko od poslanika LSV i SVM, dakle vojvodjanskih stranaka na koje se ove teme najvise odnose nije bio u sali.
SRAMOTA!

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:54 28.05.2009

Re: Dnevni list Danas 28.05.2009

Oprostite zbog ovog trola ali sta jedan narodni poslanik trazi na fudbalskoj utakmici za vreme zasedanja skupstine?

ne znam, ali znam da hocu da obrises sve ispod toga sto si napisao, pa otvori temu na svom blogu o tome, a ja mogu da te linkujem ako treba.Ali, daj da pricamo o temi, zaboga.
Colin_bgd Colin_bgd 12:35 28.05.2009

Football First

Nasi sportski novinari nisu sportski novinari, oni su bukvalno “placenici” (bilo partije, ideologije, medijskih gazda, ili klubova) koji su se tu zatekli ne iz ljubavi prema sportu, ne iz zelje da prenesu hiljadama citalaca neki dogadjaj, ne da daju svoje misljenje o svemu tome, niti da promovisu sport. Njih jedino interesuje da napisu nesto zbog koga ce neko od nabrojanih da im tutne koju kintu, i da zbog prepoznatljivosti imaju prodju po kafanama i birtijama. A uzput se omaste i za koju posetu svetskim metropolama da uzivo i sa lica mesta izvestavaju i prenose olimpijade, svetska i evropska prvenstva, trke formule 1 i slicno. Sportski novinari su ogromni krivci sto nasi stadioni i hale zvrje prazne, sto svi sumnjaju u raznorazne “kuhinje” (cak i kad ih nema), sto niko vise ne veruje u sportsko nadmetanje, sto je srpski navijac sad jedno neiscrpno izvoriste cinizma i pljuvanja po svemu, a sve dok sedimo po foteljama svojih dnevnih soba, gledajuci kako je fudbal otisao dalje, a mi i dalje zivimo negde u proslosti...

A zasto je sve tako jednostavno “na ostrvu”? Ne znam da li u Irskoj gledas Sky Sport subotom u 3 kada voditelj (to radi vec 17 godina) koji vodi “interaktivni” prenos svih ligaskih utakmica u Britaniji, Jeff Stelling, skace i dize pesnicu u vazduh svaki put kad Hartlepool postigne gol, kad ostali voditelji navijaju za “svoje” timove, ali to je zato jer se sve zna, nema mutljavine, nema tajni, nema prevare. Besmisleno je da sportski komentator nema navijackih preferenci, a najgore je kad se pretvara da je objektivan. Upravo kada su sve karte na stolu (zna se ko za koga navija) moze lepo i objektivno da se komentarise ono sto se stvarno desilo/desava na terenu. Ti ljudi vole fudbal, posao im je da prate ono sto vole, i zele da to sto vole bude jos bolje, gaje ga, neguju, dok ove nase sve to apsolutno nista ne interesuje u sustini, samo da padne jos kojih 100-200 evra u koji koverat po objavljenom clanku.

Zalosno je to stanje stvari...
milovanovicns milovanovicns 13:51 28.05.2009

Re: Football First

Koverte su "radile" jos davnih dana... U danasnjoj poplavi pasivnih, aktivnih i interaktivnih medija, a samim tim i informacija covek se malo izgubi i same informacije postanu manje primetne. Ja se secam kad sam bio klinac (nije to bilo davno) 80 tih si imao izvestaj u Sportu, Express polikiti, Borbi i ostalim novinama o utakmicama sa 1 i 2 lige. E sad, najbitnija ocena svakog igraca je broj od 5 - 10... ko dobije 5, on je usro motku, 6 je jedva prelazan, 7 prosecno dobar, a 8, 9 i 10 su bile retke. Deda mi prica (profi fudbaler od 60 do 70) da si za par iljada mogao da fasujes par 8 i pokoju 9. I tako deda zavrsi karijeru u Nemackoj i Holandiji....
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:33 28.05.2009

Re: Football First

Colin_bgd

Jedan od razloga zasto sam napustio sportsko novinarstvo i otisao u spoljnu politiku, jeste to uvlacenje Dzaji i Bjeki u guzicu, pijenje viskija sa Kosanom i Tumbom, ogovoranje kolega, i slicno... Ukupno sam 4 puta sedeo u kancelariji s Kosanovicem, koji je bio prilicno cirke od viskija, slusao o njegovom kucetu koji je upravo kupio kada se vratio iz Metza gde je posmatrao tadasnjeg protivnika u Kupu UEFA, slusao price o Vojvodini sa Sesticem, o nekim takvim nebitnim stvarima i gledao ove dupelisce pored mene kako se uvlace i kako se slihtaju. Naravno, sve to zarad dzabalesku putovanja. To su moralne nule i takvi su svi od Sporta i Zurnala, preko Blica, Glasa, Politike, Novosti ( o njima mi se povraca) i drugih novinara. Tako je i u PFC, tako je svuda u bilo kojem sportu. A kada im kazes koju kritiku popijes zabranu, bas kao sto je mei predsednik KKCZ stavio zabranu jer sam pobogu kritikovao poslednje mesto u Euroligi onomad, pre deset godina.
I onda ajde ti napisi kritiku, a vecina th noviara ne bi viela dalje od Subotice i Preseva da im nije Dzajinog, Bjekinog, Todoricevog i itd lizanja bulje
NNN NNN 16:06 28.05.2009

Re: Football First

Aleksandar Stosic
Colin_bgd

Jedan od razloga zasto sam napustio sportsko novinarstvo i otisao u spoljnu politiku, jeste to uvlacenje Dzaji i Bjeki u guzicu, pijenje viskija sa Kosanom i Tumbom, ogovoranje kolega, i slicno... Ukupno sam 4 puta sedeo u kancelariji s Kosanovicem, koji je bio prilicno cirke od viskija, slusao o njegovom kucetu koji je upravo kupio kada se vratio iz Metza gde je posmatrao tadasnjeg protivnika u Kupu UEFA, slusao price o Vojvodini sa Sesticem, o nekim takvim nebitnim stvarima i gledao ove dupelisce pored mene kako se uvlace i kako se slihtaju. Naravno, sve to zarad dzabalesku putovanja. To su moralne nule i takvi su svi od Sporta i Zurnala, preko Blica, Glasa, Politike, Novosti ( o njima mi se povraca) i drugih novinara. Tako je i u PFC, tako je svuda u bilo kojem sportu. A kada im kazes koju kritiku popijes zabranu, bas kao sto je mei predsednik KKCZ stavio zabranu jer sam pobogu kritikovao poslednje mesto u Euroligi onomad, pre deset godina.
I onda ajde ti napisi kritiku, a vecina th noviara ne bi viela dalje od Subotice i Preseva da im nije Dzajinog, Bjekinog, Todoricevog i itd lizanja bulje
Ovo je nažalst tačno!
Najdebilnije "sportske" novine - S. Žurnal, ima 1. polovinu novina o domaćam fudbalu, od toga nekoliko strana o nižim ligama i tu su tekstovi od po pola strana tipa "Bojić zapretio ostavkom na mesto predsednika upravnog odbora Lipe iz Temnića!",i slične gluposti..
Ali ništa nije gore od SOS (Sve Osim Sporta) kanala!
90% vremena su im debilni telefonski kvizovi tipa "bivši fudbaler _ _ _ _ _ i ć", cena poziva samo 50 din. + PDV. ostatak su reklame, a jedna od retkih sportskih emisija su vesti koje idu otprilike ovako:
- Dobitnik nagrade SOS kviza od 100.000 dinara Pera Perić došao u prostorije SOS kanala da preuzme nagradu + izjava dotičnog sa svečenog uručenja.
- Fudbaleri Partizana 18. dan priprema u Antaliji...(poširok izveštaj sa lica mesta)...a posle vesti sledi detaljniji izveštaj + specijalna emisija Partizan u Antaliji + repriza (4. put) prijateljske utakmice Partizan - (turski drugoligaš) Darıca Gençlerbirliği iz Kodžaelija 1:1
- Najava finala "Kupa Berluskoni" Milan - Juventus (inače odigrana juče)
- Smena rukovodstva u rukometnom savezu Srbije (detaljan izveštaj + čitanje izjava aktera)
- Turnir u malom fudbalu u Malom Mokrom Lugu
- Trojkom protiv droge...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:16 28.05.2009

Re: Football First

NNN
Aleksandar Stosic
Colin_bgd

Jedan od razloga zasto sam napustio sportsko novinarstvo i otisao u spoljnu politiku, jeste to uvlacenje Dzaji i Bjeki u guzicu, pijenje viskija sa Kosanom i Tumbom, ogovoranje kolega, i slicno... Ukupno sam 4 puta sedeo u kancelariji s Kosanovicem, koji je bio prilicno cirke od viskija, slusao o njegovom kucetu koji je upravo kupio kada se vratio iz Metza gde je posmatrao tadasnjeg protivnika u Kupu UEFA, slusao price o Vojvodini sa Sesticem, o nekim takvim nebitnim stvarima i gledao ove dupelisce pored mene kako se uvlace i kako se slihtaju. Naravno, sve to zarad dzabalesku putovanja. To su moralne nule i takvi su svi od Sporta i Zurnala, preko Blica, Glasa, Politike, Novosti ( o njima mi se povraca) i drugih novinara. Tako je i u PFC, tako je svuda u bilo kojem sportu. A kada im kazes koju kritiku popijes zabranu, bas kao sto je mei predsednik KKCZ stavio zabranu jer sam pobogu kritikovao poslednje mesto u Euroligi onomad, pre deset godina.
I onda ajde ti napisi kritiku, a vecina th noviara ne bi viela dalje od Subotice i Preseva da im nije Dzajinog, Bjekinog, Todoricevog i itd lizanja bulje
Ovo je nažalst tačno!
Najdebilnije "sportske" novine - S. Žurnal, ima 1. polovinu novina o domaćam fudbalu, od toga nekoliko strana o nižim ligama i tu su tekstovi od po pola strana tipa "Bojić zapretio ostavkom na mesto predsednika upravnog odbora Lipe iz Temnića!",i slične gluposti..
Ali ništa nije gore od SOS (Sve Osim Sporta) kanala!
90% vremena su im debilni telefonski kvizovi tipa "bivši fudbaler _ _ _ _ _ i ć", cena poziva samo 50 din. + PDV. ostatak su reklame, a jedna od retkih sportskih emisija su vesti koje idu otprilike ovako:
- Dobitnik nagrade SOS kviza od 100.000 dinara Pera Perić došao u prostorije SOS kanala da preuzme nagradu + izjava dotičnog sa svečenog uručenja.
- Fudbaleri Partizana 18. dan priprema u Antaliji...(poširok izveštaj sa lica mesta)...a posle vesti sledi detaljniji izveštaj + specijalna emisija Partizan u Antaliji + repriza (4. put) prijateljske utakmice Partizan - (turski drugoligaš) Darıca Gençlerbirliği iz Kodžaelija 1:1
- Najava finala "Kupa Berluskoni" Milan - Juventus (inače odigrana juče)
- Smena rukovodstva u rukometnom savezu Srbije (detaljan izveštaj + čitanje izjava aktera)
- Turnir u malom fudbalu u Malom Mokrom Lugu
- Trojkom protiv droge...

SOS, napad na pamet!
medjutim92 medjutim92 07:50 29.05.2009

Re: Football First

Aleksandar Stosic
SOS, napad na pamet!


Popularna SOS Kanalizacija
NNN NNN 23:31 29.05.2009

Zezanje na tvoj račun, ako ti smeta -briši

Aleksandar Stosic

Jedan od razloga zasto sam napustio sportsko novinarstvo i otisao u spoljnu politiku, jeste to uvlacenje Dzaji i Bjeki u guzicu, pijenje viskija sa Kosanom i Tumbom, ogovoranje kolega, i slicno... Ukupno sam 4 puta sedeo u kancelariji s Kosanovicem, koji je bio prilicno cirke od viskija, slusao o njegovom kucetu koji je upravo kupio kada se vratio iz Metza gde je posmatrao tadasnjeg protivnika u Kupu UEFA, slusao price o Vojvodini sa Sesticem, o nekim takvim nebitnim stvarima i gledao ove dupelisce pored mene kako se uvlace i kako se slihtaju. Naravno, sve to zarad dzabalesku putovanja. To su moralne nule i takvi su svi od Sporta i Zurnala, preko Blica, Glasa, Politike, Novosti ( o njima mi se povraca) i drugih novinara. Tako je i u PFC, tako je svuda u bilo kojem sportu. A kada im kazes koju kritiku popijes zabranu, bas kao sto je mei predsednik KKCZ stavio zabranu jer sam pobogu kritikovao poslednje mesto u Euroligi onomad, pre deset godina.
I onda ajde ti napisi kritiku, a vecina th noviara ne bi viela dalje od Subotice i Preseva da im nije Dzajinog, Bjekinog, Todoricevog i itd lizanja bulje
Jedan od razloga što sam napustio spoljnu politiku i otišao na vremensku prognozu, jeste to uvlačenje Čedi i Koštunici u guzicu, pijenje rakije sa Veljom i Batićem, ogovaranje kolega, i slično... Ukupno 4 puta sam sedeo u kancelariji s Veljom, koji je bazdio na rakičinu, slušao o njegovoj ovci koju je upravo kupio kada se vratio iz Austrije gde je uzeo proviziju od tadašnjeg koncesionara autoputa Horgoš - Požega, slušao priče o brčkanju u Šilerovoj, o nekim takvim nebitnim stvarima i gledao ove dupelisce pored mene kako se uvlače i kako se šlihtaju. Naravno, sve to zarad mesta savetnika u ministarstvu. To su moralne nule i takvi su od Kurira i e-Novina, preko Blica, Glasa, Politike, Novosti ( o njima mi se povraća) i drugih novinara. Tako je i u LDP, tako je svuda u bilo kojoj stranci. A kada im kažeš koju kritiku popiješ batine, baš kao što je meni zamenik predsednika SRS-a lupio šamarčinu, jer sam pobogu kritikovao njegovo poklanjanje stančuge samom sebi, onomad pre deset godina.
I onda ajde sat ti napiši kritiku, a većina tih novinara ne bi videla dalje od svoje redakcije i UO u svom listu da im nije Tadićevog, Koštuničinog, Tominog itd lizanja bulje


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:25 30.05.2009

Re: Zezanje na tvoj račun, ako ti smeta -briši

Zezanje na tvoj račun, ako ti smeta -briši

jedino sto mi nije jasan naslov? Zasto bih brisao? Pomislih sad ces da me izvredjas pa sam se naostrio, ali vidim nema vredjanja.
NNN NNN 11:37 30.05.2009

Re: Zezanje na tvoj račun, ako ti smeta -briši

Zasto bih brisao? Pomislih sad ces da me izvredjas pa sam se naostrio, ali vidim nema vredjanja.
Ovo "ako ti smeta - briši" sam dodao (možda bi moglo da zaliči na trol, mada je u realnosti to česta pojava).
Vređanja nema, možda ponekad neka neprijatna činjenica , ali vređanje nikad, a zezanje (što se mene tiče) može uvek, kad tema dozvoljava.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:20 31.05.2009

Re: Zezanje na tvoj račun, ako ti smeta -briši

Vređanja nema, možda ponekad neka neprijatna činjenica , ali vređanje nikad, a zezanje (što se mene tiče) može uvek, kad tema dozvoljava.

freiyauzemljicuda freiyauzemljicuda 12:41 28.05.2009

Nasi vrhunski novinari...

Ne razumem se profesionalno u novinarstvo, a bogami ni u fudbal- iako je bilo interesantno gledati jucerasnju utakmicu.
Medjutim, moram da primetim da je strani izvestaj, vest, reportaza ili sta god da je, mnogo interesantniji od naseg. I na kraju krajeva, iz mog citalackog ugla, nije ni bitno koja je forma , vec je bitno kako je napisano. Koliko sam shvatila, sportska rubrika ne treba da bude puko nabrojavanje dogadjaja sta se u kom minutu desilo, vec je potrebno nekako preneti atmosferu- sto je autor ovog clanka i pokusao da uradi na pocetku spominjuci Bocelija- mozda je zeleo time da prikupi neke zenske simpatije? ali izgleda da je zaboravio da mi najcesce preskacemo sportsku rubriku... U svakom slucaju, sve i uz spominjanje Bocelija, mene nije uspeo da privuce, dok strani clanak, nasuprot mojim ocekivanjima, me je zaista zainteresovao!
A ne mogu da jos ne dodam da mislim da nam se novinarstvo zaista iskvarilo. Koje god novine da kupim uvek se iznerviram ako citam dalje od naslova (pa, ponekad je i samo citanje naslova sasvim dovoljno).
Mozda citam pogresne novine pa ni ne mogu da uocim te nase profesionalne novinare?

vracarac92 vracarac92 12:58 28.05.2009

Re: Nasi vrhunski novinari...

Zahvaljujem se Goranu vuckovicu na ovom lepom prilogu.
Dakle, biseri nasih vrhunskih sportskih novinara:

I zavrsen je jos jedan pokretni praznik fudbalskih slika.
Cudan nacin dodavanja - jako i nikome
Najdoski je odlicno skocio ali na zalost preko precke.
Zadovoljio je trenera i zato sada igra
Dok je lopta u vazduhu da Vam saopstim sastave timova.
Kakav udarac, pocepao je vazduh na vodonik i kiseonik
Krilo nikad ne pada daleko od beka.
Brazilska odbrana - planinski venci Sijera Madre
Koncert zvizduka za igrace, cisto da se malo muzicki obrazuju
Lopta je proletela paralelno sa ibarskom magistralom
To je bila veca opasnost za avione tipa Avaks, nego pogol Pandurovica.
Dragan Ciric, igrac duge kose ali i velikih mogucnosti
Prepun stadion partizana, 50.000 ljudi. Zamislite, 100.000 dlanova
Statistika je kao bikini, sve otkriva ali nista ne pokazuje
Zbog ovakvih udaraca Roberta Karlosa osnovace se drustvo za zastitu lopte
Sjajno se ubacuje u fazu odbrane
Evo trenera Meksika, iako njegova ekipa gubi sa 2:0 on nista ne preduzima. Brod tone, a kormilar spava
U Cikagu se igra kriminalni fudbal, zato ima puno policajaca oko stadiona
Ako se priroda sveta krije u vulkanu, emocija fudbala se krije u voleju
Cesto u ovom mecu sudija nije delio pravdu, vec mnozio nepravdu
Navijaci ne prestaju da navijaju iako pada kisa
Okrenuo ga je na kocki leda koja bi stala u casu viskija
I onda je kudravi gaucos krenuo krivudavim putem kokainskih noci
Lopta kadkad ume da bude djavolja koza napumpana vazduhom
Kolega, moze mali remize ove utakmice
Blan je poljubio Barteza u stilu "u razdeljak te ljubim"
Skraceni korner, cak i bolje od toga
Za njegovu novu frizuru kazu da je vanzemaljska
Del Pjero je nocna mora za udruzenje golmana
Toldo ima odlicne reflekse, pravi je sut-stoper
Sudija postuje pravila igre kao deset bozjih zapovesti
Glazgov Rendzers je 49 puta bio sampion Svedske
Dan Petresku, prvenstveno napadac, pa tek onda razarac
Poraz je uvek necija pobeda
Sut kao iz haubice, gol kao iz snova
Kazu da su to lopte sa mirisom baruta
Nema jedanaesterca, samo sesnaesterac
Jap Stam je korektor zadnje linije, u stvari, on nije ni libero ni stoper, u stvari, on je sve to odjednom
Overmars ima nadimak "Brzi Gonzales". Pozajmio ga je od Meksikanaca
Fudbal je fudbal, covek je covek, igra se i gresi
Zavrsen je jos jedan derbi vecitih rivala, fudbalska predstava van granica prostora i vremena
Ni lose vreme, ni svi minusi gospodina Celzijusa nisu mogli da pokvare ovu fudbalsku predstavu
Posle cetvrtog pogotka crveno-belih iluzije Krusevljana su se pretvorile u rusevine Kartagine
Bolje biti optimista od pocetka, nego pesimista do kraja
U ovom trenutku, precka je bila najbolji igrac Rada
Svedjani igraju po sistemu 4-4-2, a Bugari po sistemu "Lako cemo"
Bio je to tajni savez izmedju njegove kopacke, stative, lopte i mreze
Notingem Forest je posebno drag nasim navijacima zbog Robina Huda
"Ulazi u igru Steve McManaman iz Liverpoola. Fantastican fudbaler i izuzetno zgodan momak! Neverovatno je popularan kod kuce i za njega obozavateljke kazu da pripada sastavu Space Boys".
Posle odsvirane italijanske himne: "Evo, upravo smo culi Marseljezu...", komentarise zute sudijske dreseve: "Previse zutog za pocetak utakmice. Ovakve bisere cujem samo kad se zajebem."
"Najcrnje je sto se covek tek zagreva... Hehe... Roberta Badja su na SP 94. zvali Mali Buda, a sada je sredio frizuru... Totalni idiot. Medjutim njemu kilometri, ocigledno nista ne predstavljaju."
"Golman izuzetnih reflekasa... Bilo je tu kontakta I ful-kontakta".
(C.Zvezda-Partizan): Evo izlaze Partizanovi igraci......a evo i nasih
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:35 28.05.2009

Re: Nasi vrhunski novinari...

vracarac92
Zahvaljujem se Goranu vuckovicu na ovom lepom prilogu.
Dakle, biseri nasih vrhunskih sportskih novinara:

I zavrsen je jos jedan pokretni praznik fudbalskih slika.
Cudan nacin dodavanja - jako i nikome
Najdoski je odlicno skocio ali na zalost preko precke.
Zadovoljio je trenera i zato sada igra
Dok je lopta u vazduhu da Vam saopstim sastave timova.
Kakav udarac, pocepao je vazduh na vodonik i kiseonik
Krilo nikad ne pada daleko od beka.
Brazilska odbrana - planinski venci Sijera Madre
Koncert zvizduka za igrace, cisto da se malo muzicki obrazuju
Lopta je proletela paralelno sa ibarskom magistralom
To je bila veca opasnost za avione tipa Avaks, nego pogol Pandurovica.
Dragan Ciric, igrac duge kose ali i velikih mogucnosti
Prepun stadion partizana, 50.000 ljudi. Zamislite, 100.000 dlanova
Statistika je kao bikini, sve otkriva ali nista ne pokazuje
Zbog ovakvih udaraca Roberta Karlosa osnovace se drustvo za zastitu lopte
Sjajno se ubacuje u fazu odbrane
Evo trenera Meksika, iako njegova ekipa gubi sa 2:0 on nista ne preduzima. Brod tone, a kormilar spava
U Cikagu se igra kriminalni fudbal, zato ima puno policajaca oko stadiona
Ako se priroda sveta krije u vulkanu, emocija fudbala se krije u voleju
Cesto u ovom mecu sudija nije delio pravdu, vec mnozio nepravdu
Navijaci ne prestaju da navijaju iako pada kisa
Okrenuo ga je na kocki leda koja bi stala u casu viskija
I onda je kudravi gaucos krenuo krivudavim putem kokainskih noci
Lopta kadkad ume da bude djavolja koza napumpana vazduhom
Kolega, moze mali remize ove utakmice
Blan je poljubio Barteza u stilu "u razdeljak te ljubim"
Skraceni korner, cak i bolje od toga
Za njegovu novu frizuru kazu da je vanzemaljska
Del Pjero je nocna mora za udruzenje golmana
Toldo ima odlicne reflekse, pravi je sut-stoper
Sudija postuje pravila igre kao deset bozjih zapovesti
Glazgov Rendzers je 49 puta bio sampion Svedske
Dan Petresku, prvenstveno napadac, pa tek onda razarac
Poraz je uvek necija pobeda
Sut kao iz haubice, gol kao iz snova
Kazu da su to lopte sa mirisom baruta
Nema jedanaesterca, samo sesnaesterac
Jap Stam je korektor zadnje linije, u stvari, on nije ni libero ni stoper, u stvari, on je sve to odjednom
Overmars ima nadimak "Brzi Gonzales". Pozajmio ga je od Meksikanaca
Fudbal je fudbal, covek je covek, igra se i gresi
Zavrsen je jos jedan derbi vecitih rivala, fudbalska predstava van granica prostora i vremena
Ni lose vreme, ni svi minusi gospodina Celzijusa nisu mogli da pokvare ovu fudbalsku predstavu
Posle cetvrtog pogotka crveno-belih iluzije Krusevljana su se pretvorile u rusevine Kartagine
Bolje biti optimista od pocetka, nego pesimista do kraja
U ovom trenutku, precka je bila najbolji igrac Rada
Svedjani igraju po sistemu 4-4-2, a Bugari po sistemu "Lako cemo"
Bio je to tajni savez izmedju njegove kopacke, stative, lopte i mreze
Notingem Forest je posebno drag nasim navijacima zbog Robina Huda
"Ulazi u igru Steve McManaman iz Liverpoola. Fantastican fudbaler i izuzetno zgodan momak! Neverovatno je popularan kod kuce i za njega obozavateljke kazu da pripada sastavu Space Boys".
Posle odsvirane italijanske himne: "Evo, upravo smo culi Marseljezu...", komentarise zute sudijske dreseve: "Previse zutog za pocetak utakmice. Ovakve bisere cujem samo kad se zajebem."
"Najcrnje je sto se covek tek zagreva... Hehe... Roberta Badja su na SP 94. zvali Mali Buda, a sada je sredio frizuru... Totalni idiot. Medjutim njemu kilometri, ocigledno nista ne predstavljaju."
"Golman izuzetnih reflekasa... Bilo je tu kontakta I ful-kontakta".
(C.Zvezda-Partizan): Evo izlaze Partizanovi igraci......a evo i nasih

dosta toga sam se setio, poput definicije voleja koja je saopstena posle jednog voleja Perice Ognjenovca na nekoj nebitnoj prvoligaskoj utakmici
drug.clan drug.clan 13:43 28.05.2009

uh

Kakva nam je vecina novinara bolje da samo prekucavaju suve informacije i redjaju dogadjaje hronoloski nego da ukljucuju mozak daju svoje komentare
smaug smaug 14:41 28.05.2009

Una hirundo non facit ver

Uh, da nisi malo preterao sa kudjenjem nasih (srpskih) i hvaljenjem nasih (irskih).
Omakne se i tamo i ovde i dobar i los tekst.
A i ti i ja vrlo dobro znamo da su vecina irskih dnevnih novina poprilicna katastrova kad su u pitanju npr medjunarodne vesti i analiza istih.
Sta bi sa fair play (kad smo vec kod sporta) analizom analiza/reportaza/izvestaja?

NNN NNN 15:35 28.05.2009

Malo više stila i emocija

..ne bi škodilo sportskim našim novinarima.
Čitajući ova dva teksta (da nisam gledao) još bih pomislio da je bila dobra utakmica.
Možda je poraz Engleza uzrok nadahnuća u 2. tekstu (da je MU dobio 5:0, tekst bi bio MU prvak Evrope, od 5 golova 2 iz ofsajda i 2 iz nepostojećih penala. O' Shea dobar.).
zasto je sve tako jednostavno “na ostrvu”?
Jednom gledao prenos šaha i britanski sportski komentatori urlali kao ludi ("OSTALO MU JE JOŠ SAMO 20 MINUTA! ANAND RAZMIŠLJA, GLEDA TABLU! DA LI ĆE NAPASTI PO DAMINOM KRILU? EVO GA, EVO UZIMA TOPA...G7!!! TOP NA G7, POŠTOVANI GLEDAOCI, NEVEROVATAN POTEZ!!! BLABLABLA!!!BLABLABLA!!!BLABLABLA!!!BLABLABLA!!!BLABLABLA!!!", sve vreme sam očekivao neki monti-pajtonovski obrt, mislio sam da se zezaju.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:39 28.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Čitajući ova dva teksta (da nisam gledao) još bih pomislio da je bila dobra utakmica.

Meni je utakmica bila ok. Nista spektakularno, ali ako si primetio kakvu je pas igru imala Barcelona, onda je to-to. Za mene je to bilo vrhunsko; jedan tim koji je aktuelni prvak Evrope ne moze po 2-3 minuta da dodje do lopte, a Barca samo pravi troluglove i igra na prvu loptu. Recimo, to je za mene bilo jednako kvalitetno kao Van Bastenov gol iz voleja u finalu EURO 88 Sovjetima.
Colin_bgd Colin_bgd 15:54 28.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Nista spektakularno, ali ako si primetio kakvu je as igru imala Barcelona, onda je to-to. Za mene je to biloo vrhunsko, da jedan tip koji je aktuelni prvak Evrope ne moze po 2 minuta da dodje do lopte, a Barca samo pravi troluglove i na prvu prebacuje loptu.
Ako cemo bez navijackih strasti i preterivanja, takvu igru tzv kratkih pasova je godinama gajio Partizan i nije daleko dogurao u Evropi, a na domacoj sceni kako kad. Sustina je da za takvu igru moras da imas VRHUNSKE fudbalere, koji tacno znaju sta i u kom trenutku treba da rade i znaju koje su im odgovornosti i zadaci iako sve izgleda kao vrhunska improvizacija, daleko je od toga. Partizan je znao da ima solidnu igru na sredini, ali je gotovo uvek patio od toga da nije znao da “uposli” napadace kad treba i mora, nego je to prelazilo u neko zapetljavanje.
Ali, ako pogledamo istorijski, malo je timova koji su sa ovakvom igrom bilo sta osvojili. Osim Barselone juce, ne mogu da se setim nijednog prvaka Evrope koji je igrao slicno. Cak ni Madjari 1954. nisu osvojili Zila Rimea, Arsenal svake subote se iznadodaje lopti, ali slab rezultat, a ja se jedino jos secam da je Danska reprezentacija u Meksiku 1986 igrala nesto slicno, i razvalila Nemce, Skote i narocito Urugvajce u grupi, dok im u osmini finala Spanci nisu postavili igru na kontru i Butragenjo sa 4 komada ih nije oterao u istoriju. Da li je razlika sto su Mesi, Inijesta i Xavi, bolji igraci od Larsen-Elkjara, Arnesena i Morten Olsena...

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:14 28.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Ali, ako pogledamo istorijski, malo je timova koji su sa ovakvom igrom bilo sta osvojili.

Ajaks 1995! Van Gal je majstor toga... a kada pricas o PFC meni su oni igrali najlepsi fudbal za vreme Cirica, Djanija, Nadja, Save, Curovica... tada su super radili te kratke pasove, ali vas je zvezda qrala na kontre do besvesti... za tu igur kontra je sjajan lek. Posle sam uvek slusao kako ste nas razvalili a rezultat recimo 2:0 za nas i to s onim otpacima od Ramba, Adzica, Krupnog i Maslovara
NNN NNN 17:11 28.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Meni je utakmica bila ok. Nista spektakularno, ali ako si primetio kakvu je pas igru imala Barcelona, onda je to-to
Utakmica je previše "stegnuta" čak i za finale Lige Šampiona, mislim da su oba tima bila ispod svojih mogućnosti. Najviše me porazio pristup igrača Mančestera, nekoliko trenutaka pre 2. gola Barse sam se čudio (i glasno negodovao) što se "niko" ne vraća u odbranu. Barsa je povela na vreme i igrala koliko joj treba (nije bilo "one" dominacije, kad vrše opsadu peterca protivnika), a MU nije uspeo da se vrati u igru. U nekoliko navrata Ronaldo je bio sebičan (iznad svog uobičajenog nivoa). Očekivalo se da MU preti iz prekida, a nisu uspeli da stvore ni polušansu. Ćavi je pretrčao 11 i po kilometara, a (čini mi se) samo jedan igrač Mančestera viš od 10 km, Pujol je razbio (manekena) Ronalda na svakom delu terena. Vidiću i Ferdinandu 100 puta više odgovaraju Drogba i Anjelka od Etoa i Mesija. Sredina MU nije postojala, ali zato što je Barsina bila odlična (bila je standardno dobra), nego su se jednostavno pogubili, u par navrata je Gigs kampovao sam na levom krilu a da nije dobio loptu, Park nikad gori. Runi nevidljiv.
NNN NNN 17:28 28.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Ali, ako pogledamo istorijski, malo je timova koji su sa ovakvom igrom bilo sta osvojili.


Ajaks 1995! Van Gal je majstor toga...
Ustvari ne baš! Ajaks jeste osvojio 95. ali tad je to bilo iznenađenje, pobedili su Milan 1:0 u finalu (interesantno je da su u predsezoni igrali isti timovi na otvaranju Ajaks Arene i Milan je lagano pobedio 4:0), a Ajaks je dominirao u sledećoj sezoni 1995/96. ali ih je u finalu dobio Juventus na penale (u Srbiji nije bilo TV prenosa!).
A ovo za derbije 93-95 se potpuno slažem.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 07:34 29.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Ako cemo bez navijackih strasti i preterivanja, takvu igru tzv kratkih pasova je godinama gajio Partizan i nije daleko dogurao u Evropi, a na domacoj sceni kako kad. Sustina je da za takvu igru moras da imas VRHUNSKE fudbalere, koji tacno znaju sta i u kom trenutku treba da rade i znaju koje su im odgovornosti i zadaci iako sve izgleda kao vrhunska improvizacija, daleko je od toga. Partizan je znao da ima solidnu igru na sredini, ali je gotovo uvek patio od toga da nije znao da “uposli” napadace kad treba i mora, nego je to prelazilo u neko zapetljavanje.


Baš htedoh ovo da napišem... Ivica Osim je dugo insistirao na takvoj igri, držanju lopte i moram
priznati da mi je tada išao na živce, medjutim vremenom se to isplatilo a taj model je preuzeo
i Tumbaković prvih par godina. Nije da nije bilo rezultata.
Uzesmo tada kup protiv Zvezde tom igrom, a i iz ove perspektive to je bio prilično jak tim Partizana.
Taj stil se vukao i do npr tekme protiv Lacija u zadnjem KPK,
al ' džabe kad su sudije poklonile penal kada se Salas bacio u svih 16.
Btw, hoće li nam se vratiti vremešni strelac vodećeg gola?
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 07:40 29.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Posle sam uvek slusao kako ste nas razvalili a rezultat recimo 2:0 za nas i to s onim otpacima od Ramba, Adzica, Krupnog i Maslovara


Živa istina. Tih godina smo često igrali lepo na oko i držali loptu više a Zvezda nas redovno dobijala
na par dobrih kontri. Onda mi zapnemo ko mladi majmuni da izjednačimo i popijemo još jedan, dva
komada.
medjutim92 medjutim92 07:51 29.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Strmoglavi badža
Živa istina. Tih godina smo često igrali lepo na oko i držali loptu više a Zvezda nas redovno dobijala
na par dobrih kontri. Onda mi zapnemo ko mladi majmuni da izjednačimo i popijemo još jedan, dva
komada.


kao i u vreme Muslina, dosta kasnije..
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:10 29.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

kao i u vreme Muslina, dosta kasnije..

ma nema ko nije dobijao komsije, jbg trebalo je da se ovoliko raspadnemo pa da nas dobiju...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:11 29.05.2009

Re: Malo više stila i emocija

Btw, hoće li nam se vratiti vremešni strelac vodećeg gola?

Krstaja iz Zenice?
angie01 angie01 16:05 28.05.2009

techo,

sve sam te razumela i slazem se!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:15 28.05.2009

Re: techo,

sve sam te razumela i slazem se!

znaci, danas nema heklanja
angie01 angie01 17:00 28.05.2009

Re: techo,

danas nema heklanja


kako nema?:)))
bindu bindu 21:04 28.05.2009

Re: techo,

angie01
danas nema heklanja


kako nema?:)))

hekla angie finu shpansku cipku;



simkke simkke 18:51 28.05.2009

kakva zemlja

i kakv fudbal (sport), takvo i novinarstvo...meni izgleda kao da se novinarstvom bave svi osim novinara....ubedljivo najgore mi je kad čujem "nije mu pošlo za nogom"...aman zaman!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:26 28.05.2009

Re: kakva zemlja

"nije mu pošlo za nogom

a sta se kazze kada lose odradis noc s zenskom u krevetu. Nije ti poslo za qrom ili nije ti poslo za rukom, ili za , nije mi jasno. Uvek sam zeleo to da pitam nase reportere
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:19 29.05.2009

Re: kakva zemlja

a sta se kazze kada lose odradis noc s zenskom u krevetu.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:09 29.05.2009

Re: kakva zemlja

Jelica Greganović
a sta se kazze kada lose odradis noc s zenskom u krevetu.

pa ajde Jelice, moram malo da budem macho pred momcima....nema kolutanja ociju...plus, sve go grobar do grobara
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:55 29.05.2009

Re: kakva zemlja

A, pa dobro onda...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana