Ministar Bradić - čemu?*

BebaOdLonchara RSS / 28.05.2009. u 00:55

 

13. maj (http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Poreski-udar-na-umetnike.sr.html)

14. maj (http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Katanac-ili-siva-zona.sr.html)

 

26. maj (http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Dobit-neizvesna-shteta-nesaglediva.sr.html)

 

Poligraf

(http://www.b92.net/kultura/razmisljati/razmisljati.php?yyyy=2009&mm=05&nav_id=361640)

 

Ne bih da kopiram sav ovaj text na blog:

a) post će biti predugačak

b) nemam dozvolu Kuća a ni Autora(x3) da prenesem textove ovde

 

ali se nadam da će ih bar neko pročitati i eventualno pogledati Poligraf (ako već niste pre) jer ovde nije reč samo o umetnicima već i o novinarima, prevodiocima, freelance programerima, piscima...i svim ostalim honorarnim/spoljnim saradnicima. Doduše, najviše se tiče baš umetnika i novinara. Zato Bradić.

 

Ukratko, drastično su povećani porezi i doprinosi honorarnim/spoljnim saradnicima, s tim što su oni zaposleni donekle povlašćeni jer je za njih porez-doprinos povećan sa 33.7 na 50.6%, a za nezaposlene sa 48.3 na neverovatnih 76.8%.

U medjuvremenu su reagovala resorna udruženja (kad već nije ministar) pa su stope smanjene u odnosu na poslednje povećanje, ali su ipak povećane u odnosu na ranije (a i ranije je bilo mnogo).

To znači, da će se sada poslodavcima više isplatiti da traže usluge već zaposlenog umetnika/novinara/programera/pisca/prevodioca...od onog nezaposlenog te će honorarci polako ostati i bez tog, neredovnog primanja...

ili

To znači da će sada poslodavci, ako se odluče za spoljnog saradnika, istog isplaćivati u - kešu.

Kome će biti bolje sa novim porezima nisam uspela da shvatim.

 

Bradić je o svemu tome dao - mišljenje. (aplauz)

Ne znam kako funkcionišu resorna ministarstva, ali mi se čini da ako skupština/vlada predloži nešto iz neke oblasti, resorna ministarstva reaguju sa više od samo pukog davanja mišljenja. Ministarstvo nije anketni odbor, NGO, nezavisna komisija ili savet roditelja, pa da daje samo mišljenje. Ili grešim?

Želim takodje da poručim svima koji bi me eventualno angažovali za neki projekat, da ću svakako pristati da me se isplati u kešu (čitaj: na crno ili sivo, nisam gadljiva na boje), ćutaću ko riba i reći da sam radila - džabe, jer umetnost je to, samo muzika, a to je džabe, right? Nije 'leba da se jede, već se sluša. Right? Ne vidim da je drugačije, bar u Srbiji.

Tako valjda stvari vidi Bradić. Doduše, film nije džabe pa se za njega izdvaja novac i bez konkursa. (aplauz)

Jer to je želja Bradićeva.

Vidim naša biologičarka kulture ide da pozdravi naše umetnike u Veneziji na bijenalu. (aplauz)

Čekam niccolo-a da pogleda Zakon o kulturi koji je ušao u proceduru (nakon 8 godina...aplauz), pa da pišemo nešto na tu temu. Skinula sam predlog zakona ali ne smem da ga pročitam. Nešto mi zebnja neka.

 

Nekako mi ovih dana Safari** sam odluta do svakoraznih PhD-jeva po kanadama i amerikama...i taaaakoooo.

 

Have a nice day. 

 

 

*) copyright vladimir petrovic

**) web browser (zbog njega oni gore linkovi stoje ovako seljački)

 



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

r0811n r0811n 01:15 28.05.2009

xxx

Have a nice day.

Thank you.
Meni svejedno, niko da mi ponudi tezgu.Izgleda da sam los.
Ovi koji imau (tezge), oni ce vec ionako da srede svoj kes.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:08 28.05.2009

Re: xxx

Meni svejedno, niko da mi ponudi tezgu.Izgleda da sam los.

ne znam da li si los, ali verovatno ne poznajes te koji daju tezge. kod nas se tezge daju poznanicima i prijateljima s tim sto sve to ne mora bas uvek da ima veze sa kvalitetom
sinergija92 sinergija92 01:27 28.05.2009

Cemu razlika izmedju zaposlenih i inih...

Dobra noc BeboOdLonchara!....

Posto poslodavac moze i sa (svojim) zaposlenim da napravi ugovor, on jednostavno ima manje izdatke ako zaposlenog isplati (manjim) delom preko plate (sa svim doprinosima) a (vecim) delom preko ugovora gde se ne placa doprinos za zdravstveno osiguranje...

Ovim se direktno cine manje konkurentnijim nezaposleni, klasicni honorarci...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:43 28.05.2009

Re: Cemu razlika izmedju zaposlenih i inih

pa da. zato sam i rekla ono za keš. kod većih honorara bi to bio problem zbog pravdanja poreskoj inspekciji, ali ne vidim drugi način.
pa zamisli sad za prevod knjige, izdavač treba da plati zamalo ceo iznos honorara dva puta! pa ko će to da radi? niko. ne znam da li je varijanta da se kao otvore radna mesta za te honorarce pa se kao smanjuje nezaposlenost, i to se kao negde u oceni našeg ulaska i neulaska u EU vidi kao statistika? ili su pak pomislili na sve one visoke gaže stoje i seke/cece? pa za to treba da postoji zakon o šundu, i onda porez na šund - veliki. ne mogu sve isto da tretiraju.

zaista mi nije jasno ko će da profitira u celoj ovoj stvari? jasno mi je jedino da će honorari biti manji.
mirelarado mirelarado 01:27 28.05.2009

Коме још треба култура?!

Позната ми је ова намера државе да драстично повећа порезе на ауторске хонораре, издавачи су се већ жалили да ће их то дотући. Могу само да кажем да су преводилачки хонорари иовако бесмислено мали, а у кеш исплате нешто не верујем: кажњиво је, а и онај ко ти плаћа хонорар не може да подиже готовину без образложења. Надајмо се да ово ипак неће бити изгласано, јер држава као да само гледа како да намири буџет и у својој заслепљености не види да ће неке културне активности једноставно замрети.
Уосталом, коме још треба култура? :((((
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:35 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

држава као да само гледа како да намири буџет и у својој заслепљености не види да ће неке културне једноставно замрети.

e pa zato imamo Ministarstvo kulture da to državi objasni...te moje pitanje iz naslova posta stoji kao kuća.
mirelarado mirelarado 01:50 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara

e pa zato imamo Ministarstvo kulture da to državi objasni...te moje pitanje iz naslova posta stoji kao kuća.


Наравно да стоји, Бебо. Само што је споменути министар део владе, што значи предлагача повећања пореза. Требало би да заступа интересе своје бранше, али сви министри заправо заступају интересе државе. Можемо само да се надамо да ће протести струковних удружења, издавача и других жртава уродити плодом.
Filip2412 Filip2412 02:01 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

Требало би да заступа интересе своје бранше, али сви министри заправо заступају интересе државе.


Istinita priča: neki lik iz Niš, srednjoškolac bez karijere ali stari član stranke na vlasti pred ljudima koji su se slucajno zаtekli u prostorijama (među njima jedan moj drug, svedok događaja ) raspravlja se sa kolegom.

Taj stari član stranke (relativno mlad po godinama) obraća se liku (stariji, obrazovan čovek, valjda radi na nekom fakultetu...) koji je takođe član stranke i na nekom je položaju u opštini: Šta je bre, ti misliš ti si direktor zatO što si mnogo pametan?! Epa NIJE, direktor si zatO što te STRANKA POSTAVILA!

kraj citata
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:04 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

pa kao jeste donekle, jer je smanjen porez sa tog predloga, ali je i dalje povecan u odnosu na pre par nedelja. interes drzave kapiram da nije pljackanje sopstvenih gradjana...ili jeste?
sinergija92 sinergija92 02:13 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

mirelarado
BebaOdLonchara

e pa zato imamo Ministarstvo kulture da to državi objasni...te moje pitanje iz naslova posta stoji kao kuća.


Наравно да стоји, Бебо. Само што је споменути министар део владе, што значи предлагача повећања пореза. Требало би да заступа интересе своје бранше, али сви министри заправо заступају интересе државе. Можемо само да се надамо да ће протести струковних удружења, издавача и других жртава уродити плодом.


E ovde se ne bih slozio...kod nas je na sceni partokratija...ministri, i ostali drzavni sluzbenici zastupaju, pre svega interese svojih partija, pa ako se tu obezbede i ne osete ugrozenim, onda mozda malo i o drzavi povedu racuna...
Sto se tice predlagaca, naravno da je u pitanju interresorna stvar, i Ministarstva finansija i za rad i ostalih koji mogu da budu zainteresovani (poput navedenog Ministarstva kulture), ali kod nas je Vlada podeljena po sistemu feuda i ministarstva su zapravo plen i tu nema mnogo saradnje, moja stranka je tako odlucila i gotovo, inace puca koalicioni sporazum.

Vremena su takva da se nista samo od sebe nece (dobro) desiti...mora se za sve boriti, lobirati (i to!) pa ko u tome bude spretniji, bice zadovoljniji. Vlast se mora naterati da uradi nesto, dobrovoljnost je ekskluziva.

................................................................................
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:18 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

dobrovoljnost je ekskluziva.

to cak nije ni dobrovoljnost. to treba da bude ono za sta su ti ljudi placeni.

bas me ovo sve baca u depru.
sinergija92 sinergija92 02:21 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara
dobrovoljnost je ekskluziva.

to cak nije ni dobrovoljnost. to treba da bude ono za sta su ti ljudi placeni.

bas me ovo sve baca u depru.


Hteo sam da kazem "mozhe im se i tachka". Tako to oni (a i mi, gradjani) dozivljavaju, na zalost....
No, necemo u depresiju..idemo dalje ...
mirelarado mirelarado 02:23 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

kod nas je na sceni partokratija


Тачно, стога државу чине партије на власти. Резултате осећамо на властитој кожи. Слажем се и да је притисак једино средство утицаја на такву власт.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:28 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

kad pogledam njegov izraz lica dok izgovara 'mi smo poslali mišljenje'...

zamisli ti u firmi umesto da uradis to sto ti je posao, posaljes direktoru svoje Misljenje o tom poslu
sinergija92 sinergija92 02:52 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

mirelarado
...Могу само да кажем да су преводилачки хонорари иовако бесмислено мали...


E sto se tice toga, tu je potrebno imati jaka profesionalna, strukovna, interesna udruzenja...koja bi donela cenovnike usluga i obezbedila inplementaciju istih, suzbijala nelojalnu konkurenciju, i koja ne bi bila instruisana "odozgo" ...

...............................................................

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:15 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

postoje sva ta strukovna udruzenja gde se uglavnom (bar u mom) kolju umentnici medju sobom (srbija u malom, ne moze se od toga pobeci). kompozitori nisu jedinstveni po tome, rade u fazonu daj-sta-das jer je inace slab plasman umetnicke muzike kod nas, a i muzika za reklame je toliko bedno placena da mi nije jasno zasto se kasnije poslodavci zale da se taj deo posla - odradjuje?
za mjuz za reklamu nekog ko je kod nas veliki kao Grand Kafa, napolju se zaradi za jednu bolju kuhinju (u americi npr.). oni koji tamo zive znaju koliko ljudi izdvoje za preuredjenje kuhinje (hint: dizu ozbiljnu kredu za to).


@ALL: meni internet slabo radi ovih dana, a danas menjam provajdera. ako se ne budem pojavljivala neko vreme (ko zna koliko ce to da traje?!), da znate sta je u pitanju
hvala na razumevanju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:08 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara
e pa zato imamo Ministarstvo kulture da to državi objasni...te moje pitanje iz naslova posta stoji kao kuća.


Slažem se. Sve je u tome!
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:13 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara
...kad pogledam njegov izraz lica dok izgovara 'mi smo poslali mišljenje'...

Moja tetka bi rekla: Nije on, jadničak, kriv. Krivi su oni što su ga tu metnuli.
reanimator reanimator 14:33 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara
@ALL: meni internet slabo radi ovih dana, a danas menjam provajdera. ako se ne budem pojavljivala neko vreme (ko zna koliko ce to da traje?!), da znate sta je u pitanju hvala na razumevanju.

Aha..važi..znamo
Šatro internet..provajder..ovo, ono..a ustvari keš tezgica.. :)
Unfuckable Unfuckable 17:38 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

..a ustvari keš tezgica.

neoporezovana
reanimator reanimator 20:08 28.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

Unfuckable
..a ustvari keš tezgica.

neoporezovana

Da,da..i sve preko ledja poreskih obveznika
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:16 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

a ustvari keš tezgica.. :)



stigla sam, sve sa brand new wireless modemom

neoporezovana

pa i mi muzicari imamo dusu!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:47 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

Moja tetka bi rekla: Nije on, jadničak, kriv. Krivi su oni što su ga tu metnuli.

nisu ga metnuli na silu. kad se pogleda njegov politicko-umetnicki resume, lako je doci do zakljucka da je ministarstvo kulture najlogicniji sled pozicija.
sinergija92 sinergija92 23:27 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara

stigla sam, sve sa brand new wireless modemom


'Aj' da chastish ... ...mislim, stvarno....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:44 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!



pa...spala sam na monopolistu. em je jeftiniji, em je brzi. a imam i manjak kablica
sinergija92 sinergija92 23:48 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

BebaOdLonchara


pa...spala sam na monopolistu. em je jeftiniji, em je brzi. a imam i manjak kablica


Nisam ti rekao... mozda se iza mog nicka krije neki ministar, bolje ti je da chastish, ne vrdaj ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:51 29.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

mozda si i ministar, ali ti vidis kako ja sa ministrima, so, nemoj da pretis
ps. bolje da si ministar nego guvernanta kalifornije
vishnja92 vishnja92 08:06 30.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

zamisli ti u firmi umesto da uradis to sto ti je posao, posaljes direktoru svoje Misljenje o tom poslu

:))))))))

pajz - ja tacno ovo radim otkad se pravimo da nam nije nista (ubi nas kriza, propast, a glumimo radjevinu tek da se ne bismo smucali po Bulevaru)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:28 30.05.2009

Re: Коме још треба култура?!

pajz - ja tacno ovo radim otkad se pravimo da nam nije nista (ubi nas kriza, propast, a glumimo radjevinu tek da se ne bismo smucali po Bulevaru)

pa to je drugo, to svi rade kad nemaju izbora. bradic ima sta da radi ali se odlucio da - misli
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:40 28.05.2009

eh

bebo znaš li ti da sam ja živela u gradu čiji je gradonačelnik reko: pare za kulturu??? pa to nije za nas bre, kultura nema ovde to samo u glavnom gradu postoji. to je reko nekolicini koji su trazili pare za godišnji jazz festival. srećom oterali ga sa mesta gradonačelnika pa je došo neki normalniji umesto njega i dao pare.
jednatanja jednatanja 09:55 28.05.2009

Re: eh

to mi kod nas nikad nije bilo jasno. u Americi svaka prćija ima svoj Simfonijski orkestar i hor, čak nekoliko, u Nemačkoj slična stvar...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:12 28.05.2009

Re: eh

pa ameri su shvatili sta umetnost radi civilizaciji. samo mi nismo. zato su nam najznacajniji umetnici i dalje napolju. i oni od pre 30-40 godina, i oni danas.
neko je pomenuo koliko su bedni honorari za prevode. ne znam tacno koliko ali mislim da bi moj drug goran koliko knjiga prevede godisnje, sada vec imao kucu na nekom pristojnom mestu, da zivi negde drugde. i sad jos porez na to, da ga ukinu totalno.
jednatanja jednatanja 12:15 28.05.2009

Re: eh

pa ameri su shvatili sta umetnost radi civilizaciji


Za umetnost i razvoj i napredak civilizacije potrebno je imati viziju. Bojim se da je naša vlada momentalno zauzeta drugim kratkoročnim merama. Još nikada od nijednog ministra nisam čula (mada ne znači da se nisu izjasnili, nek me drugi ovde isprave) njihovu viziju napretka umetnosti, kulture, zdravstva, ekologije u Srbiji.

p.s. Vizija nije = EU


vladimir petrovic vladimir petrovic 14:10 28.05.2009

Re: eh

Njanja de.manccini
...kultura nema ovde to samo u glavnom gradu postoji.

Da je bar tako - da je ima u izobilju u glavnom gradu...
Nema je ni ovde, ili tek malo, he, he, he...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:31 29.05.2009

Re: eh

Za umetnost i razvoj i napredak civilizacije potrebno je imati viziju.

nema vizije ovde nizasta. ima samo za od danas do sutra.
miloradkakmar miloradkakmar 08:29 28.05.2009

Odličan naslov

Ministar Bradić - čemu?

i postavljena tema. Nisu samo honorarci u problemu , već i poslodavci -ustanove.
Evo, u mojoj , majušnoj, moraće da se prepolovi broj honorarnih saradnika / ne daju pare iz budžeta i nema ih / , a ne mogu da se zaposle novi radnici / ne daju pare iz budžeta i nema ih /. Pošto zaposleni ne mogu da obavljaju sve poslove, npr u informisanju , / zakonska regulativa / u isto vreme, a programi moraju da se realizuju, veliko je pitanje na koji način to uskladiti. Jedan Zakon ti dozvoljava i podstiče da radiš, a drugi te sputava.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:45 28.05.2009

Re: Odličan naslov

Ukratko, drastično su povećani porezi i doprinosi honorarnim/spoljnim saradnicima, s tim što su oni zaposleni donekle povlašćeni jer je za njih porez-doprinos povećan sa 33.7 na 50.6%, a za nezaposlene sa 48.3 na neverovatnih 76.8%.

Ja sam stvarno ostala bez reči kad sam ovo čula...posle sam ih našla, poprilično i još uvek ih sipam...Monti Pajton, a ne zakon...našli su gde će da se opare, kod honoraraca...kulturnjaka...to ako nas ne izvadi, ništa neće...kulturnjaci su inače poznati po tome što honorare grmade po Kipru i Kajmanskim i sličnim ostrvima, a onda kad ih nakupe (za oko 127.895.000 godina) oni utrče u zemlju i naprave pičvajz u privatizaciji...banda je to...leže na parama, a kriju se iza nemanja radnog mesta...aaa, neće oni nama...mada, bolje bi bilo da uvedu porez od recimo 115%, pa da honorarac odradi posao i još 15% gratis da državi...
Odgovor na naslov ne znam...ne znam zna li on...
NNN NNN 11:51 28.05.2009

Re: Odličan naslov

ili možda Kultura u Srbiji - čemu? (copyright by Pižon). Ja sam se, pravo da ti kažem, čudila da ova vlada uopšte ima ministarstvo za kulturu. Pa sam shvatila da su našli način da čak i iz te, poslovično siromašne društvene grane, očerupaju ponešto. A i vrlo je podsticajna mera za zaposlene i poslodavce da se "dogovaraju" mimo propisa. A ovamo na sva usta pričamo o Evropi, o transparentnosti, o vrednostima. Ma, fuj!
BFN
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:11 29.05.2009

Re: Odličan naslov

Kultura u Srbiji - čemu?


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:12 29.05.2009

Re: Odličan naslov

Odgovor na naslov ne znam...ne znam zna li on...

eno, srdjan ima dole odgovor: ko bi ako ne on ispijao vina po italijanskoj ambasadi?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:14 29.05.2009

Re: Odličan naslov

Jedan Zakon ti dozvoljava i podstiče da radiš, a drugi te sputava.

stimuvezi, ministar pravde - čemu?
niccolo niccolo 09:42 28.05.2009

Safari

Čekam niccolo-a da pogleda Zakon o kulturi koji je ušao u proceduru (nakon 8 godina...aplauz), pa da pišemo nešto na tu temu.


web browser (zbog njega oni gore linkovi stoje ovako seljački)

I meni često neće da napravi link u tekstu bloga, ali sam našao način da mu doskočim...otkucam tekst u wordu i tamo napravim link, pa sve to zajedno pastujem u novi tekst i onda stoji link...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:11 29.05.2009

Re: Safari

fala za savet. nikako da pisem ofisu web-a (mada mozda ih se to i ne dotice?), da u safariju ne rade neke opcije za formatiranje texta. kada selektujem rec i onda kliknem ikonu za link, otvori mi se prazan prozor, beo skroz...probacu to iz word-a (mada izbegavam MS office kad kod je to moguce).

@topic: nisam stigla da pogledam (plasim se!) predlog zakona, ali da li postoji opcija porz na šund i šta je to šund? ili bradic ne razlikuje šund od umetnosti?

ps. troll na sopstvenom blogu: ti si an Mac-u?
niccolo niccolo 17:33 29.05.2009

Re: Safari

@topic: nisam stigla da pogledam (plasim se!) predlog zakona, ali da li postoji opcija porz na šund i šta je to šund? ili bradic ne razlikuje šund od umetnosti?

Nisam ni ja pogledao, zato sam i stavio blush smajli sutra sam planirao da to pogledam...

ps. troll na sopstvenom blogu: ti si an Mac-u?

Kako drugačije?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:24 29.05.2009

Re: Safari

zato sam i stavio blush smajli

ma sve ok


ps. troll na sopstvenom blogu: ti si an Mac-u?

Kako drugačije?

vala bas, kako drugacije? i ja pitam gluposti!

sentinel26 sentinel26 09:59 28.05.2009

Bebo

"Čemu" ministar kulture u Srbiji ?
ili
"Čemu" Bradić za ministra ?

Ovaj procenat od 76,8034 % je ustvari onaj isti koji se primjenjuje kod ugovora o delu za lica koja nijesu u radnom odnosu.

Osim prostog povećanja procenata oni su se tu igrali i velikim smanjenjem procenta "Normiranih troškova" pa su tako izjednačeni sa ugovorima o delu.

"Normirani trroškovi" su oni koji se za odredjene vrste autorskih djela priznaju automatski u propisanom procentu.

Onaj koji ima stvarno veće troškove ima pravo da ih zaračuna ali mora to da dokazuje, što je malo komplikovano.

Ako želite mogu vam ovdje izbaciti uporednu tabelu normiranih troškova po vrstama autorskog djela po starom i po novom zakonu.
A mogao bi to da uradi i neko od ovih prisutnih komentatora.
U doba SFRJ taj raspon se kretao od 40 - 80 %.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:24 28.05.2009

Re: Bebo

ako vam nije tesko, mozete.
samo pogledajte komentar ispod, koliki su porezi u holandiji.
takodje, molim vas procitajte iz linkovanog texta od pre dva dana koja je sustinska razlika izmedju zaposlenog lica i honorarca, pa da onda izrcunamo nekako koji bi porez bio OK za te honorarce.
hvala!
sentinel26 sentinel26 13:46 28.05.2009

Re: Bebo

BebaOdLonchara
ako vam nije tesko, mozete.samo pogledajte komentar ispod, koliki su porezi u holandiji.takodje, molim vas procitajte iz linkovanog texta od pre dva dana koja je sustinska razlika izmedju zaposlenog lica i honorarca, pa da onda izrcunamo nekako koji bi porez bio OK za te honorarce.hvala!
OK!
Postoje dva rješenja :
1) Smanjenje stope poreza sa 20 na 10%, ili
2) Vraćanje stare skale (priznatih ) normiranih troškova.

Oni treba da se opredele za koju će varijantu.

Moja lična procjena je da neće prihvatiti smanjenje stope, pa je možda bolje da se opredijele na vraćanje stare skale "Normiranih troškova".


sentinel26 sentinel26 14:39 28.05.2009

Re: Bebo

Autorski honorari i Stari zakon

Normirani troškovi:

- A) Grupa - 60 % :
- Vajarska dela, umet. fotografija, zidno slikarstvo, freske, grafike, kostimografija, modno kreatorstvo, umetn.obrada tekstila i sl.

- B) Grupa - 50% :
- Slikarska dela, grafička dela, plastika, arhitektura, prostor, naučna, stručna i publicistička dela, prevodjenje, muzička i kinematografska dela, restauratoska, izvodjenje umetničkih dela (sviranje, pevanje, pozorišna i filmska gluma, recitovanje, snimanje filmova i sl.

- C) Grupa - 40% :
- Interpretacija, izvodjenje estradnih programa zabavne i narodne muzike, proizvodnja fonograma, videograma, proizvodnja emisija i srodno.

Plaćanje poreza i doprinosa po starom zakonu:

A) Grupa:
- Lica iz RO : ……... = 20,1923 %
- Lica izvan RO : …. = 27,7465 %
- Samostalni umetnici i strani državljani: = 8,6956 %


B) Grupa:
- Lica iz RO : ……….. = 26,5823 %
- Lica izvan RO : ….…= 37,2684 %
- Samostalni umetnici i strani državljani: = 11,1111 %

C) Grupa:
- Lica iz RO : …..….... = 33,6898 %
- Lica izvan RO: …..... = 48,3239 %
- Samostalni umetnici i strani državljani: = 13,6364 %

*******.
PS. Opisi grupa nijesu sasvim potpuni, tekst je dugačak, ali ako znate nekoga (zanimanje ) koje je bitno u ovoj priči reklamirajte, ubacićemo ga.
sentinel26 sentinel26 14:42 28.05.2009

Re: Bebo

Autorski honorari i Novi zakon (primjena od 08.maja 2009)

Normirani troškovi:

- Grupa - A) ……….… = 30 %
- Grupe - B) i C)…….... =20 % (spojene )

Plaćanje poreza i doprinosa po novom zakonu:

A) Grupa :
- Lica iz RO : ……...... = 41,6431 %
- Lica izvan RO :……. = 61,3163 %
- Samostalni umetnici i strani državljani: = 16,2791 %


B) + C) Grupe :
- Lica iz RO : ………… = 50,6024 %
- Lica izvan RO : ……. = 76,8034 %
- Samostalni umetnici i strani državljani: = 19,0476 %


EDIT: Svi procenti poreza i doprinosa koji su prikazani na obje tabele su u odnosu na Neto iznos koji se isplaćuje.
Izvinjavam se što nijesam to odmah napisao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:57 29.05.2009

Re: Bebo

hvala za detalje!!!!

edit: to znaci da se isplati biti Samostalni umetnik, jer je njihov porez ipak razuman? opet, kako to da ne postoje razlike (ili postoje?) izmedju samostalnog umentika seriosca, jazz-era i estradnog umetnika?
zato nam i treba taj zakon o šundu, popularnoj muzici, razlikama...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:01 29.05.2009

Re: Bebo

Ovaj procenat od 76,8034 % je ustvari onaj isti koji se primjenjuje kod ugovora o delu za lica koja nijesu u radnom odnosu.

ugovor o delu dobijaju i svi oni koji nisu u radnom odnosu ali ih poslodavac tako tretira. dolazis na posao od 9-17h, imas pauzu za rucak, odmoris kad moze i sve to isto kao zaposleni, samo ne mozes da dizes kredit i jos par pogodnosti (odmor?). u nemackoj je to sredjeno tako da ako nekog uzmes na taj fazon vise od dva puta (potpises ugovor sa firmom tri puta uzastopce, drzava smatra da poslodavac treba da te zaposli za stalno, jer je ocigledno da si mu potreban. onda je NDR TV kuca doskocila zakonu te potpisuju na ugovore po 5 ili 6 meseci (samo 2x u nizu) sa velikom vecinom ljudi koja radi kod njih, i onda ih ne zovu naredne godine ili dve uopste. pa onda jovo-nanovo...samo mali broj ljudi je zaposlen tamo, onaj koji mora da se TV kuca ne bi raspala...
hocureci, ima bradica i izvan nase zemlje
ponekadponesto ponekadponesto 12:00 28.05.2009

u holandiji

freelance umetnici placaju porez na honorare ili 6% (ako su izvodjaci) ili 19% (ako su autori). i to je to!
ove poreske stope u srbiji su sumanute!!!
drug.clan drug.clan 13:37 28.05.2009

Re: u holandiji

ponekadponesto
freelance umetnici placaju porez na honorare ili 6% (ako su izvodjaci) ili 19% (ako su autori). i to je to!
ove poreske stope u srbiji su sumanute!!!


Imam prijatelja u Holandiji pa mogu nesto o ovome da kazem: Naime ovaj porez koji ste vi naveli je samo deo poreza ili samo porez za strance koji kratkotrajno gostuju u Holandiji. Osim ovoga oni placaju i Income Tax (kao i svi drugi gradjani holandije) koji posle odredjene sume odbitaka (par hiljada evra) ide po stopi od 33% do 52%. Osim toga Freelancer-i u holandiji placaju i VAT. Razlika je naime u tome sto su honorari tamo toliki da i kada drzava odbije sve namete umetnicima nesto ostane. Kod nas daju malo i onda drzava jos sve uzme. Evo link1 i link2 o oporezivanju umetnika u Evropi

Evo lepog primera koliko bi nemacki umetnik platio porez za gostovanje u spaniji:

Gross fee in country of performance 20.000
Expenses for performance -10.000
--------
Profit 10.000
Withholding tax rate (from gross fee) 25%
Withholding tax 5.000

Effective tax rate (from profit) 50%

World income in home country 50.000
Total tax in home country 16.000
Average tax rate in home country 32%
Maximum tax credit in home country 3.200
Excess taxation - 1.800


Nego da se vratim na Bradica.

Taj covek je pravi primerak neoliberalnog kapitaliste koji misli da je umetnost benzin koji ce trziste samoregulisati na savrsen nacin te on ili drzava nemaju potrebe da rade bilo sta osim da kupe porez koji je veci za siromsne umetnike nego za bogate Miskovice. Tu on naravno pretpostavlja da umesto para iz budzeta institucije kulture koje su svuda neprofitabilne treba da se oslone na saradnju sa bizmismenima i na dobrotvorne donacije od njih. Jednom recju on navodi kulturu na prostituciju sa najgorim slojem drustva.
sentinel26 sentinel26 14:50 28.05.2009

Re: u holandiji

ponekadponesto
freelance umetnici placaju porez na honorare ili 6% (ako su izvodjaci) ili 19% (ako su autori). i to je to!ove poreske stope u srbiji su sumanute!!!

Prema Medjunarodnom ugovoru o izbegavanju dvostrukog oporezivanja izmedju Srbije i Holandije, porez na autorske honorare (porez po odbitku na bruto iznos ) za državljane Holandije u Srbiji i za državljane Srbije u Holandiji iznosi = 10%.

U slučajevima Švedske i Francuske to je =0%, pa umjetnicima predlažem da uzmu švedsko (francuasko ) državljanstvo (kao dvojno ) i neće ni plaćati ovaj porez. :)))
Šalio sam se.
Bili Piton Bili Piton 18:03 28.05.2009

Re: u holandiji

drug.clan

Tu on naravno pretpostavlja da umesto para iz budzeta institucije kulture koje su svuda neprofitabilne treba da se oslone na saradnju sa bizmismenima i na dobrotvorne donacije od njih. Jednom recju on navodi kulturu na prostituciju sa najgorim slojem drustva.


Sjajno receno
ponekadponesto ponekadponesto 19:53 28.05.2009

Re: u holandiji

Imam prijatelja u Holandiji pa mogu nesto o ovome da kazem: Naime ovaj porez koji ste vi naveli je samo deo poreza ili samo porez za strance koji kratkotrajno gostuju u Holandiji. Osim ovoga oni placaju i Income Tax (kao i svi drugi gradjani holandije) koji posle odredjene sume odbitaka (par hiljada evra) ide po stopi od 33% do 52%. Osim toga Freelancer-i u holandiji placaju i VAT. Razlika je naime u tome sto su honorari tamo toliki da i kada drzava odbije sve namete umetnicima nesto ostane. Kod nas daju malo i onda drzava jos sve uzme. Evo link1 i link2 o oporezivanju umetnika u Evropi


ok, jeste bilo preterano da stavim recenicu "i to je to." jer svakako ima gomila dazbina koje moraju da se plate i ovde. ali te ostale dazbine su na meni i ne opterecuju mog poslodvca kada me zaposljava honorarno kao freelancera. jedini porez koji se spominje u ugovoru je navedenih 6% ili 19%. i to je porez koji stoji na invoice-u koji kao feelance saljem poslodavcu. income tax na kraju godine svakako postoji kao i svuda (verujem i u srbiji).

linkovi koje ste naveli se ticu mobilnosti umetnika i oporezovanja honorara u drzavi drugoj od one u kojoj ste tax-rezident. tako da se to negde ne odnosi na celu ovu pricu sa oporezivanjem honorara u srbiji ili holandiji.

ovo ne pisem iz pozicije "imam prijatelja tamo" vec iz pozicije "imam sebe ovde". u holandiji (i to na malo dugotrajnijem "gostovanju" ).

pozdrav.
drug.clan drug.clan 20:22 28.05.2009

Re: u holandiji

ponekadponesto
Imam prijatelja u Holandiji pa mogu nesto o ovome da kazem: Naime ovaj porez koji ste vi naveli je samo deo poreza ili samo porez za strance koji kratkotrajno gostuju u Holandiji. Osim ovoga oni placaju i Income Tax (kao i svi drugi gradjani holandije) koji posle odredjene sume odbitaka (par hiljada evra) ide po stopi od 33% do 52%. Osim toga Freelancer-i u holandiji placaju i VAT. Razlika je naime u tome sto su honorari tamo toliki da i kada drzava odbije sve namete umetnicima nesto ostane. Kod nas daju malo i onda drzava jos sve uzme. Evo link1 i link2 o oporezivanju umetnika u Evropi


ok, jeste bilo preterano da stavim recenicu "i to je to." jer svakako ima gomila dazbina koje moraju da se plate i ovde. ali te ostale dazbine su na meni i ne opterecuju mog poslodvca kada me zaposljava honorarno kao freelancera. jedini porez koji se spominje u ugovoru je navedenih 6% ili 19%. i to je porez koji stoji na invoice-u koji kao feelance saljem poslodavcu. income tax na kraju godine svakako postoji kao i svuda (verujem i u srbiji).


U srbiji nema income tax-a na kraju godine osim ako vam ukupna primanja ne prelaze 1 400 000 dinara sto je jako mnogo za Srbiju posle toga je porez 10%. Ovo medjutim ne moze spasiti srpske slobodne umetnike jer im privatni poslodavci - mafijasi i drzava i ne plate ni ono malo sto su dogovorili a onda jos i drzava uzme skoro sve - i po starom i po novom zakonu i po svakom zakonu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:19 29.05.2009

Re: u holandiji

Tu on naravno pretpostavlja da umesto para iz budzeta institucije kulture koje su svuda neprofitabilne treba da se oslone na saradnju sa bizmismenima i na dobrotvorne donacije od njih. Jednom recju on navodi kulturu na prostituciju sa najgorim slojem drustva.

pa mislim da je najbolje udati se za jednog od njih. to je najbolji nacin da se dobije privatna opera u vlasnistvu
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:24 29.05.2009

Re: u holandiji

U slučajevima Švedske i Francuske to je =0%, pa umjetnicima predlažem da uzmu švedsko (francuasko ) državljanstvo (kao dvojno ) i neće ni plaćati ovaj porez. :)))

znači, da ne bežim po kanadi?
hvala za hint, švedski mi se ne čini toliko težak za učenje
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:26 29.05.2009

Re: u holandiji

. Ovo medjutim ne moze spasiti srpske slobodne umetnike jer im privatni poslodavci - mafijasi i drzava i ne plate ni ono malo sto su dogovorili a onda jos i drzava uzme skoro sve - i po starom i po novom zakonu i po svakom zakonu.

pa evo, mojoj drugarici stiglo da joj plene po kuci jer nije platila porez kao samostalni umetnik a to sve samo na osnovu ugovora, jer novac od poslodavca (pozoriste) jos uvek nije dobila.
drug.clan drug.clan 20:43 29.05.2009

Re: u holandiji

BebaOdLonchara
. Ovo medjutim ne moze spasiti srpske slobodne umetnike jer im privatni poslodavci - mafijasi i drzava i ne plate ni ono malo sto su dogovorili a onda jos i drzava uzme skoro sve - i po starom i po novom zakonu i po svakom zakonu.

pa evo, mojoj drugarici stiglo da joj plene po kuci jer nije platila porez kao samostalni umetnik a to sve samo na osnovu ugovora, jer novac od poslodavca (pozoriste) jos uvek nije dobila.



Prosto ne znas koji su veci mafijasi oni privatni ili ovi drzavni!

Strasno!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:44 28.05.2009

Honorarium

Honorar bi u dobro uređenom i prosperitetnom društvu trebao da služi kao novčana naknada ili čak nagrada, počast, kako i samo latinsko ime kaže (honorarium, počasni dar) za ugovoreni rad van svoje matične kuće ili firme u kojoj su stalno zaposleni.
Primarna namena mu je da se na takav način nagrade priznati stručnjaci, pisci, glumci, naučnici, novinari...

Moguće je da su naši zakonodavci, u svom velikom stvaralačkom zanosu, zaboravili da mi nismo ni uređeno ni prosperitetno društvo, a da od svog honorarnog rada preživljavaju upravo oni koji nemaju stalni posao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:56 29.05.2009

Re: Honorarium

Moguće je da su naši zakonodavci, u svom velikom stvaralačkom zanosu, zaboravili da mi nismo ni uređeno ni prosperitetno društvo, a da od svog honorarnog rada preživljavaju upravo oni koji nemaju stalni posao.

upravo tako. mozda su se zaneli pa smislili da je bradicev resor i sva ona estrada sa impozantnim honorarima, pa ko veli, ako imaju za kokanje, imace i za porez.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:10 28.05.2009

Ministar Bradić - čemu?*

kako čemu?
pa ko će da ide na prijeme po ambasadama (sa naglaskom na italijansku)?
svašta i ti pitaš. glavno pitanje je: MINISTAR KULTURE U SRBIJI, ČEMU?
Bili Piton Bili Piton 18:17 28.05.2009

Late troll (koji to i nije)



Sad sam tek naleteo na zakljucani blog u vezi sa Tribinom kompozitora (a tek da znate kako je to izgledalo u Opatiji, na TMSJ - tribina svih kompozitora iz tadasnje Juge, u doba tadasnje Juge) - pa to je da se covek pokrije usima od sramote dokle smo stigli.

Treba neko da im ukaze na zagrebacki Bijenale (najblizi ekvivalent, doduse neuporedivo eminentiji i nemerljivo duzeg staza) - i kakav on tretman kao medjunarodna smotra savremene umetnicke muzike ima u svojoj zemlji.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:54 29.05.2009

Re: Ministar Bradić - čemu?*

pravo kazes, srdjane. i ja pitam gluposti. ko ce da popije svo ono vino po ambasadi?! niko na to ni ne misli! da propadne, sta?! tztztztztz.
radojicic92 radojicic92 18:48 28.05.2009

...

odgledao do pola Poligraf
pa nije do Bradica izgleda, vidis da kaze da su uvek krivi drugi.
I za porez i za muzeje i filharmoniju
s druge strane idealan je covek za ministra, nista ga ne razumem

ps. a sto nece blip da se pojavi prozor vec mora link?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:02 28.05.2009

Re: ...

ps. a sto nece blip da se pojavi prozor vec mora link?

evo
Unfuckable Unfuckable 19:27 28.05.2009

Re: ...

pa nije do Bradica izgleda, vidis da kaze da su uvek krivi drugi.

myredneckself myredneckself 19:55 28.05.2009

Re: ...

BOL,
nemam više živaca da pratim te događaje, ali ovaj zakon bi trebao da se ukine pre nego što zaživi
imam nekoliko prijatelja kojima je honorar trenutno jedini izvor prihoda, užas
niccolo niccolo 19:59 28.05.2009

Re: ...

ali ovaj zakon bi trebao da se ukine pre nego što zaživi

Već je on zaživeo, sad hoće da ga menjaju...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:42 29.05.2009

Re: ...

ja se vratila, novi provider je bio najbrzi moguc! stigao mi internet za manje od 24 casa! ko kaze da u srbiji niko ne radi?

hvala svima na komentarima, bila sam opravdano odsutna (off line).

Opatijska tribina je bila smotra stvaralastva kompozitora savremene seriozne muzike iz cele YU ali samo u poslednje tri godine, sto znaci da ako je trajala po nekoliko dana, komponovanje takve muzike je imalo smisla jer je izvodjenja bilo. takodje, veliki je prestiz bio proci selekcionu komisiju/selektora.
bienale zagreb je malo drugaciji, jer je zanrovski malo siri, a i zastupljene su i druge umetnosti. opet, ako samo pogledamo da oni imaju i sada vec hrvatsku (ili vec?) tribinu u opatiji/puli i bijenale u zagrebu...a nasu je Grad premestio sa Gradskog na Općinski resor, ponoviću pitanje iz posta - ministar bradić - čemu?!
Bili Piton Bili Piton 14:38 29.05.2009

Re: ...



Kako mislis samo u poslednje tri godine? Ja licno putovao sam tamo sve vreme tokom studiranja (pet godina) i jos nesto malo pre i posle - format nije menjan - ili se nesto nismo razumeli?

Jeste trajala nekoliko dana (najcesce 4, ponekad 5, a u dva navrata su bili i neki prateci srodni simpozijumi odmah pre ili posle festivala pa bi se u Opatiji spojila cela sedmica).

Pored toga, ako neka kompozicija udje u top 10 svaka JRT clanica je imala obavezu da odredjen broj puta u godini emituje to delo tako da su se tantijeme mnozile sa OSAM (republicko-pokrajinskih centara). Da ne racunamo broj emitovanja iz medjunarodne razmene.

Osamdesete su bile odlicne godine u tom smislu za savremenu srpsku muziku, em se puno komponovalo (i to dobrih stvari) - em se izvodilo em su se za to dobijale i neke pristojne pare.

Pitanje iz naslova svakako stoji i dalje





BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:41 29.05.2009

Re: ...

radojicic92
odgledao do pola Poligraf
pa nije do Bradica izgleda, vidis da kaze da su uvek krivi drugi.
I za porez i za muzeje i filharmoniju
s druge strane idealan je covek za ministra, nista ga ne razumem


pa i ja sve mislim, da nisam preterala? jos covek leeeepo kaze da je on poslao Misljenje, a ministrica finansija uoprno tvrdi suprotno. tztztztz....ja inace mislim da je tasovac za sve ovo kriv: i za porezez i za muzeje, a o filharmoniji da ne pricamo. takoreci, sve je vec odavno jasno

ps. a sto nece blip da se pojavi prozor vec mora link?

znaci, ipak je Safari u problemu sa blogom? alo drugari iz web.office-a, napravite i nama Mac userima na Safariju da uzivamo sve opcije formatiranja texta, a da svi rade(!), kao i svi oni WIN useri!!!
fala
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:45 29.05.2009

Re: ...

Kako mislis samo u poslednje tri godine? Ja licno putovao sam tamo sve vreme tokom studiranja (pet godina) i jos nesto malo pre i posle - format nije menjan - ili se nesto nismo razumeli?

nisam ja bila jasna.

tribina u opatiji je trajala godinama ali je sistem bio takav da su u obzir za selekciju ulazila dela komponovana u poslednje tri godine tosamteladakazem.
sto je super, jer te stavlja pred kolege sa pitanjem: 'ja nisam nista komponovao, ja nemam sta da predlozim, a oni imaju...'. dobar psiholoski fazon, zbog koga je nastao fajt izmedju mlade i ostarele generacije pre par godina na tribini u BG, ja je radila. tipa: 'kako to da imamo samo jednog kompozitora srednje generacije na tribini?', odgovor 'pa od tri koja su aplicirala sa novim delima, samo smo jednog izabrali'
sta ti je sujeta...
Bili Piton Bili Piton 14:58 29.05.2009

Re: ...

BebaOdLonchara
'kako to da imamo samo jednog kompozitora srednje generacije na tribini?', odgovor 'pa od tri koja su aplicirala sa novim delima, samo smo jednog izabrali' sta ti je sujeta...


Hehe.

Ima jos jedan, tuzniji odgovor - kompozitori srednje generacije (na tribinama koje opisujem bili su jos uvek poletarci) - uglavnom su rastureni po svetu a mnogi medju njima nisu vise aktivni. Iz generacije Isidore Zebeljan i oko nje npr. skoro da nema vise nikoga. :(
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:36 29.05.2009

Re: ...

Iz generacije Isidore Zebeljan i oko nje npr. skoro da nema vise nikoga. :(

da. a ti iz njenog okruzenja (mislim na godine):
ana sokolovic je izabrana za najboljeg kanadskog kompozitora za 2008 ako se ne varam,
mislica paranostc, šef studija na dzulijardu
vuk kulenovic, u bostonu
ognjen u londonu sve sa pet shop boysima (ako jos uvek radi za njih? nemam update)
pa katarina miljkovic, ana mihajlovic...
da je ta generacija ostala u srbiji, sve bi bilo mnogo drugacije. iz svih oblasti. (sad sam otkrila toplu vodu )

edit: na toj pre par godina fajterskoj tribini, kad se pominjahy srednjaci, mislili su na one Starije srednje generacije (Eric, hofman, miha, rajko...
bio je izveden samo vlada tosic, pa ovi digli dreku. a mnogo mladja koleginica im kaze, pa sto niste komponovali u poslednje tri godine? mi smo vas radi izvesti
Bili Piton Bili Piton 16:11 29.05.2009

Re: ...

BebaOdLonchara


Jeste, da je ta generacija ostala sve bi bilo mnogo drukcije. Cudo kako su se razbezali kao zecevi, kao da su se dogovarali. Ali mnogo mi je drago za Isidoru i za sve sto je napravila.

Natu si propustila da pomenes, ona je u Cikagu. Kaca isto u Bostonu mislim, Ana u Holandiji.

A Eric, Vlasta, Hofman, Miha i ekipa su malo predugo srednja generacija, Rajka da i ne pominjemo . Drugo, neki od njih su uvek voleli da budu angazovani gdekud pa nije cudo da im ostaje malo vremena za komponovanje
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:47 29.05.2009

Re: ...

Natu si propustila da pomenes, ona je u Cikagu. Kaca isto u Bostonu mislim, Ana u Holandiji.

tako je, nata bog.
Rajka da i ne pominjemo

slazem se
Drugo, neki od njih su uvek voleli da budu angazovani gdekud pa nije cudo da im ostaje malo vremena za komponovanje

pa da pridodam i ivanu s toj ekipi, ako cemo o angazovanjima kojekud...pa jedino eric komponuje, mada mnogo vise za pozoriste, poslednjih skoro 20 godina (ujebote! vec 20?!)

da ne trolujem sopstveni blog, ali za isidoru: i meni je drago sve sto je uradila i sto radi samo stvari oko nje mi se ne svidjaju ni malo. ne znam da li me razumes? mozemo o ovom i na pp, malo mi glupo na blogu.
ne svidja mi se ta negacija svega ostalog sto se desava u savremenoj muzici, sto nije bazirano na korenima srpstva. utomsmislu. tesim se ja kad se osetim ugrozeno da su i cajkovskog njegovi narodnjaci optuzivali da se okrenuo zapadno-evropskoj tekovini
Bili Piton Bili Piton 17:31 29.05.2009

Re: ...

BebaOdLonchara
ne znam da li me razumes?


Savrseno te razumem. Mada mi se izdaleka cini (mozda gresim, jer nisam na licu mesta) - da je u njenom slucaju to malko predimenzionirano. Znam da joj se to dosta zamera u "carsiji" (a zna to i ona sama) - ali bih (onako, od oka) ocenio da se tu pomalo i preteruje.

Jer, ako se pogleda njen CV, ona bi danas lako mogla ispasti najuspesniji srpski kompozitor svih vremena, a to mnogima nije milo da cuju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:10 29.05.2009

Re: ...

paaaa....recimo da postoji ta Ana Sokolovic, pa postoji Marko Nikodijevic cija se dela prakticno uopste ne izvode kod nas. a oboje su recimo najveca nasa najveca kompozitorska imena danas (i juce) u svetu. to kod nas u odnosu na one napolju...bolje da ne pominjemo.
uostalom, evo sta je ana sokolovic izjavila za politiku (opet politika...):
'Ana Sokolovic je prosle godine zatrazila pravo za koriscenje pesme 'Plava zvezda' Miroslava Antica u svojoj operi 'Pesme o ljubavi'. Kompozicija koju je komponovala za sopran solo sadrzala je ljubavne pesme na pet jezika: engleskom, francuskom, latinskom, irskom(?) i srpskom. Medjutim, jedino za 'Plavu zvezdu' nije dobila dozvolu koriscenja, odnosno nije dobila nikakav odgovor od naslednika autorskih prava.
- Da li je neko kontaktirao sa Vama od tada? - Ne. Ta opera je premijerno izvedena u Kanadu prosle godine, a nedavno u Zagrebu, Ljubljani i Parizu jer su to bili prethodno dogovoreni nastupi. Odlucili smo da to delo ne bude izvodjeno dok ne dobijemo odobrenje o koriscenju 'Plave zvezde'.'


sto bi mi rekli, kad si vec otisla, daleko ti nasa kuca.

a I.Ž....pa naravno da je sve to preduvano i naduvano (sa obe strane!), a o politickim iskaznicama u vidu clanskih karata (opet, obe strane) da ne govorimo
ono sto zaista cenim kod isidore je to sto stalno komponuje. jednom je pricala o cuvenoj 'inspiraciji', i tu se slazem. sednes malo, promislis, i radis. imas dead line a ceka te jos jedan. to je to. mislim da to boli one srednje.starije
meni samo u celoj prici smeta samo taj odnos prema onima koji se u muzici nemaju odnos sa korenima ovoga podneblja, vec eto, koriste i - struju.
ps. sad stvarno necu vise, pri tom (ustrvari) ne znam ni skim pricam...ehem.

elem, o bradicu je rec
Bili Piton Bili Piton 18:23 29.05.2009

Re: ...

BebaOdLonchara
ehem



Ma, ni sa kim od prevelikog znacaja za ovu pricu....

elem, o bradicu je rec


Tako je, sori, zaneo sam se - sve zato sto mi je promakao blog o tome pa sad imamo "afterglow".
topcat topcat 00:12 30.05.2009

Ček da vidim...

da li sam ispravno shvatila:
da bi dobio neto honorar od nečega što je recimo protuvrijednost 500 E koliko ta cifra iznosi bruto, odnosno koliko to poslodavca stvarno košta? Da li se ta cifra smanjuje ako je muzičar učlanjen u one sumnjive unije, društva umjetnika i to?

da ću svakako pristati da me se isplati u kešu

a kako drugačije?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:21 30.05.2009

Re: Ček da vidim...

koliko znam, ako imam status Samostalnog umentika (ali ne svakog udruzenja) Udruzenja kompozitora Srbije (sto jesam), onda mi je porez manji, onaj oko 20%, ali da nemam status i nisam zaposlena, onda sam na*ebala
mislim, sta drugo reci?!
onaj koji nema nikakav status sem pukog honorarca, moze da se slika. taj je i najugrozeniji, u tome je ceo vitz.

nisam najbolja u racunu, ali u najgorem slucaju, da bih dobila 500 komada novaca na racun, poslodavac treba da drzavi uplati jos oko 350 komada, ako se ne varam. i sad me ti iznajmis (a da ja nemam status) za mjuz za neki ivent, i platis bezmalo duplo.
topcat topcat 00:29 30.05.2009

Re: Ček da vidim...

BebaOdLonchara
koliko znam, ako imam status Samostalnog umentika (ali ne svakog udruzenja) Udruzenja kompozitora Srbije (sto jesam), onda mi je porez manji, onaj oko 20%, ali da nemam status i nisam zaposlena, onda sam na*ebala
mislim, sta drugo reci?!
onaj koji nema nikakav status sem pukog honorarca, moze da se slika. taj je i najugrozeniji, u tome je ceo vitz.

nisam najbolja u racunu, ali u najgorem slucaju, da bih dobila 500 komada novaca na racun, poslodavac treba da drzavi uplati jos oko 350 komada, ako se ne varam. i sad me ti iznajmis (a da ja nemam status) za mjuz za neki ivent, i platis bezmalo duplo.


U Hrvatskoj honorar od nekih 3000kn na papiru izgleda oko 5000. Ne znam postotke, ali znam da postoje neka zaobilazna rješenja da vuk bude sit, a koza ostane kakti cijela.

Na kraju krajeva, aktivni umjetnici će se snalaziti kao i ranije, a ovi koji imaju kesu od države pa mogu mešetariti porezima, davanjima i boli ih neka stvar da li isplaćuju 5 ili 7 nečega, oni će se malo za promjenu opet nakrasti.
Ma...muka mi je odmah.

Btw, niste tamo kod kompozitora spomenuli Aleksandru Vrebalov. Ne znam koliko je popularna u Srbiji, ali ovdje ju je nedavno izvodio Kronos kvartet.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:33 30.05.2009

Re: Ček da vidim...

Btw, niste tamo kod kompozitora spomenuli Aleksandru Vrebalov. Ne znam koliko je popularna u Srbiji, ali ovdje ju je nedavno izvodio Kronos kvartet.

bravo!
izvodi nju kronos odavno. sad je u NYC, predaje mislim kompoziciju, samo ne znam gde tacno.
hvala za podsecanje
topcat topcat 00:39 30.05.2009

Re: Ček da vidim...

City College ako se ne varam.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:46 30.05.2009

Re: Ček da vidim...

leopold_lady leopold_lady 21:35 31.05.2009

Koliko se ja sećam zakona....

na ruke ne bi trebalo da se isplaćuje - nego samo preko tekućeg računa .... Jedino ako se ne radi na crno ili ako nije neka mulljaža u pitanju.... To je ono što ja znam.... Možda nisam upućeta u mnoge stvari,ali kako živim sa ekonomistom 35 godina - neke stvari sam htela ili ne - morala da naučim..... Kao i o pravu.... Od pravnika....
topcat topcat 21:48 31.05.2009

Re: Koliko se ja sećam zakona....

leopold_lady
na ruke ne bi trebalo da se isplaćuje - nego samo preko tekućeg računa .... .

Zar ne ide honorar na žiro?
leopold_lady leopold_lady 22:32 31.05.2009

Re: Koliko se ja sećam zakona....


Zar ne ide honorar na žiro?


Moguće - ali ne ide na ruke .... Trebalo bi da se ima neki račun .... Mada danas svi imaju tekuće račune....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:41 31.05.2009

Re: Koliko se ja sećam zakona....

Zar ne ide honorar na žiro?

ne postoji vise ziro racun. sad su svi tekuci, svi imaju isti, samo pod nekim siframa. ako si zaposlena za stalno, onda imas neku sifru pa mozes kredit da dizes, dozvoljeni minus i to.

naravno da treba sve na racun ali ako te lose uredbe teraju da placas previse, ako ti otimaju i ono malo, onda se ide na sivu zonu...nisam za nju, ali kad nas u to teraju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana